• 0

nieuwe verbrandingsmotor

ik zoek hulp bij het toegang krijgen,tot de wereldmarkt,van een nieuwe verbrandingsmotor,die de bestaande motor

,op alle punten verslaat.de nieuwe motor heeft bij gelijke cyl. inhoud een 4x groter draaimoment,tegen minstens de

helft bvan het brandstofverbruik.is trillingsvrij.is slecht voor de oliebaronnen maar uitstekend voor het millieu.

is internationaal geoctrooieerd.als particulier krijg ik geen ondersteuning.ik bezit tekeningen en berekeningen,waar de

motor mee gemaakt kan worden.ik moet alleen de bestaande motordeskundigen zien te overtuigen.

 

 

mod edit: mailadres verwijderd ivm spambots. Via PM is penhouder ook bereikbaar.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 1

Ik verbaas me sterk over de toon die sommige mensen hier aan durven slaan tegen een 90+-jarige. Iemand die een interessante post heeft geplaatst. Helaas is het mijn vakgebied niet en kan ik het idee inhoudelijk niet beoordelen.

 

Maar al zou het 99% onzinnig zijn, waar halen sommigen de euvele moed vandaan om iemand zo te bejegenen?

 

HL wordt weleens vergeleken met een digitale kroeg. Als je in een reguliere kroeg iemands vader (of opa) zo zou aanspreken zou je waarschijnlijk op een brancard eindigen.

 

Ik vind het vooral jammer dat ik me heb vergist in sommigen leden wiens bijdragen ik normaal zeer kan waarderen.

 

Kortom, misschien ligt het wel aan mij en zijn dit simpelweg de mores van een internetforum anno 2011.

 

Ard

Link naar reactie
  • 0

Ik verbaas me sterk over de toon die sommige mensen hier aan durven slaan tegen een 90+-jarige. Iemand die een interessante post heeft geplaatst. Helaas is het mijn vakgebied niet en kan ik het idee inhoudelijk niet beoordelen.

 

Maar al zou het 99% onzinnig zijn, waar halen sommigen de euvele moed vandaan om iemand zo te bejegenen?

 

HL wordt weleens vergeleken met een digitale kroeg. Als je in een reguliere kroeg iemands vader (of opa) zo zou aanspreken zou je waarschijnlijk op een brancard eindigen.

 

Ik vind het vooral jammer dat ik me heb vergist in sommigen leden wiens bijdragen ik normaal zeer kan waarderen.

 

Kortom, misschien ligt het wel aan mij en zijn dit simpelweg de mores van een internetforum anno 2011.

 

Ard

 

Op een forum als HL kan een ieder zijn ideeen, problemen of vraagstukken voorleggen. Het staat iedereen vrij hierop een mening te geven en de OP kan hier zijn voordeel mee doen of meer kennis vergaren. Toen dit topic begon was ik net als vele anderen geintrigeerd om er serieus over na te denken en heb net als vele anderen echt mijn best gedaan de materie te doorgronden. Ik ben niet geheel achterlijk, en heb meer dan voldoende tijd gestoken in de materie om mijzelf te overtuigen dat hetgeen beweerd wordt ook feitelijk zo is.

 

Misschien niet het antwoord waar dhr. Penhouder op gerekend had, maar ik denk dat vele met mij, waaronder mensen die vele malen meer verstand van hebben als ik, tot de conclusie gekomen zijn dat hetgeen beweerd wordt niet bewezen is, danwel practisch haalbaar is.

 

Nogmaals, gaarne laat ik mij overtuigen want ik ben geen heilige, maar helaas denk ik dat dit niet gaat gebeuren.

Dit draadje is nu byzonder lang, waarin tot dusverre geen overtuigend theoretische onderbouwing heeft plaatsgevonden. Hier is wel vaak om gevraagd.

Link naar reactie
  • 0

Het zat er natuurlijk al een tijdje aan te komen. De topic begint met beloften (halvering brandstof gebruik) en meteen daaraan gekoppeld de constatering dat deskundigen, scholen en de olie-industrie de motor eenvoudig niet willen begrijpen.

Vragen die worden gesteld worden niet of nauwelijks beantwoord en als er al iets van ean antwoord komt is dat een herhaling van eerdere opgevoerde zaken met de opmerking dat de vragensteller er werkelijk niets van snapt.

