• 0

nieuwe verbrandingsmotor

ik zoek hulp bij het toegang krijgen,tot de wereldmarkt,van een nieuwe verbrandingsmotor,die de bestaande motor

,op alle punten verslaat.de nieuwe motor heeft bij gelijke cyl. inhoud een 4x groter draaimoment,tegen minstens de

helft bvan het brandstofverbruik.is trillingsvrij.is slecht voor de oliebaronnen maar uitstekend voor het millieu.

is internationaal geoctrooieerd.als particulier krijg ik geen ondersteuning.ik bezit tekeningen en berekeningen,waar de

motor mee gemaakt kan worden.ik moet alleen de bestaande motordeskundigen zien te overtuigen.

 

 

mod edit: mailadres verwijderd ivm spambots. Via PM is penhouder ook bereikbaar.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Geachte heer van Huuksloot,

 

Het is duidelijk dat per trommel de gekoppelde zuigers aan het wip-wappen zijn om zo te zeggen. Zuigers die bij de trommel rotatieas vandaan bewegen bij expansie zorgen er voor dat andere zuigers juist naar de trommel rotatieas toe bewegen om gas te comprimeren. Het koppelende element tussen de drijfstangen is de bus die om elke trommel geplaatst is en daarom kan roteren over een beperkte hoek.

En het is ook duidelijk dat de drijfstangen van de ene trommel zich bij expansie afzetten tegen de drijfstangen van de andere trommel waardoor zo de onderling verbonden trommels een aandrijfmoment genereren. Uw berekening hierboven laat zien dat de twee samenwerkende wip-wappen slechts 1,65 mm uit hun symmetrische middenstand hoeven te wijken om een verschil van 55 at te kunnen opvangen. Het verschil tussen wel of niet ontbranden van gecoomprimeerd mengsel. Het valt nog niet mee om je dit voor te stellen. Vooral niet als we bedenken dat de trommels 1500 omw/min kunnen draaien. Dan is de cyclustijd per trommel rotatie dus 0.04 sec. Een expansie, die globaal plaats vindt in 90 gr trommelrotatie, duurt dan dus maximaal 0.01 sec. En binnen die honderdste seconde bewegen de twee wip-wap systemen dus ook nog ca 1,65 mm uit hun ideale symmetrische baan.

 

Dit leidt bij mij tot de volgende vraag:

Hoe start je deze motor?

Bij een motor met krukas heb je namelijk grip op de positie van de zuigers en kan een startmotor gebruikt worden om de zuigers te laten bewegen zodat ze gaan aanzuigen, comprimeren en bij ontsteking start de motor (meestal ;-)).

Bij deze motor heb je toch geen invloed van buitenaf op de beweging van de wip-wappen?

 

Link naar reactie
  • 0

Pfff hoe lang gaat dit ge-emmer nog door? :P

 

Het zou zo mooi zijn als we eindelijk een keer een prototype konden zien draaien. Dat zou geweldig zijn, maar voor mijn gevoel kan dit nog wel jaren duren.

 

Ik geloof dat alle dingen die goed werken zo eenvoudig mogelijk zijn van opzet. Misschien in totaal complex, maar de basis blijft eenvoudig. Dat mis ik bij deze motor en juist daarom is de huidige verbrandingsmotor ook zo'n groot succes...

Link naar reactie
  • 0

De nieuwe motor heeft net als de bestaande motoren,een gewone startmotor,het is erg jammer maar jullie begrijpen

deze motor niet,anders kan je deze opmerkingen niet maken.Op de volgende manier is het misschien gemakkelijker.

Als je 1 van de 2 trommels uit de omkasting haalt,en je trekt aan 1 van de drijfstangkoppen,als hij in compressie stand

staat,dan trek je aan die drijfstangkop,dan gaat de zuiger die in dezelfde cylinder zit ook naar buiten,en de zuigers die in de

haaks daarop staande cylinders zitten gaan naar binnen,daartoe gedwongen door de trekstangen,die via de oren aan de bus

de andere ,de bus verdraaid,en daardoor de andere zuigers bedienen,alle zuigers zijn met elkaar verbonden,als de 1

beweegt bewegen de andere zuigers ook. groetjes penhouder

Link naar reactie
  • 0

Beste penhouder,

De startmotor kan de trommels laten draaien. Dat begrijpen we.

Maar wie trekt er aan de drijfstangen?

Alle zuigers kunnen gewoon netjes in een middenstand blijven staan tijdens het draaien van de trommels.

Dan wordt er niets aangezogen of gecomprimeerd.

Blijft de vraag: hoe dwing je de zuigerbewegingen?

Link naar reactie
  • 0

Als de trommels door een startmotor in beweging worden gebracht, komt ook automatisch het mechanisme in beweging en gaan dus ook de zuigers bewegen. Om bij een koude start eerst snelheid op te bouwen, kunnen poorten worden opengeschoven. Dan is er even geen compressie en geen brandstoftoevoer.

Link naar reactie
  • 0

Als de trommels door een startmotor in beweging worden gebracht, komt ook automatisch het mechanisme in beweging en gaan dus ook de zuigers bewegen.

 

Beste Peter,

Welk onderdeel in de tekening zorgt voor die automatische beweging van de drijfstangen AFGETAKT van de trommelrotatie?

Scannen0004copie.thumb.jpg.b65938d98f39336f206a2bb4d72a211c.jpg

Link naar reactie
  • 0

De onderlinge afstand van de draaipunten van de 2 trommels,is zo gekozen,dat als de cylinders in de horizontale stand

staan,de hart op hart afstand,zo is gekozen,dat dan het einde van de compressieslag is bereikt,dan volgt de expansie,

waardoor de drijfstangkoppen zich tegen elkaar afzetten,en daardoor de draaiing van de trommels veroorzaken.

Gelijktijdig trekken de trekstangen dan via oren en trekstangen de andere zuigers naar binnen,enz.groetjes penhouder

,

Link naar reactie
  • 0

In het carter zitten bovendien twee geleiders, die alleen een rol spelen als de motor arbeidsloos draait. Met die geleiders worden dan de mechanieken synchroon in de juiste positie gebracht. Dus als de motor eenmaal is gestart, worden die geleiders niet meer gebruikt. Het is puur om te starten.

Link naar reactie
  • 0

Laat ik dan ook nog even wat stof tot nadenken hier posten.

 

Hierbij de upgrade versie van de Huuksloot motor.

Nu met 4 cilinders in plaats van 2 cilinders en daarachter 45 graden gedraaid cilinders 5 t/m 8.(kan uiteraard ook met andere aantallen)

De zuigers worden middels geleiding in compressie dan wel arbeidsslag gedwongen. Cilindervulling middels tweetakt diesel principe.

 

Per omwenteling maakt elke cilinder 4 arbeidsslagen !!!

 

Disclaimer, dit is een hele ruwe schets, verhouding evenals de vorm van de geleiding zijn uit even snel uit de losse pols getekend, zij zijn slechts indicatief voor het ontwerp dat in de deze schets duidelijk tot wringen van de drijfstang leid.

upgraded_Huuksloot_.thumb.jpg.1bce7cab91f6e8ea829f63bb80e380c7.jpg

Link naar reactie
  • 0

In de door mijn getekende opstelling liggen de 4 cilinders in hetzelfde vlak.

Dat betekent bij een 2 x 4 cilinder opstelling dat mijn motor de helft minder ruimte inneemt in vergelijking met de tekening hierboven waarbij sprake is van 4 x 2 cilinders.

 

Link naar reactie
  • 0

Makkelijker denk ik om het bij de door mij geposte variant te hebben over zuigers in plaats van het aantal cilinders.

 

Mijn variant heeft 4 zuigers werkend in het vlak, met in dit geval daarachter nogmaals 4 zuigers.

Of die zuigers in dezelfde cilinder bewegen is met mijn variant lastiger vast te stellen omdat het maar net is hoe je het begrip cilinder definieert.

Als je de cilinders in hetzelfde vlak als 1 cilinder kwalificeert dan heb je het idd over 2 x 2 cilinders en 8 zuigers.

 

 

De tekening met de 2 x 4 losse cilinders zijn 2 separate blokken/trommels.

Ik heb hier slechts een trommel weergegeven, een tweede trommel zou ernaast geplaats kunnen worden.

Als beide trommels een tegengestelde draairichting hebben dan is de obelans die je met een blok h kunt krijgen eenvoudig opgelost.

 

 

Mijn variant maakt in deze opstelling twee keer zoveel arbeidsslagen per omwenteling in vergelijking met de originele Huukslootmotor. JE kunt zelf varianten met nog meer zuigers in hetzelfde vlak bedenken.

Link naar reactie
  • 0

Ik snap niet wat hier nou verwarrend aan kan zijn, het is een zeer eenvoudige aanpassing aan de motor zoals we die hier nu al 25-26 pagina's bespreken. Het is helemaal geen ander model, werkingsprincipe is vrijwel gelijk aan de Huuksloot motor.

 

Deze motor heeft alleen 2 keer zoveel zuigers in hetzelfde vlak en maken deze zuigers 2 x zoveel arbeidsslagen.Ik heb juist een eenvoudige variant getekend die ervoor zorgt dat de zuigers afhankelijk van de stand van de trommel in een bepaalde stand staan doordat ze gedwongen worden door een laten we zeggen geleidebaan.

 

De variant verhoud zich als een conventionele 4 takt benzinemotor tot een 4 takt dieselmotor, dat verschil snapt iedereen.

