• 0

deels activiteiten vrijgesteld van btw en deels niet

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1
Binnen mijn BV verricht ik deels vrijgestelde activiteiten en daarnaast activiteiten met 19%Btw.

Join the club.. ;)

 

Hoe moet ik de juiste splitsing maken tav de voorbelasting. Naar rato of anders?

Naar rato i.d.d. Hoe ik dat zelf doe is als volgt: eerste 3 kwartalen op basis geschatte verhouding belast:onbelast (prognose toekomst en daadwerkelijke cijfers verleden), en in het 4e kwartaal de eventuele correctie op basis daadwerkelijke verhouding.

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 2

Beste Joop,

 

De belastingdienst heeft het goed omschreven op de pagina Belaste en vrijgestelde omzet als je dat leest word het een hoop duidelijker.

 

 

De hoofdlijnen zijn:

- voor goederen en diensten die je inkoopt uitsluitend voor de belaste omzet mag je de btw volledig aftrekken

- voor goederen en diensten die je inkoopt voor de vrijgestelde omzet mag je de btw niet aftrekken

 

- voor goederen en diensten die je inkoopt voor zowel belaste als vrijgestelde omzet moet je een inschatting maken van het gebruik voor belaste omzet en die aftrekken

 

Je bent niet verplicht op basis van omzet de aftrekverdeling te bepalen, je mag ook op grond van andere criteria verdelen maar je moet dan wel die afwijkende verhouding aantonen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.