• 0

wanneer live gaan?

 

Hallo allemaal,

 

Sinds begin dit jaar ben ik serieus bezig met het opstarten van mijn eigen toko. Ik heb veel gelezen (ook op dit forum), workshops gevolgd, ondernemersplan geschreven, geld gespaard en nu ben ik druk aan de slag. Om het niet al te concreet te maken (op de een of andere manier ben ik nog een beetje bang dat anderen het óók zo'n goed plan vinden, dat ze er direct zelf mee aan de slag gaan haha), maar het komt er op neer dat het een combinatie wordt van een informatieve website met daaraan gekoppeld een webshop. Het betreft een onderwerp waar ik zelf tegen aan liep en waar ik op internet erg weinig informatie over kon vinden, behalve wat standaard info. Wel blijkt er veel op dit onderwerp gezocht te worden en betreft het een doelgroep die graag op internet koopt. Kortom, ik ben enthousiast!

 

Op dit moment heb ik bijna alle teksten voor de website klaar, maar de vraag is: wanneer ga ik live? Mijn vriend vindt dat ik al direct met de informatieve site de lucht in moet gaan en dan rustig een webshop kan gaan opbouwen. Ik twijfel daaraan. Op die manier verdien ik nog geen geld, tenzij ik er google ads op zet. Maar dan verwijs ik ze naar de concurrent en de vraag is of je daar echt geld mee verdient. En geef ik bezoekers niet het verkeerde beeld door er later een shop aan te koppelen?

 

Ik ben erg benieuwd hoe jullie hier tegenaan kijken.

Dank jullie wel!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je de ad's achterwege laat, welk risico loop je dan?

 

De voordelen:

- je kunt vast een naam opbouwen

- je merkt waar mensen in geinteresseerd zijn en waarin niet

- je merkt of je manier van informatie verstrekken aanslaat of niet

- je bouwt een voorsprong op op eventuele anderen

- je kunt rustig bouwen aan je SERPS

 

OK, je verdient er nog niks mee, maar nutteloos zal ik het niet noemen.

 

Of zie je nog leeuwen en beren die je nog niet genoemd hebt?

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Wat Frans al aangeeft is dat je alvast een naam kunt opbouwen.

Je kunt ook een pagina op de website weergeven (soort landingpage) waar kort staat uitgelegd wat er op de website komt te staan.

Hierdoor kun je ook alvast twitter, facebook en linkedin aanmaken, waardoor je al bij bijvoorbeeld twitter volgens kunt krijgen die geïnteresseerd zijn in jou dienst.

 

Ik zou persoonlijk pas live gaan als de webshop werkt, zodat daar op de website geen misverstanden over komen.

 

Succes

Eventaanbod.nl - Vraag en aanbod van evenementen
Link naar reactie
  • 0

Hallo Mikki,

 

Het antwoord op je vraag is heel simpel: je moet direct starten met die informatieve website. En die webshop pas starten wanneer de informatieve website genoeg bezoekers trekt om een paar klanten daarop te krijgen.

 

Uit ervaring kan ik je vertellen dat je met minimaal een half jaar rekening moet houden voordat je website een stabiele stroom bezoekers trekt. Tenzij je natuurlijk met advertenties bezoekers trekt, maar dat kost geld, en het is maar de vraag of die investering loont.

 

Dan nog dit:

 

Op dit moment heb ik bijna alle teksten voor de website klaar, ...

 

 

Een informatieve website is nooit klaar. Je blijft pagina's toevoegen, zodat je website groeit en bezoekers terugkomen om meer informatie te lezen. Ook de zoekmachines zullen de website dan steeds hoger aanslaan.

 

Belangrijk is dat je goed onderzoek doet naar welke informatie je het beste kan schrijven (lees: rond welke zoektermen je de pagina's moet schrijven). Dat doe je natuurlijk vooraf, maar naarmate je website langer online is zie je aan de statistieken welke onderwerpen het meest gewild zijn, op welke zoektermen je goed scoort, en waar nog verbetering wenselijk is.

 

Het maken van een informatieve website is dus een hoop werk, maar een zeer goede investering (van vooral je tijd), en bovendien leuk. Succes, en ik ben benieuwd naar de vorderingen...

 

Link naar reactie
  • 0

Wat Frans al aangeeft is dat je alvast een naam kunt opbouwen.

Je kunt ook een pagina op de website weergeven (soort landingpage) waar kort staat uitgelegd wat er op de website komt te staan.

Hierdoor kun je ook alvast twitter, facebook en linkedin aanmaken, waardoor je al bij bijvoorbeeld twitter volgens kunt krijgen die geïnteresseerd zijn in jou dienst.

 

Ik zou persoonlijk pas live gaan als de webshop werkt, zodat daar op de website geen misverstanden over komen.

 

Succes

 

Met alle respect: ik zou dit zeker niet zo doen. Twitter, Facebook, enzovoorts zijn zeer tijdsintensief, en leveren naar verhouding weinig op. En investeren in een webshop zonder zicht op bezoekers is vrij zinloos. De uitzondering is natuurlijk als je verkeer van advertenties trekt, maar dat kost geld en is riskant.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben erg benieuwd om welke branche en productcategorie het gaat. Als je denkt dat je je onderscheidend vermogen al verspeelt door dit prijs te geven, dan zou ik zeggen: stop er direct maar mee.

 

Verder moet je niet al te veel vertrouwen hebben in de gedachte: "als ik prospects voorlopig als enige veel gratis informatie geef over de producten, dan kopen ze die ook wel bij mij". Want ook op internet zijn een scherpe prijs, een goed assortiment, een goede service en een goede reputatie het allerbelangrijkst. Met alleen een mooie website en een uitgebreide productinfo database ben je er dus nog lang niet.

 

De enige serieuze optie die je hebt, is dus in één keer direct met alles live te gaan en wel op zodanige wijze dat het inslaat als een bom.

 

Heel veel succes!

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik ben erg benieuwd om welke branche en productcategorie het gaat. Als je denkt dat je je onderscheidend vermogen al verspeelt door dit prijs te geven, dan zou ik zeggen: stop er direct maar mee.

 

Verder moet je niet al te veel vertrouwen hebben in de gedachte: "als ik prospects voorlopig als enige veel gratis informatie geef over de producten, dan kopen ze die ook wel bij mij". Want ook op internet zijn een scherpe prijs, een goed assortiment, een goede service en een goede reputatie het allerbelangrijkst. Met alleen een mooie website en een uitgebreide productinfo database ben je er dus nog lang niet.

 

De enige serieuze optie die je hebt, is dus in één keer direct met alles live te gaan en wel op zodanige wijze dat het inslaat als een bom.

 

Heel veel succes!

 

Dit advies geldt alleen voor de webshop mag ik hopen. Voor de informatieve website is dit zeker niet het geval.

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle adviezen! Jantax geeft wel een beetje mijn zorg aan. Bovendien, noem me raar, ik blijf bang dat een ander het idee steeltt. Bestaande webshops breng ik nl. wel op een idee. Aan de andere kant: met goede en betrouwbare informatie kan ik wel een naam opbouwen, daar had ik nog niet aangedacht. En ik zie nu ook wel dat je de teksten niet zo een, twee, drie uit de mouw schudt.

Ik realiseer me dat een informatieve nooit klaar is. Ik denk dat ik voldoende teksten heb om de website te kunnen starten, nl. 40 teksten. Of is dat nog te weinig?

Link naar reactie
  • 0

Hoi Mikki,

 

Wees niet bang voor het stelen van ideeën. Je zult er toch eens mee naar buiten moeten komen. En men zal het pas stelen wanneer het succesvol is, en als je zover bent is het een luxe-probleem.

 

Andere webshops hebben pas iets aan je informatie wanneer ze zelf een product kunnen leveren. En als dat zo is, moeten ze nog maar jouw service, prijs, en marketing kunnen overtreffen. Waneer jouw informatie websites bezoekers trekt, kun je zelfs geld verdienen door de bezoekers naar je concurrentie te sturen...

 

Om te starten is één tekst al voldoende.... Of 40 teksten (dus pagina's) voldoende is om bezoekers te trekken hangt heel sterk af van de onderwerpen, het zoekvolume van de zoektermen, de concurrentie, en wat je nog doet aan promotie (links naar de site regelen met name).

 

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet hoe je je website op gaat bouwen, als informatiesite of in blogvorm of gecombineerd.

 

Heb je genoeg inspiratie om nog 40 artikelen te schrijven?

 

Ik zou de basisinfo online zetten en stap voor stap nieuwe artikelen toevoegen als dat kan, maar da's een beetje lastig als ik niet helemaal weet welke branche we het moeten zoeken

 

Voordeel van geleidelijk artikelen toevoegen zou kunnen zijn dat je terugkerende bezoekers krijgt (als je het goed doet), een vaste lezerskring kunt opbouwen, en voor google interessanter blijft.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Spannend! Ben gelijk heel nieuwsgierig. Ik had bij mijn eerste site ook de angst dat het gejat zou worden maar je zal zien, het is niet zo gemakkelijk om een site even neer te zetten en succesvol te zijn, er komt veel werk en passie voor je onderwerp bij kijken. Maak je daar dus zeker niet druk om.

 

Ten tweede is het prima om al met de informatieve site te starten, je bouwt dan namelijk wel al content op en google kan je vinden. Je kunt wellicht de shop wel al integreren met een (binnenkort geopend) zodat mensen weten dat dat erbij komt. Dan kunnen ze zich alvast aanmelden voor de nieuwsbrief (laat je email achter als je een alert wilt ontvangen als de shop open is). Juist door in delen te starten en live te gaan kom je erachter wat anders moet/kan en kun je gaanderweg ontwikkelen. Ik dacht bij de eerste site ook dat ie helemaal perfect live moest alles erop en eraan, en nu twee jaar later is de site helemaal verder ontwikkeld en bijna alles anders op de site. Dat zou ik dus nooit meer zo doen. Prima dus om met een basis te starten.

 

Heel veel succes met je online onderneming!

Groeten, Tessa

 

Tessa Smits

www.1001ondernemersideeen.nl & www.silverspringactivities.nl

Link naar reactie
  • 0

Aanvulling op m'n vorige reactie.

 

Ik heb ook lang gewacht met het plaatsen van informatie over m'n website, maar op een gegeven moment dacht ik: alle bomen vangen wind. Mocht er iemand zijn die jou idee overneemt, dan is er nog niets aan de hand. Er zijn toch ook verschillende soorten bouwmarkten in nederland en ze blijven allemaal op de been. Dat je idee overgenomen wordt hou je toch niet tegen.

Eventaanbod.nl - Vraag en aanbod van evenementen
Link naar reactie
  • 0

Misschien begrijp ik het niet goed, maar volgens TS zijn er al wel webshops (en mogelijk ook andere aanbieders), alleen bieden die weinig tot geen productinfo o.i.d. op hun sites aan.

 

Hoezo zou TS als bedrijf dan al prima kunnen starten met het enkel aanbieden van gratis info via zijn site? Want daar kan TS immers niet van leven, terwijl zijn concurrenten wel van zijn gratis info kunnen profiteren. Simpelweg door de geopenbaarde kennis van TS tot zich te nemen en vervolgens ook te gebruiken in hun verkoopverhaal. En natuurlijk kunnen zij de teksten ook heel simpel kopiëren, een klein beetje aanpassen en op hun site zetten, zodat ook zij meer sympathie van prospects krijgen (wat dat ook waard moge zijn).

 

Je hoeft bepaald geen Einstein te heten om dit te kunnen verzinnen. In mijn eigen tak van sport - belastingadvies - gebeuren dit soort praktijken dan óók zeer regelmatig. Kleine administratiekantoren die heel af en toe een betaald gecompliceerd advies tanken bij een professional, of die een gratis antwoord lospeuteren bij hun beroepsorganisatie of op fora als HL, en die vervolgens doen alsof deze kennis van henzelf is en deze diverse of zelfs vele malen onder hun eigen naam doorverkopen. Ik kan er niet wakker van liggen, maar leuk voor de bedenker is het niet. Want het is een vorm van plagiaat waar vrijwel niets aan te doen valt.

 

Met andere woorden: o.a. juist dankzij het internet en zoekmachines als Google is het zelf genereren en via internet gratis aanbieden van kennis, totaal geen factor meer waarmee je als klein bedrijf actief in consumentenmarkten of daarmee vergelijkbare markten, de strijd wint.

 

Daardoor gaat het wat kennis betreft, voor bedrijven in die markten meer dan ooit om deze slim in te kopen in plaats van deze zelf te genereren en om deze vervolgens zo veel, zo vaak en zo snel mogelijk te gelde te maken. En dat doe je door domweg veel betalende klanten te bedienen met heel andere zaken dan makkelijk kopieerbare informatie. Dus met handwerk, met maatwerk, of met fysieke producten. Het liefst via een formule die klanten met enige regelmaat terug doet komen. Dat lukt alleen maar met een professioneel ingerichte organisatie en met een concurrerend assortiment, service- en prijsniveau en met een hele hoop promotie.

 

Als je die zaken niet al voor elkaar hebt, of deze niet op korte termijn zelf kunt/wilt genereren, dan kun je je als productspecialist bedrijfseconomisch gezien beter aansluiten bij een bestaande organisatie die deze zaken al wel goed voor elkaar heeft. Anders ga je je bezighouden met iets wat het predikaat “bedrijf” waarschijnlijk niet lang zal kunnen dragen. En een bedrijf lijkt me toch het doel van TS, gezien zijn angst om nu al ook maar iets van zijn plannen openbaar te maken.

 

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.