Link naar reactie
  • 0

Beste merkava 4 cylinders op 1 rij is onmogelijk,omdat als de ene cylinder expansie heeft,verzorgt hij gelijktijdig door

het verdraaien van de bus rond de trommel,voor de 3 andere takten,namenlijk de inl.slag de uitlaatslag en de com-

pressie slag,je kan zeggen, dat de bus rond de trommel dezelfde functie heeft als de krukas van de bestaande motoren.

groetjes penhouder

 

Link naar reactie
  • 0

Beetje vreemde reactie van je penhouder. Ik heb het namelijk niet over 4 cilinders in lijn maar over 4 cilinders in het zelfde vlak (z-as).

Volgens mij hebben mensen wat moeite om de nieuwe variant te begrijpen.

Bottomline is dat deze motor in de geschetste opstelling 2x meer draaimoment heeft als de motor van penhouder.

Aangezien penhouder aangeeft dat zijn motor 4x meer draaimoment heeft als een gewone motor heeft deze variant dus 4 x 2 = 8 meer draaimoment t.o.v. een conventionele motor.

Voordeel van deze constructie is minder bewegende onderdelen en een compactere constructie tov de motor van penhouder.

Link naar reactie
  • 0

Beste merkava u blaast behoorlijk hoog van de toren,wat jij voorstelt vind je in de octrooigeschriften veelvoudig terug.Wat

u voorstelt erkt zelfs niet.Hoe je aan een goede compressie komt als er 4 zuigers gelijktijdig tot een compressie

komen in hetzelfde vlak is niet mogelijk,verder zetten de drijfstangen zich af tegen de vaste wand, wat veel wrijving zou

geven en verder het draaimoment zou behoorlijk laag zijn,want mocht je de kracht hebben,wat er niet zal zijn,dan nog is de

richting van de kracht ten opzichte van het draaipunt veel te klein,om tot een goed draaimoment te komen,u moet de

werking maar eens goed nakijken.groetjes penhouder

Link naar reactie
  • 0

In de door mijn getekende opstelling liggen de 4 cilinders in hetzelfde vlak.

Dat betekent bij een 2 x 4 cilinder opstelling dat mijn motor de helft minder ruimte inneemt in vergelijking met de tekening hierboven waarbij sprake is van 4 x 2 cilinders.

 

 

Nu dat het princiepe van de motor bewezen is, en er in orginele uitvoering van de motor al 4x zoveel vermogen geproduceerd wordt, zou ik graag willen voorstellen de motor niet met 4 of 8 cylinders uit te voeren, maar minstens met 24 of 48. Redenatie is simpel; meer cyliners en dus zuigers is exponentieel meer vermogen.

 

Hoe meer hoe beter en gratis vermogen is nooit mis.

 

Zelf zat ik te denken, om het princiepe van de huuksloot motor optimaal te gebruiken, nu dat de theoretische onderbouwing geen enkele vraagtekens meer oproept om het cylinder aantal tot 2048 op te voeren, daarmee in een klap de hele energie behoefte van gemiddeld afrikaans land op te lossen.

 

Volgens mijn berekeningen is dan enkel 1 liter brandstof per periode van 6 maanden nodig. Misschien 5 maanden maar dan hou ik even rekening met de gedachte dat het daar iets warmer is in de zomer.

 

Ik zien hem al draaien! Geweldig moment van euforie nu het allemaal duidelijk is geworden.

 

Proost!

Link naar reactie
  • 0

De meerwaarde van denigrerende posts ontgaat mij geheel. Dit soort reacties leidt er alleen maar toe dat andere uitvinders hier geen enkele mededeling meer doen over hun uitvindingen. Gelukkig heeft de historie al vaak laten zien dat uitvinders, die belachelijk werden gemaakt, in ruime mate postuum werden gerehabiliteerd. Of deze uitvinding nog van waarde kan zijn voor onze mensheid, is de vraag. Dat weet je nooit. Maar het is wel zeker dat we uitvinders nodig blijven hebben om het leven te vergemakkelijken en kosten te besparen. Ik hoop dat ook deze verbrandingsmotor daar nog een steentje aan kan bijdragen en ik vindt het een moedig teken van dhr van Huuksloot, dat hij daar hier gewag van heeft gemaakt. Verder commentaar lijkt me overbodig en leidt alleen maar af.

Link naar reactie
  • 2

Dit is mijn laatste bericht,dat is natuurlijk niet dramaties,maar zoals een aantal heren reageren, dat heeft met kennis van

zaken niets te maken,maar meer om toch maar in beeld te zijn.En daar laat ik mij niet voor gebruiken,een beetje meer

beschaving zou die heren goed doen.Alle andere mensen bedank ik voor hun belangstelling Groetjes penhouder

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.