• 0

Google analytics geeft onjuiste informatie

Heren,

Om bezoekersaantallen en -gedrag op mijn site te kunnen monitoren, gebruik ik Clicky analytics. Mijn programmeurs hebben echter ooit ook Google analytics-code toegevoegd.

Vreemd genoeg geeft Google op de meeste dagen NUL bezoekers aan, terwijl Clicky wel bezoekersaantallen doorgeeft. Nu denk ik dat Google niet vrolijk wordt van NUL bezoekers en dat dat misschien ook wel invloed kan hebben op mijn PR/positie in SERP.

Wat kan hier de reden van zijn?

Iemand enig idee?

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

Het kan aan heel veel liggen. Hoeveel bezoekers meld de andere methode per dag?

- één van de dingen die instelbaar is bij google analytics is dat je bepaalde domeinen kan uitsluiten (zodat je bijvoorbeeld bezoeken die jezelf doet aan je site niet meetelt.

- Het kan ook zijn dat de google analytics code verkeerd is geimplementeerd en op een plek zit dit niet altijd wordt geraakt als iemand op je website komt.

Maar eigenlijk is er zo van een afstand weinig concreets over te zeggen.

website zonder gedoe? www.zondergedoe.nl

• 0

De analyticscode van Google moet op iedere pagina of in de template geplaatst worden. Wanneer de code alleen op een subpagina staat, waar inderdaad weinig tot geen bezoekers zijn, wordt in het overzicht van Google inderdaad nul weergegeven.

De vraag is dus: Heb je al gecontroleerd of op alle pagina's deze code is toegevoegd, en of deze juist is? Ook wanneer de code niet op de juiste plaats staat, wordt het niet juist gemonitord door Google. De handleiding vindt je in het gedeelte van Google Analytics.

Edit: De reactie van wouterz niet gezien, vandaar dat sommige dingen overeenkomen.

• 0

Elk progrmma telt verschillend:

Hoe zijn "bezoekersaantallen" gedefinieerd bij beide?

Unieke bezoekers?

Aantal pageviews?

Binnen welke tijd zijn ze uniek?

Tellen je eigen bezoeken mee?

(Sommige progs tellen zelfs het laden van elk apart plaatje als een "hit")

etc...

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar