• 0

nieuwe verbrandingsmotor

ik zoek hulp bij het toegang krijgen,tot de wereldmarkt,van een nieuwe verbrandingsmotor,die de bestaande motor

,op alle punten verslaat.de nieuwe motor heeft bij gelijke cyl. inhoud een 4x groter draaimoment,tegen minstens de

helft bvan het brandstofverbruik.is trillingsvrij.is slecht voor de oliebaronnen maar uitstekend voor het millieu.

is internationaal geoctrooieerd.als particulier krijg ik geen ondersteuning.ik bezit tekeningen en berekeningen,waar de

motor mee gemaakt kan worden.ik moet alleen de bestaande motordeskundigen zien te overtuigen.

 

 

mod edit: mailadres verwijderd ivm spambots. Via PM is penhouder ook bereikbaar.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Het verhaal "Oostenrijk is ten einde. De heren trekken zich terug omdat ze geen volledig beeld kunnen krijgen van de technische problemen, die gaande een ontwikkeling kunnen opduiken. Ze verwachten dat die onverwachte hobbels dusdanige financiële gevolgen hebben dat het boven hun pet uit gaat groeien.

 

Dit verhaal klinkt mij bekend in de oren. Het is het "Not-Invented-Here" syndroom. Als je een innovatie door anderen laat doorontwikkelen en vermarkten loop je altijd het risico dat deze marktpartijen er niet voldoende voor gaan om de uitvinding succesvol op de markt te zetten. Bij de eerste beste tegenslag stoppen ze er vaak mee. Soms terecht maar vaak ook onterecht. Dit is één van de belangijkste redenen dat in ons land de innovatiekracht afneemt. Zelfs bij eenvoudige producten komt het voor. Zo heb ik een tijdje geleden een licentie gegeven aan een speelgoedfabrikant om een behendigheidsspel op de markt te brengen. Die hebben een jaar de tijd genomen om het in China verder door te ontwikkelen. Met als resultaat een afzichtelijk slecht afgewerkt product terwijl de vormgeving en verpakking veel mooier had gekund. Door deze les geef ik mijn uitvindingen niet meer uit handen en laat ik alles zelf ontwikkelen tot een marktrijp product. Als zakenmensen mee willen doen moeten ze een geldbedrag investeren. Dan zoeken we samen waar wij de productie en verkoop uitbesteden van dat geld. Zelfs dan ben je nog niet gevrijwaard van problemen. Voor een ander product had een ontwerpbureau oude CAD bestanden abusievelijk als de nieuwe definitieve freesbestanden verstuurd. Gevolg: een onderdeel is helemaal verkeerd gefreesd met duizenden euro's schade.

 

Paul

Link naar reactie
  • 0

@PaulGo.

 

Wat jij omschrijft klinkt meer als gebrek aan kennis en (tussentijdse) controle.

 

'je doet zelf altijd alles het beste'

 

Ik ben van mening dat als het resultaat niet na wens is, de opdracht niet goed is uitgelegd/ begeleidt.

 

De fout ligt dan dus bij de leraar, niet de leerling........

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nee, dit lijkt er niet op. Ik moet heel snel hier een duidelijke weergave van de motor posten met een goede beschrijving en ook met verschillende probleempunten die er kunnen spelen. Die punten vragen praktische aanpak, maar zullen een smak geld kosten om tot een productie-rijpe motor te kunnen komen. De heer van Huuksloot JR heeft de hele commerciële kant nu voor zijn Pa onder zijn hoede genomen en ik ben eruit gestapt vanwege te drukke andere zaken.

Deze week dus mijn weergave van de motor en werking en later ook nog meer over de andere activiteiten, want de werelde draait door....... ;)

Link naar reactie
  • 0

Gisteren tijdens verjaardag werd er druk gediscussieerd over de toekomst van de elektrische auto. Ik moest toen aan dit draadje denken en vroeg me af wat de meest recente ontwikkelingen zijn, als die er al zijn?

 

Off topic: Wil ik meteen aan de heren deskundigen vragen wat het praktisch rendement is van de modernste diesel motoren die momenteel worden toegepast. Dus welk percentage van de in theorie beschikbare Joules wordt omgezet in kinetische energie? Heb al gezocht maar beland in een woud van publicaties.

 

Link naar reactie
  • 0

De toekomst van deze motor ligt nu geheel in handen van de zoon van Dhr. van Huuksloot. Jullie hebben nog wat technische uitleg van mij tegoed. Ik ben heel druk en druk geweest met andere nieuwe zaken, dus dat is een beetje in het water gevallen. Ik moet dit echter wel van de week even afronden.

Link naar reactie
  • 0

Gisteren tijdens verjaardag werd er druk gediscussieerd over de toekomst van de elektrische auto. Ik moest toen aan dit draadje denken en vroeg me af wat de meest recente ontwikkelingen zijn, als die er al zijn?

 

Off topic: Wil ik meteen aan de heren deskundigen vragen wat het praktisch rendement is van de modernste diesel motoren die momenteel worden toegepast. Dus welk percentage van de in theorie beschikbare Joules wordt omgezet in kinetische energie? Heb al gezocht maar beland in een woud van publicaties.

 

 

Hans, dit schreef ik eerder in dit draadje:

 

Het rendement van een motor met inwendige verbranding wordt bepaald door hoeveel procent van de potentiele energie uit de brandsstof omgezet kan worden in arbeid. Stel de energie inhoud op 100%. Er is ongeveer 30 tot 40% om te zetten in arbeid. Dit wordt exergie genoemd. De rest is niet winbaar en wordt anergie genoemd. Van de exergie kan een verbrandingsmotor maar een deel omzetten in arbeid, omdat er nu eenmaal verliezen zijn die met dit omzettingsproces te maken hebben. Hierbij moet je denken aan lekverliezen, warmteverliezen, ongewenste bewegingsenergie zoals trillingen en geluid, wrijvingsverliezen (bijvoorbeeld leibaankrachten en lagerwrijving) hulpapparatuur die moet worden aangedreven (waterpomp, inspuitpomp, oliepomp, dynamo), onverbrande brandstof etc.

 

Deze verliezen zorgen ervoor dat het rendement ten opzichte van de 100% energie doorgaans rond de tien tot twintig procent is. De mechanische verliezen in een motor (krukaslagering, drijfstanglagering, zuigerwrijving en leibaan) beslaan een tiende deel van deze verliezen. Dus de invloed van een ander mechanisme (zoals uw ontwerp tot nu toe laat zien) is van kleine invloed.

Veel belangrijker zijn de verliezen die in het thermische deel van de motor plaatsvinden. Hier kun je met een goed ontwerp het totaal rendement enorm opkrikken. Zuigervorm, verbrandingskamer, inspuitcurves, brandstofverneveling, ontstekingsmomenten, kleptiming etc zijn enorm van invloed op dit rendement. Motorenbedrijven doen hier ook het meeste onderzoek naar.

 

Link naar reactie
  • 1

Ik zal wat toelichting geven op de gebeurtenissen van de afgelopen tijd.Ik wil vooral den heer odems bedanken voor het

vele werk dat hij kostenloos verricht heeft het is een uitstekende vertegenwoordiger.Dat de oostenrijkse firma uit-

eindelijk niet door wilden gaan,is een samenhang van verschillende factoren,ten eerste zijn het geen motordeskundigen

ik denk dat zij er een zwaar hoofd in hadden om de motor te bouwen,daar kwam bij,dat zij moeilijkheden zagen in de

centrufigaalkrachten,die hoe hoger het toerental is deze centrufigaalkracht groter word.Zij hadden tot dan toe geen pro-

blemen opgeworpen,helaas zonder overleg,tot dan toe was er niet gerept over deze centrufigaalkrachten.Daarna heb ik

een 100 procent oplossing gevonden,waar ik gelijk octrooi over heb aangevraagd.Ik heb nu contact met een duitse

motorenfabriek,die geinteresserd is,zij zijn al een paar weken bezig,dus afwachten maar.De komende dagen zal ik

als er interesse is,de motor wat verder uitleggen,en eventuele gebeurtenissen door geven,alle die geinteresserd zijn

hartelijk bedankt groetjes penhouder

Link naar reactie
  • 0

Ik zal wat toelichting geven op de gebeurtenissen van de afgelopen tijd.Ik wil vooral den heer odems bedanken voor het

vele werk dat hij kostenloos verricht heeft het is een uitstekende vertegenwoordiger.Dat de oostenrijkse firma uit-

eindelijk niet door wilden gaan,is een samenhang van verschillende factoren,ten eerste zijn het geen motordeskundigen

ik denk dat zij er een zwaar hoofd in hadden om de motor te bouwen,daar kwam bij,dat zij moeilijkheden zagen in de

centrufigaalkrachten,die hoe hoger het toerental is deze centrufigaalkracht groter word.Zij hadden tot dan toe geen pro-

blemen opgeworpen,helaas zonder overleg,tot dan toe was er niet gerept over deze centrufigaalkrachten.Daarna heb ik

een 100 procent oplossing gevonden,waar ik gelijk octrooi over heb aangevraagd.Ik heb nu contact met een duitse

motorenfabriek,die geinteresserd is,zij zijn al een paar weken bezig,dus afwachten maar.De komende dagen zal ik

als er interesse is,de motor wat verder uitleggen,en eventuele gebeurtenissen door geven,alle die geinteresserd zijn

hartelijk bedankt groetjes penhouder

 

Beste Penhouder, hou ons op de hoogte. Ik heb eventueel hier een motoren fabriekant die in 2e instantie ook intresse zou hebben. Heel veel succes en de aanhouder wint!

 

Link naar reactie
  • 0

Voor de liefhebbers is het onderhavige octrooi in te kijken via de bekende databanken. Zal de link achterwege laten omdat het nieuwheidsraport nogal kritisch is. De techniek wordt volgens de onderzoeker vrijwel letterlijk gepresenteerd in een US patent uit 1982 en een aantal anderen.

 

Neemt niet weg dat hier best een basis kan liggen voor realisering als de heer Huuksloot de problemen uit de praktijk die blijkbaar al die productie / doorontwikkeling in de weg hebben gestaan kan oplossen.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Hans,

een tillende steekwagen is bijvoorbeeld al eens gepatenteerd in 1962 door een anerikaan. Daarna zijn er nog circa 30 stuks tillende steekwagens gepatenteerd al of niet erkend. Toch heb ik een tillende steekwagen kunnen maken die helemaal nieuw bleek te zijn. De hoofdclaim en de11 secundaire claims bleken allen de nieuwheidstoets te kunnen doorstaan.

Het zegt dus niet zoveel als je eerste patentaanvraag niet helemaal goed ontvangen wordt. Meestal pas bij de uitontwikkeling komen zaken naar boven die nieuw zijn en hier moet je de ogen op richten.

 

 

Dit schreef ik eerder hierover in dit draadje:

 

"Die deadline van 18 maanden is in geval van dit concept natuurlijk juist, maar ik heb daar de volgende gedachte over:

Met het droppen van het patent in de databanken is vastgelegd dat een ander dit systeem niet zelf kan claimen. In de praktijk zal blijken dat er zaken zijn die een oplossing behoeven. Hier komt veel inventiviteit aan te pas om deze problemen op te lossen. Er zullen gegarandeerd oplossingen tussen zitten die essentieel zijn voor de goed werking van het apparaat. Als je deze deeloplossingen patenteert, heb je ook een goede protefeullle om met fabrikanten te onderhandelen. De tijdsdruk is er dan volledig vanaf en je hoeft ook op kortere termijn geen grote kosten te maken voor de patenten. Het enige wat je nodig hebt is het vertrouwen dat je voor de technische problemen die je zult ontmoeten bij de realisatie goede oplossingen zult vinden. En een beetje uitvinder heeft dat! "

Link naar reactie
  • 0

Reactie op den heer nijnatten,het nederlands octrooi is al verleend,en het internationaal octrooi is al 4 masanden

geleden aangevraagd,en volgens het octrooibureau zal dat zeker verleend worden.u doet het lijken of zij zo ge-

makkelijk octrooi verlenen dan bent u sterk abuis en zijn uw inlichtingsbronnen zeer onbetrouwbaar

groetjes penhouder

Link naar reactie
  • 0

Voor de liefhebbers is het onderhavige octrooi in te kijken via de bekende databanken. Zal de link achterwege laten omdat het nieuwheidsraport nogal kritisch is. De techniek wordt volgens de onderzoeker vrijwel letterlijk gepresenteerd in een US patent uit 1982 en een aantal anderen.

