• 0

nieuwe verbrandingsmotor

ik zoek hulp bij het toegang krijgen,tot de wereldmarkt,van een nieuwe verbrandingsmotor,die de bestaande motor

,op alle punten verslaat.de nieuwe motor heeft bij gelijke cyl. inhoud een 4x groter draaimoment,tegen minstens de

helft bvan het brandstofverbruik.is trillingsvrij.is slecht voor de oliebaronnen maar uitstekend voor het millieu.

is internationaal geoctrooieerd.als particulier krijg ik geen ondersteuning.ik bezit tekeningen en berekeningen,waar de

motor mee gemaakt kan worden.ik moet alleen de bestaande motordeskundigen zien te overtuigen.

 

 

mod edit: mailadres verwijderd ivm spambots. Via PM is penhouder ook bereikbaar.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

PJ, ik denk wel dat het handig is om veel octrooien aan te vragen en niet afhankelijk te zijn van het ene octrooi dat er nu is. De praktijk leert dat een enkel octrooi altijd te omzeilen is, als je er genoeg advocaten tegenaan gooit. Met meerdere octrooien is dat moeilijker. Dat wordt mij tenminste altijd verteld door octrooigemachtigden.

Bovendien, een motor die geheel anders is dan bestaande motoren moet toch een zee aan octrooieerbare vindingen bevatten?

Link naar reactie
  • 0

Ja dat is ook zo. Toevallig is me gisterenavond een geheel nieuwe toepassing ingevallen, waardoor bepaalde technieken geheel ergens anders voor gebruikt kunnen worden. Ik denk dat de technieken wel voldoende zijn afgeschermd. Maar er komt zeker meer opborrelen en ik zal heel gedetailleerd moeten gaan spiegelen of het allemaal wel goed is beschermd.

 

Als vanzelfsprekend kan ik nog niks melden over die vernuftige andere toepassingen. We zullen dat eerst zelfs intern even moeten bespreken.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

De beste wensen voor het nieuwe jaar....en hoe is het met de voortgang bij de 'crême de là crême' daar in Graz? (benieuwd) ;-)

 

Ook de beste wensen..

 

Ik hoorde dat de heer Odems de motor aan het testen was. Hij heeft er 10 liter benzine in gegooit en schijnt er al 3 weken op te rijden en de Dakar rally mee rijdt.. Zo zuinig is hij!!!...:)

 

 

Terzake... Ben ook benieuwd!!

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Ja, het duurt lang en ik heb dat nu even niet in de hand. Ik moet wachten op het nieuwe virtueel-draaiende model en op de theoretische resultaten. Mensen gaan dan ook nog eens op vakantie en er wordt dus volop geskied. Even geduld, ook al is dat moeilijk.

Link naar reactie
  • 0

Ondanks ik zeer geinteresseerd ben in techniek en ook in verbrandings motoren heb ik niet alle 21 pagina's gelezen.

 

Enkele favo motoren qua techniek vind ik de wankelmotor (O.a. mazda, grasmaaiers) en de ovale zuiger motoren waar honda ooit een seizoen mee heeft geracest.

 

Maar er is ook een motor op lucht. Perslucht wel te verstaan. Ontwikkeld door een fransman en ik geloof (uit mijn hoofd) dat hij nu in een joint-venture zit met TATA.

Het principe is heel eigenlijk heel simpel, een omgekeerde compressor.

 

De auto heeft een Carbo (buffer) tank die onder hele hoge druk gevuld is en zet doormiddel van een sluis-ventiel de zuiger onder een stuk lagere druk in beweging. En tanken gaat in no-time, bij de pomp waar ze een reuze buffervat hebben staan met een sterke compressor. 2 jaar geleden zou er al een testversie zijn geweest met een top van 100km/h en een actieradius van 300km.

 

Advies voor de Starter van dit topic: Probeer contact te vinden met een universiteit die mee doet aan die race om op 1 liter brandstof zover mogelijk te komen. weet even niet zo 1-2 hoe die heet.

 

bijv. TU delft helpt (innovatieve) ondernemers ook octrooien te krijgen d.m.w. onderzoek en financiering en de uitvinder krijgt dan als naamsgebonden als enige de rechten om deze patenten te gebruiken. (TU delft is dan Octrooihouder) plus dat zo'n race ook nog eens voor een hoop publiciteit zorgt.

 

Voordeel is dan dat ze je octrooi niet zomaar kunnen 'afpakken' mocht je failliet gaan omdat niemand je motor durft te kopen omdat bij een faillisement het octrooi gewoon wordt 'onderhouden' door de TU.