 

Persoonlijk heb ik alleen lekenkennis over motoren. Maar als ik lees in het patent dat deze motor vooral mechanisch anders werkt dan de bestaande motor en de besparing (niet veel over gevonden) zou moeten komen uit het beperken van frictieverlies en en elders lees dat deze verliezen al relatief gering zijn klopt er iets niet. Hier lees je dat verbetering van de motoren, en dan heb ik het over het thermisch rendement, vooral moet komen uit een betere verbranding.

 

Zoals Novopatent in dit draadje heel terecht opmerkt zijn er talloze uitvindingen die de praktijk nooit zullen halen omdat iets op papier zetten nog wat anders is dan het ook werkelijk maken.

Heel veel uitvinders hebben daarbij ook een tunnelvisie. Deze wordt vaak gevoed door octrooigemachtigden die onvoldoende kijken naar de praktische haalbaarheid van een vinding. Een standpunt dat breed gedragen wordt binnen de NOVU. Ook hier op HL zien we regelmatig mensen voorbij komen met een dijk van een octrooi waar helemaal niemand wat aan heeft, behalve de schrijver dan. Uiteraard zullen er gemachtigden zijn die zich hier niet in herkennen maar het gaat om meer dan incidenten.

 

Ik wens de heer van Huuksloot veel succes met zijn vindingen en hoop dat we het hier helemaal mis hebben en de Huuksloot motor een doorslaand succes wordt.

 

Link naar reactie
  • 0

Even ter verduidelijking aan de anonieme kneus-gever;

 

Ik ben helemaal niet tot de conclusie gekomen dat deze motor "niets" is. Deze motor heeft wel degelijk kansen, als de juiste partners gevonden kunnen worden. In het vervolg s.v.p. even beter de voorgaande berichten lezen!

Link naar reactie
  • 0

Beste mensen,

 

ik heb jullie hard nodig om de nieuwe motor bekend te maken, dus penhouder doet een beroep op jullie om de nieuwe beschrijving krities te bekijken en uw mening te geven. Ik zal eerst wat ik tot nu toe meegemaakt heb in het kort vertellen.

 

Eerst was er een oostenrijkse firma die belangstelling had en na een paar weken definitief mee wilde werken, tot zij plotseling zich terugtrok met de mededeling dat de centrufigaalkrachten de motor te machtig zou zijn. Voor die centrufigaalkrachten had ik een uitstekende oplossing maar het contact was al verbroken.

 

Toen een duitse motorenfabriek die berichtte mij na een aantal weken,dat zij gezien de kosten die gemaakt moesten worden, zichzelf als fabriek te klein vonden.

 

Het is eigenlijk wel begrijpenlijk, omdat de nieuwe motor zoo,n enorm effect zal geven op hun bestaan, want alle lesmateriaal van die scholen,gaan allemaal over de bestaande motoren,dus dat lesmateriaal is waardeloos geworden en de leeraren weten over de nieuwe motor net zoveel als hun leerlingen. Vandaar mijn e4enige kans is,om zelf de motor te laten bouwen, maar daar is geld voor nodig.

 

Nu volgt nog een schrijven van mij aan verscheidene fabrieken:

 

Geachte directie

 

Ik heb een verbrandingsmotor ontwikkeld, waarop ik ned.octrooi nr.2003330 heb gekregen en intern. octrooi

nr.pct/nl2010/000120 heb aangevraagd.

 

De zwakke punten van de bestaande motor zijn, dat de 4 takten, inlaat, compressie,

expansie en uitylaat 2 omwentelingen kost en door de krukas de leibaandruk ontstaat, die wrijving en slijtage geeft en

trillingen veroorzaakt. Verder de kleppen, die mede bepalend is voor de vorm van de verbrandingsruimte en compressors nodig maakt om voldoende vermogen te krijgen.

 

Daar staat tegenover de nieuwe motor, die geen krukas, nokkenas, kleppen en pakking heeft. Bij gelijke cylinderinhoud heeft de bestaande motor bij 8 cylinders 8 arbeidsslagen in 2 omwentelingen. De nieuwe motor heeft bij 8 cylinders 16 arbeidsslagen in 1 omwenteling, dus 32 arbeidsslagen in 2 omwentelingen, dus 4 x zoveel als bij de

bestaande motor.

 

Mod edit: opmaak verbeterd met uw goedvinden

Link naar reactie
  • 0

Beste Penhouder,

 

Zoek zo snel mogelijk investeerders en ga zo snel mogelijk naar vraag en aanbod sites voor uitvindingen, als bijv www.yet2.com enz. om bedrijven te vinden, die iets nieuws op motoren gebied zoeken. Zo maar lukraak bedrijven mailen heeft meestal weinig resultaat en daarmee verspil je veel tijd. Grote internationale bedrijven zijn moeilijk te benaderen en je moet geluk hebebn bij de juiste medewerker een ingang te krijgen. Zelfs als ze het zien zitten kost het besluitvormingstraject minimaal een half jaar.

Je komt dan in tijdnood met jouw octrooi. Zo mislukken vaak de beste uitvindingen. Als de octrooi aanvraag 18 maanden na het indienen van de PCT aanvraag in veel landen ter wereld moet worden voortgezet, kost je dat een vermogen. Als je dat niet tijdig betaalt heb je alleen een Nederlands octrooi en dat is in internationaal opzicht waardeloos.

 

Paul

Link naar reactie
  • 0

@ Paul: sinds geruime tijd alweer is de termijn om een PCT aanvraag in nationale/regionale octrooiaanvragen voort te zetten 30 (soms 31) maanden.

 

@Odems: Het duurt dus nog maar even voordat het zover is. Gerekend vanaf 4 augustus 2009 is dat dus 4 februari 2012. Reken dus niet vanaf de indieningsdatum van de Internationale (PCT) octrooiaanvraag! Als je wilt weten welke kosten daarmee gemoeid zijn, moet je maar even contact met me opnemen.

 

Ik wens je heel veel succes met de vermarkting!!

Onze beëdigd Nederlands en Europees octrooigemachtigde verzorgt uw octrooien snel, deskundig en betrouwbaar. Voor een gratis adviesgesprek raadpleeg onze website: www.novopatent.nl

 

Octrooibureau Novopatent beschermt úw uitvinding

Link naar reactie
  • 0

@Novopatent,

 

Als je de PCT aanvraag zo laat mogelijk indient dus zeg 1 dag voor het verstrijken van het prioriteitsjaar, dat start op de dag van indiening van het Nederlandse octrooi koop je dus 18 maanden uitstel, dus 18 + 12 maanden = 30 maanden in totaal gerekend vanaf de indieningsdatum van het Nederlandse octrooi. Die ene extra maand komt er nog bij, in sommige landen , maar niet alle landen. Betaling van de taksen voor de voortzetting van het PCT octrooi in bijvoorbeeld een Europese vervolgaanvraag en Vs aanvraag enz kan nog uitgesteld worden. Maar voor de zekerheid zou ik alles absoluut checken bij een octrooigemachtigde. Februari 2012 is al heel snel en weinig tijd om een geinteresseerde licentienemer te vinden. Wie financiert dit alles? Het is zonde als een innovatie mislukt doordat er niet op tijd een investeerder is gevonden. Dat lukt beter bij een werkend prototype. Ik zou zeggen stap zo snel mogelijk met de CAD tekeningen naar een technische school.Bijvoorbeeld de Leidse Instrumentmakers school of zo en laat er een model maken. Wellicht doen zij het voor een zacht prijsje. Zoek investeerders op internet. Wellicht vinden jullie er een. Wat hebben ze bij de NOVU gezegd, De Nederlandse Orde van Uitvinders. Daar zullen jullie wel al mee gesproken hebben. Die werken ook samen met een investeringsfonds IDexpress.

Een goede les is ook niet wachten tot één marktpartij met jou in zee gaat, maar alle marktpartijen , die je kent, tegelijk benaderen. Die Oostenrijkse fabriek heeft alleen maar vertraging opgeleverd, door te zaak weer terug te geven. Dat zie je maar al te vaak. Ik heb het in het verleden ook zelf meegemaakt en vind daarom dat je NOOIT exclusiviteit moet weggeven, tot een marktpartij garant staat voor ALLE kosten, en daarvoor ook getekend heeft..