 

Neemt niet weg dat hier best een basis kan liggen voor realisering als de heer Huuksloot de problemen uit de praktijk die blijkbaar al die productie / doorontwikkeling in de weg hebben gestaan kan oplossen.

 

@Hans. Heb je het nummer voorhanden. Ik heb zelf eerder alles doorgezocht op vergelijkbaar materiaal, maar niks gevonden wat de nieuwheid van deze uitvinding in de weg staat. Een echte beschouwing kan eigenlijk pas gegeven worden als de werking van het nieuwe stangenstelsel ook kan worden meegenomen, hetgeen cruciaal is voor goede werking. In mijn optiek was het niet zozeer nodig om ook hierop patent aan te vragen danwel de patentkosten te maken. Het één hangt aan het ander vast en als het eenmaal op tekeningen is verwerkt en bekendgemaakt kon het oorspronkelijke patent geen schade oplopen. Nu het zekere voor het zekere is ook goed natuurlijk, maar wel met extra kosten.... Hopelijk wordt dat straks ruimschoots gecompenseerd door de patentwaarde.

Link naar reactie
  • 0

Reactie op den heer nijnatten,het nederlands octrooi is al verleend,en het internationaal octrooi is al 4 masanden

geleden aangevraagd,en volgens het octrooibureau zal dat zeker verleend worden.u doet het lijken of zij zo ge-

makkelijk octrooi verlenen dan bent u sterk abuis en zijn uw inlichtingsbronnen zeer onbetrouwbaar

groetjes penhouder

 

Met alle respect mijnheer Huuksloot. Een Nederlands octrooi wordt altijd verleend met de mininale eis dat

de vorm correct is.

Hier is de info te vinden. Neem aan dat de heer Huuksloot er geen bezwaar tegen heeft. Anders moet hij dat melden.

Kijk onder "origineel document" voor de tekst en dan na 35 het search report.

 

Noot

LET OP: bovenstaande informatie blijkt niet relevant voor de huidige stand van de techniek. ZIe reactie van de heer Odems hierna.

 

Helemaal eens Herman. Echter hier staan wel heel veel X en. Maar zelfs dat hoeft niet alles te betekenen als er doorontwikkeld is zoals ik en ook jij al eerder betoogde. Voor de liefhebber is hier het US patent te vinden.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hans. Je verwijst naar de laatste patent-aanvraag van dhr van Huuksloot. De daarin vermelde "gerelateerde" patenten/ontwerpen, lijken in de verste verte niet op de Huuksloot-motor. Even geduld tot het aanvullend patent ook is toegekend, dan kan ik in mijn bewoordingen de motor uitleggen en wat bijbehorende schetsen plaatsen.

Link naar reactie
  • 0

Hans, ik sta er helemaal buiten, maar ik kan het straks wel allemaal uitleggen. Maar ik ben wel blij dat ik er niks over heb geschreven, want dan had ik misschien de nieuwste patent-aanvraag in de wielen geschreven.....

Link naar reactie
  • 0

Peter,

Het verhaal lezende, een motor zonder krukas/nokkenas, deed mij denken aan de wankel motor. Hiervan zijn er redelijk wat gemaakt, maar uiteindelijk hebben ze de belofte niet waargemaakt. Meer rendement leverden ze zeker, maar door slijtage en ontstekingsproblemen hebben ze het niet gered. De wiki link geeft een vrij uitgebreide beschrijving van het principe en de toepassingen.

 

Ongetwijfeld heb je deze materie bestudeerd, maar wellicht doe je er nog je voordeel mee.

Groet,

Henk de Greef

Link naar reactie
  • 0

De Huukslootmototr heeft niks met een wankelmototr te maken. De H-motor kan het best worden beschreven alsof er twee wasmachines naast elkaar staan, waarvan de trommels samenwerken en dus tegengesteld draaien. De cilinders zitten (in elke trommel 4) kruislings in de trommel en elke cilinder heeft twee zuigers. Het werk van een krukas wordt overgenomen door een mechanisme dat zich dus buiten de trommel bevindt en dat precies "samenwerkt" met het mechanisme van de andere trommel. Op deze manier kunnen eindeloos trommels aan elkaar gebouwd worden. De cilinders zijn dubbelwandig uitgevoerd. Een vaste buitenbus en twee vaste binnenbussen, die bij compressie tegen elkaar worden gedrukt, waardoor de poorten gesloten zijn. Door één van beide binnenbussen te verschuiven komt er één poort vrij voor inlaat, danwel voor uitlaat. Tijdens mijn missie, kwam ik dus een aantal problemen tegen;

 

- Constructie mechaniek (krukas)

- Constructie inlaatkanalen en uitlaatkanalen

- Koeling

- Smering

- Constructie brandstoftoevoer

- Vervroeging ontsteking

- Centripetale krachten die moeten worden opgeheven.