 

Aangezien ik geen Octrooi deskundige ben is het wel aan te raden eventjes het fijne hiervan uit te zoeken.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zou zeggen neem eens contact op met de nieuwe eigenaar van saab " spijker", die willen de markt veroveren met een relatief klein merk als ze iets unieks kunnen aanbieden wat de grotere merken niet hebben kunnen ze daarmee een groter deel van de markt pakken en is dat interessant voor hun, zeker nu ze het merk saab willen uitbreiden. En ook is het makkelijker zaken doen met een nederlandse partner.

Geef ze de rechten om het uit te testen op een prototype slaat het aan dan kunnen jullie de financieele kant van de zaak gaan regelen.

www.merkkledingworld.nl

www.merkkledingworld.com

Link naar reactie
  • 0

Je zult veel tegenwerking kunnen verwachten van de leveranciers van de huidige verbrandingsmotoren en van olieleveranciers ,je bevind je nu op hun markt en dat zijn de grote jongens met het grote geld die alles zullen doen om hun markt te beschermen.

In de jaren 70 waren er al raceautos die op electriciteit liepen, al deze projecten zijn echter opgekocht door de olie maatschappijen die vervolgens na het kopen al deze projecten stopte en de techniek en auto's liet vernietigen.

Anders had er nu geen auto meer op benzine gereden de techniek was er al en was veel verder gevorderd dan de techniek die we nu hebben.

 

www.merkkledingworld.nl

www.merkkledingworld.com

Link naar reactie
  • 0

Je zult veel tegenwerking kunnen verwachten van de leveranciers van de huidige verbrandingsmotoren en van olieleveranciers ,je bevind je nu op hun markt en dat zijn de grote jongens met het grote geld die alles zullen doen om hun markt te beschermen.

In de jaren 70 waren er al raceautos die op electriciteit liepen, al deze projecten zijn echter opgekocht door de olie maatschappijen die vervolgens na het kopen al deze projecten stopte en de techniek en auto's liet vernietigen.

Anders had er nu geen auto meer op benzine gereden de techniek was er al en was veel verder gevorderd dan de techniek die we nu hebben.

 

 

 

Kijk hier eens...

 

http://www.teslamotors.com/

Link naar reactie
  • 1

Het verhaal "Oostenrijk is ten einde. De heren trekken zich terug omdat ze geen volledig beeld kunnen krijgen van de technische problemen, die gaande een ontwikkeling kunnen opduiken. Ze verwachten dat die onverwachte hobbels dusdanige financiële gevolgen hebben dat het boven hun pet uit gaat groeien. Dat is jammer. Ik heb dit afgelopen vrijdag aan de Familie van Huuksloot doorgegeven en we beraden ons nog op verdere stappen. Het "probleem" is, dat mijn geloof in de werking en capaciteiten van deze motor hierdoor niet is afgenomen. Ik heb het vermoeden dat de wijze van informatie-overdracht ook een rl heeft gespeeld en dat men teveel aan de kleinigheden heeft willen sleutelen en daardoor het overzicht kwijtgeraakt, hetgeen de oorzaak is van ook verlies in overzicht op financieel vlak.

Ik heb voorgesteld dat ik nu eerst alle informatie ga omzetten een één document, waarin ik stap voor stap, alles in de juiste volgorde beschrijf en illustreer. Dat kan ik echter niet in een paar dagen doen, want het is veel werk en ik ben met nog een giga-project bezig, (samen met Peter E) waarvan jullie uiteraard ook op de hoogte worden gebracht.

Link naar reactie
  • 0

Jammer, maar toch mijn komplimenten voor je inzet.

Het verhaal is nog niet af hoor. ;) Heb heel veel informatie uit dhr. van Huuksloot moeten zuigen om het door te geven. Dat was voorheen nog niet gebeurd en in dat proces heeft dhr van Huuksloot ook nog zaken moeten ophelderen, die hij nog niet helemaal had uitgewerkt. Maar we gaan gewoon door. Ik verwacht alleen dat het op deze manier voor mij geen zakelijk succes gaat worden.

Link naar reactie
  • 0

Misschien was het al eerder genoemd, maar welke markt wil je betreden?

 

Niet de automarkt neem ik aan, omdat daar alles elektrisch wordt. Machines met grote (statische) motoren? Welke bijvoorbeeld? Omdat daar elektrische motoren nog niet voldoende presteren? Vind je dat een leuke en interessante markt om te betreden? Heeft het langdurige toegevoegde waarde? En denk je dat deze markt te betreden is?

 

Ik vind het geen interessant product omdat the window of opportunity neem ik aan smal is: je bent (optimistisch) 10 jaar aan het investeren (verlies aan het draaien) om een redelijk marktaandeel te verkrijgen, waarna je wordt ingehaald door elektrische motoren.

 

Maar vooral: het blijft een verbrandingsmotor, ook al is hij de helft zuiniger.

Link naar reactie
  • 0
Maar we gaan gewoon door. Ik verwacht alleen dat het op deze manier voor mij geen zakelijk succes gaat worden.

Dat was in eerste instantie je insteek toch ook niet? Ik begreep tenminste uit je berichtgeving dat het grootste deel van je motivatie bestond uit het helpen meneer Huuksloot's droom te realiseren.

 

Desalniettemin jammer van de tegenslag - hopen dat er een mouw aan te passen valt!

Link naar reactie
  • 0

Maar we gaan gewoon door. Ik verwacht alleen dat het op deze manier voor mij geen zakelijk succes gaat worden.

Dat was in eerste instantie je insteek toch ook niet? Ik begreep tenminste uit je berichtgeving dat het grootste deel van je motivatie bestond uit het helpen meneer Huuksloot's droom te realiseren.

 

Desalniettemin jammer van de tegenslag - hopen dat er een mouw aan te passen valt!

 

Je ontkomt niet aan afspraken met zo'n project. En als je wordt uitgenodigd om daarin ook een perspectief voor jezelf te plaatsen, dan is dat een logisch gevolg.

Link naar reactie
  • 0

Peter,

 

Hadden de Oostenrijkers intussen wel een theoretische basis kunnen leggen onder het principe van de motor?

 

Het eerste model was verkeerd gemaakt. De aandrukhoek, waarin de drijfstangen druk op elkaar blijven uitoefenen mag tot max. ca 43 gr zijn en het ontwerpbureau dacht slim te zijn door die hoek te vergoten naar 51 gr.Als die hoek te groot is kan de motor niet goed functioneren, omdat je diezelfde beweging ook gebruikt om andere zuigers weer naar compressie/uitlaat te bewegen. Dat zit precies in het mechaniek ingesloten. Maak je ene hoek te groot, komt de samenwerking niet meer goed uit en wordt de motor onstabiel. Het maken van het eerste model heeft behoorlijk tijd en geld gekost. (zie mijn eerdere post)

Wat me ook stoort is het feit dat het ontwerpbureau niet vanaf het begin vragen rechtstreeks aan mij heeft gesteld. De geografische afstand hoeft daarbij geen enkele belemmering meer te zijn. Maar hier kom je ook op een punt, dat het ook vaak voorkomt dat het meest verlichte brein, vaak enige mankementen op communicatievlak vertoond.

Wordt vervolgd.

Link naar reactie
  • 0

Probleem is dat het ontwerpbureau is ingehuurd door mijn maat in Oostenrijk. In eerste instantie liep alle communicatie via mijn relatie en nog een andere ontwerper. Ik heb daar heel veel moeten uitleggen hoe de werking en constructie qua basis in elkaar zit. Soms moest ik alle denkprocessen eerst weer "resetten", omdat ze toch weer in de richting van conventionele motoren of technieken zaten te denken. Ik ben daarvoor tweemaal in Oostenrijk geweest. Geen probleem want ik kom er voor mijn eigen werk ook. Ik denk dat het tweede model dus niet meer is gerealiseerd, omdat de kosten al uit de hand liepen en al van daaruit stelde dat er ook onoverzichtelijkheid in verdere ontwikkeling zou komen. Dat is een logische gedachte. Zaken moeten stap voor stap worden aangepakt om alles in elkaar te laten passen. Dat is op zich al een heel proces.

Ik denk deze moeilijkheid nu te kunnen "tackelen", door een basis-handvest te maken, waarin men gedwongen wordt vanaf stap één de basis te volgen, zodat verdere misverstanden al eerder worden ge-elimineerd. Ik denk zelf dat dit onmisbaar is om verder te kunnen gaan. Zoals ik al schreef, is mijn geloof en vertrouwen in deze nieuwe motor niet afgenomen. Ik zit alleen ook nog ander belangrijk werk vast, zowel regulier als ontwikkelend. Even pas op de plaats en dan gaan we weer verder. Uiteraard zal ik dan ook een beschrijving (incl. Illustraties) van de motor hier plaatsen, waardoor de werking duidelijk wordt en eerdere misverstanden worden weggenomen.

Link naar reactie
  • 0

Zorg dat je het gemaakte 3dmodel in bezit krijgt (assemblies, parts en eventueel drawings) dan kun je dat heel goed gebruiken om het geheel duidelijk te maken aan een nieuwe partij ter verdere uitwerking. Dat handvest (militaire term...?) is inderdaad erg handig bij zoiets. Als dat goed de randvoorwaarden beschrijft zou je het samen met het model zelfs kunnen aanbieden aan een 3d ontwerpburo in een lage lonen land. Alleen moet je dan wel overtuigd zijn van de voordelen van deze motor (ben je dat?=> geloof is mooi maar hier beslist onvoldoende m.i.). Een beperking bij deze methode is wellicht dat je uit bent op inbreng van motor-technische kennis. En die ligt niet voor het oprapen lijkt me.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 232 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.