 

Paul

Link naar reactie
  • 0

@Novopatent,

 

Als je de PCT aanvraag zo laat mogelijk indient dus zeg 1 dag voor het verstrijken van het prioriteitsjaar, dat start op de dag van indiening van het Nederlandse octrooi koop je dus 18 maanden uitstel, dus 18 + 12 maanden = 30 maanden in totaal gerekend vanaf de indieningsdatum van het Nederlandse octrooi. Die ene extra maand komt er nog bij, in sommige landen , maar niet alle landen. Betaling van de taksen voor de voortzetting van het PCT octrooi in bijvoorbeeld een Europese vervolgaanvraag en Vs aanvraag enz kan nog uitgesteld worden. Maar voor de zekerheid zou ik alles absoluut checken bij een octrooigemachtigde. Februari 2012 is al heel snel en weinig tijd om een geinteresseerde licentienemer te vinden. Wie financiert dit alles? Het is zonde als een innovatie mislukt doordat er niet op tijd een investeerder is gevonden. Dat lukt beter bij een werkend prototype. Ik zou zeggen stap zo snel mogelijk met de CAD tekeningen naar een technische school.Bijvoorbeeld de Leidse Instrumentmakers school of zo en laat er een model maken. Wellicht doen zij het voor een zacht prijsje. Zoek investeerders op internet. Wellicht vinden jullie er een. Wat hebben ze bij de NOVU gezegd, De Nederlandse Orde van Uitvinders. Daar zullen jullie wel al mee gesproken hebben. Die werken ook samen met een investeringsfonds IDexpress.

Een goede les is ook niet wachten tot één marktpartij met jou in zee gaat, maar alle marktpartijen , die je kent, tegelijk benaderen. Die Oostenrijkse fabriek heeft alleen maar vertraging opgeleverd, door te zaak weer terug te geven. Dat zie je maar al te vaak. Ik heb het in het verleden ook zelf meegemaakt en vind daarom dat je NOOIT exclusiviteit moet weggeven, tot een marktpartij garant staat voor ALLE kosten, en daarvoor ook getekend heeft..

 

Paul

 

Eh Paul. Als je hier goed leest kun je vaststelen dat het Oostenrijkse verhaal in een goede maand is afgerond. De Duitse kandidaat is er een half jaar mee in de weer geweest..... Achteraf gezien dus beiden om dezelfde reden.

Link naar reactie
  • 0

Tekening brandstofinspuitingen.

De brandstofpomp 2 is van het gebruikelijke model,met tandstang 10 die van buiten de motor hydraulis door het gaspedaal

bediend word.Waardoor dus de in te spuiten hoeveelheid brandstof word bepaald.Wat erg mooi bij deze motor is,dat door het

tweelingmotor systeem,dat de druk in de persleidingen van de brandstofpompen zich vol automatis aan elkaar aan zullen passen,want zodra in de eene leiding de druk lager word, verplaatst de zuiger zich iets,waardoor de druk hoger word en de druk in de andere zuigerlager tot ze gelijk zijn,en dat is een kwestie van een enkele milliemeter.Datzelfde geld ook voor de drijfstangkoppen,

waardoor alle krachten van de tweelingmotor volledig in balans zijn,wat hem zeldzaam trillingsvrij zal maken,ik zal nog wel een paar tekeningetjes plaatsen maar ik moet het wel rustig aan doen,ik doe nu een poging om de tekening te plaatsen.

groeten penhouder Ik maak een fout,ik moet eerst de tekening opslaan.

Link naar reactie
  • 0

Als er zelfs nog geen volledig CAD model is, laat staan een werkend prototype, was het beter geweest om nog even wachten met het indienen van een octrooi, of in ieder geval het octrooi voor publicatie terug te trekken. Ik ben bang dat als het al in de openbaarheid is gekomen o.a. hier op Higherlevel, dit trouwens niet meer kan. Dat is gewoon doodzonde. Hou een uitvinding zo lang mogelijk geheim tot hij grotendeels af is. De octrooiperiodes zijn vaak te kort om het hele project in sneltreinvaart af te ronden.