 

De verschillende probleempunten, hebben de Oostenrijkers al doen afhaken, zonder dat ik daadwerkelijk met de laatste oplossing voor de centripetaalkrachten heb kunnen komen. Daarbij hebben ook andere zakelijke factoren een rol gespeeld, die niets met dit project te maken hadden. Zoals dhr van Huuksloot al aangaf is nu ook voor dat laatste probleem een 100% oplossing aanwezig en ook daarvoor patent aangevraagd.

 

Het feit dat ik de motor redelijk in m'n kop heb, wil niet zeggen dat alle benodigde constructiedelen van de externe krukas e.d. al helemaal uitgekauwd zijn. Daar ligt zeker nog een stuk ontwikkeling, want alles moet heel erg compact samengesteld worden. Ik zat zelf nog te worstelen met bepaalde functies die gekoppeld moeten kunnen worden, om ook daar vereenvoudiging te kunnen behalen. Maar ik denk dat men daar gaandeweg vanzelf wel tegenaan loopt.

 

Het is ook duidelijk dat alles tijdens mijn missie nog niet was uitontwikkeld. Ik heb behoorlijk met dhr van Huuksloot gediscuteerd en ik weet zeker dat ook die gesprekken het proces hebben geholpen. Wat dat betreft denk ik dat mijn missie wel wat heeft opgeleverd. Helaas kon ik het niet afronden in Oostenrijk en daar ben ik ook wel wat gefrustreerd van, want zo'n beslissing wordt ik eigenlijk niet 100% in betrokken.

 

Daarna ben ik met een ander project aan de slag gegaan. Ook iets geheel nieuws, maar dan op een heel ander gebied. Daar hoop ik jullie heel snel over te berichten met een column.

Link naar reactie
  • 0

Als ik de publicatie van het Nederlandse octrooi en die van de PCT octrooiaanvraag bestudeer, zie ik in beide gevallen een nieuwheidsrapport waarvan slechts een aantal conclusies als niet nieuw en niet inventief worden beoordeeld. Tegen conclusie 6 en verder worden geen bezwaren opgeworpen.

 

Dat lijkt mij toch voldoende basis om de interesse van potentiële investeerders te trekken.

 

Ik ben echt benieuwd hoe het hiermee verder gaat!

 

De octrooiaanvrager heeft nu nog tot circa februari 2012 de mogelijkheid om de PCT aanvraag om te zetten in nationale octrooiaanvragen. Dat hoeft geen ton te kosten (zoals in het begin werd genoemd), maar dat is afhankelijk van via welk octrooibureau je het laat doen, uiteraard.

 

Ik zal dit draadje blijven volgen voor mogelijke updates.

Onze beëdigd Nederlands en Europees octrooigemachtigde verzorgt uw octrooien snel, deskundig en betrouwbaar. Voor een gratis adviesgesprek raadpleeg onze website: www.novopatent.nl

 

Octrooibureau Novopatent beschermt úw uitvinding

Link naar reactie
  • 0

Een investeerder investeert niet in patenten, alleen in producten waar de markt al de bereidheid heeft getoond te willen betalen voor de aangeboden oplossing.

 

Gezien het premature stadium waarin de motor nog altijd verkeerd lijkt mij geld uitgeven in de vorm van octrooien aan een motor waar nog niet eens een werkend prototype van is gebouwd niet de meest voor de hand liggende keuze (understatement). Stel dat je een werkend model weet te bouwen dan is de kans erg groot dat door voortschrijdend inzicht de ingediende octrooien herschreven moeten worden of in het meest slechte geval waardeloos zijn geworden omdat de beschrijving niet langer de lading dekt.

 

@PJOdems Mooi lijstje met uitdagingen, komt vrij aardig overeen met de vraagtekens die ik (maar ook Jinsol) september vorig jaar zette bij de technische realisatie van deze motor.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.