Link naar reactie
  • 0

Dit schreef ik eerder in dit draadje:

 

Die deadline van 18 maanden is in geval van dit concept natuurlijk juist, maar ik heb daar de volgende gedachte over:

Met het droppen van het patent in de databanken is vastgelegd dat een ander dit systeem niet zelf kan claimen. In de praktijk zal blijken dat er zaken zijn die een oplossing behoeven. Hier komt veel inventiviteit aan te pas om deze problemen op te lossen. Er zullen gegarandeerd oplossingen tussen zitten die essentieel zijn voor de goed werking van het apparaat. Als je deze deeloplossingen patenteert, heb je ook een goede protefeullle om met fabrikanten te onderhandelen. De tijdsdruk is er dan volledig vanaf en je hoeft ook op kortere termijn geen grote kosten te maken voor de patenten. Het enige wat je nodig hebt is het vertrouwen dat je voor de technische problemen die je zult ontmoeten bij de realisatie goede oplossingen zult vinden. En een beetje uitvinder heeft dat!

 

Als ik zie hoe bij penhouder de zaak ontwikkelt lijkt me dit bovenstaande zeer relevant. De deadline en tijdsdruk die ontstaat na aanvragen en een werkend prototype hebben en dan nog een goede deal sluiten is bij dergelijke ontwikkelingen gewoon problematisch. Zelfs bij een eenvoudig product als het "mijne" loopt de investering in patenten sterk vooruit op de economische revenuen. Die lange adem moet je hebben of accepteren dat het systeempatent "Huukslootprincipe" niet te continueren is door geldgebrek. Maak dan gebruik van de detailpatenten zoals hierboven omschreven.

Link naar reactie
  • 0

Even een antwoord op de stelling dat het niet goed zou zijn om de motor bekend te maken.Daar is nou juist het octrooi voor,ik

hoop dat iemand hem maakt, want dan heeft hij of zij mij een grote dienst bewezen.Dan moet hij of zij met mij aan de tafel,want

die wet is er natuurlijk niet voor niets.Ik hoop dat het een zij is,dat vind ik prettiger gezelschap.Maar bedankt voor de belangstelling

groeten penhouder

Link naar reactie
  • 0

Toch altijd aardig dat als je googlet op "revolutionaire motor" je belandt op een site waar ik al een heeeeele tijd afwezig was.

 

Anyway.... Penhouder, na de eerste drie pagina's van deze thread ben ik maar opgehouden het heen en weer getik te gaan lezen. Als je de boer op wilt met een nieuwe ICE....

(en ik ben van mening dat daar veel interesse voor is -a- omdat electriek nog altijd heel veel bezwaren heeft ondanks het IMO toch wel opzienbarende gepush in deze richting en -b- het rendement van een ICE nog wel behoorlijk omhoog kan)... dan staan je diverse wegen open. Wat aspecten:

Allereerst een werkend prototype maken, dan wel een "schematische 3D demo".

 

Octrooi over de hele wereld verkrijgen duur en moeizaam; veel vooronderzoek vereist.

 

Pitchen gaat tegenwoordig (met internet) een stuk makkelijker: diverse sites en media zijn wel tuk op iets nieuws. Denk ook aan Cordis bijv. en diverse innovatiegerichte overheidssites (en dan niet alleen van NL want die is een lachertje).

 

Meeste motoren kosten jaaaaaaaren aan ontwikkeling, en veel geld.

De OPOC motor (een variant van de Napier Deltic) wordt bijv. eerst via een Amerikaans defensieprogramma ontwikkeld. Na zo'n 4 jaar getamboereer dat die er aan kwam is er nog steeds geen exemplaar for commercial use.

 

Laatste 'vinding' die in het wereldje nogal de aandacht trok is de Wave Disk van MSU.

 

Wees bereid om veel tijd te steken in speuren naar bruikbare bronnen en media voor wat speelt momenteel. Vandaar kun je via gerichte vragen weer verder vorsen e.d.... Tot je in de cyberspace krochten van een patentburo belandt (is mij al een paar keer overkomen)... Ik heb er twee populaire om mee te beginnen:

 

http://www.popsci.com/cars/article/2011-06/gallery-internal-combustion-engine-still-has-some-miles-left-it

http://www.engineeringtv.com/video/Opposed-Piston-Opposed-Cylinder

 

We hebben wellicht een gemeenschappelijk belang. Drop me a personal mail if you want to. Ik ben altijd geinteresseerd in nieuwe ICE ontwikkelingen...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.