• 0

Nieuw: Eventaanbod.nl - Vraag en aanbod van evenementen

Omschrijving van je concept:

Eventaanbod.nl - De marktplaats voor vraag en aanbod van evenementen.

 

Eventaanbod.nl is een marktplaats waar vraag en aanbod van evenementen samenkomen. Particulieren en bedrijven die voor hun feest of evenement een cateraar, locatie of faciliteitenleverancier zoeken, kunnen gratis hun opdracht plaatsen op Eventaanbod.nl. Zodra de opdracht geplaatst is, brengen cateraars en andere aanbieders werkzaam in de evenementen branche een bod uit op de opdracht. Uit deze biedingen kan de opdrachtgever een keuze maken en kan het evenement uitgevoerd worden. Nadat het evenement is gehouden, plaatst de opdrachtgever een beoordeling in sterren op het profiel van de aanbieder.

 

Voorbeelden van zoekopdracht kunnen zijn:

 

[*] Cateraar gezocht voor bedrijfsfeest;

[*] Tenten gezocht voor een tuinfeest;

[*] Vervoer gezocht voor 200 personen voor bruiloft;

[*] Locatie gezocht voor een workshop;

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Buiten de vormgeving en de functionaliteit van de website heb ik alles uitgewerkt. Ik heb hiervoor wel veel overleg gehad met mijn vader, tevens mijn adviseur, en de bedrijven die eventaanbod.nl uiteindelijk gerealiseerd hebben.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Tijdens een les event management hoorde ik van mijn lerares dat alleen de overheid en gemeente op een speciaal aangemaakte marktplaats hun vraag naar event organisatoren konden plaatsen. Overige bedrijven en particulieren konden hier hun vraag niet op kwijt. Eventaanbod.nl biedt de mogelijkheid voor zowel particulieren als bedrijven hun vraag naar een cateraar of locatie gratis te kunnen plaatsen en zo uiteindelijk een event/feest te kunnen realiseren.

 

Door een zoekopdracht te plaatsen bij Eventaanbod.nl bespaart het de opdrachtgever (vrager binnen Eventaanbod.nl) een hoop tijd, energie en uiteindelijk ook kosten. Ze hoeven niet verschillende bedrijven te e-mailen of bellen om een offerte op te vragen, maar vragen nu juist de aanbieders uit de evenementen branche een offerte aan hen aan te brengen. Voor de aanbieders bespaart het ook tijd en energie. Plus dat zij door Eventaanbod.nl juist meer werk kunnen genereren op hun dagelijkse business door biedingen uit te brengen op de geplaatste zoekopdrachten.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Eventaanbod.nl werkt met een systeem wat precies andersom werkt als de 'gebruikelijke' systemen wat je nu op internet vind. Je ziet 9 van de 10 keer dat de opdrachtgever een offerte moet opvragen bij de aanbieder, maar Eventaanbod.nl werkt precies andersom. De opdrachtgever vraagt nu eenmalig aan een grote groep aanbieders of zij een offerte aan hen willen uitbrengen.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop feedback te krijgen over de vormgeving van Eventaanbod.nl, maar ook over de functionaliteit van de toch zeer uitgebreide evenementen marktplaats.

 

http://www.eventaanbod.nl/

 

 

Eventaanbod.nl - Vraag en aanbod van evenementen
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Leuk om te horen.

 

Het is inderdaad zo dat we druk op zoek zijn naar zowel vragers als aanbieders.

 

Half augustus komt er voor 3 maanden een banner op de nederlandse evenementen branche website te staan en komt er een artikel in een glossy uitgave van hetzelfde bedrijf welke wordt verstuurd naar 30.000 opdrachtgevers (dus vragers binnen Eventaanbod.nl). Verder staan er flyers klaar om door de brievenbus te gaan, maar het wachten is even op de vakantie periode.

 

Proberen ook actief te zijn op verschillende social media.

 

Ook doen we op de 'ouderwetse' manier persoonlijke brieven sturen. Deze worden verstuurd in felgekleurde enveloppen, zodat ze wat meer opvallen tussen de hedendaagse post.

 

Mocht iemand nog andere ideeën hebben voor promotie zijn die ook altijd welkom :)

Eventaanbod.nl - Vraag en aanbod van evenementen
Link naar reactie
  • 0

Leuk initiatief.

 

Eerder zijn er wel dergelijke inititieven geweest, maar die hielden het vaak niet lang vol. De grootste oorzaak was dat de initiatiefnemer te grote gage vroeg.

 

Vooral omdat de markt al behoorlijk verziekt is door prijsvechters, werd het bedrag dat je als ondernemer moest afdragen al gauw te hoog.

 

Er werden toen hele mooie constructies bedacht. Zoals een aparte kvk en dan daarmee de klantgegevens achterhalen en dan vanuit een ander bedrijf een lager offerte toesturen.

Soms was het nog makkelijk aangezien de gegevens best wel specifiek zijn (locatie, datum & wensen) Waardoor het heel makkelijk was om de opdrachtgever buiten de site om te achterhalen.

 

Heb je al nagedacht over dit soort praktijken? En hoe zou je hier mee om gaan?

 

 

Tot slot nog een andere vraag. Sommige dingen dingen zijn makkelijk in geld uit te beelden, zoals flyers, podia, personeel en stroomvoorzieningen (als je weetw at je nodig hebt). Maar dingen als cateringing, beveiliging, licht en geluid en aankleding is wel degelijk maat werk, waardoor bieden niet echt werkt.

Dus de organistor moet eigenlijk precies weten wat hij wil tot in de kleinste details. De ervaring leert dat zelfs de meest ervare evenementen bureau's nog omadvies vragen en vragen of je plan wilt maken met de gegevens die men ter handen heeft.

Hoe ga je hier mee om?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je reactie.

 

Ik heb verder, buiten de andere 2 websites die nu actief zijn, geen andere websites gezien of er eerder van gehoord. Heb je misschien namen van de bedrijven die het toen probeerde?

 

Helaas is er voor degene die gegevens proberen te achterhalen, niets te halen. Hier hebben we ook zeker over nagedacht. De website is zodanig 'beveiligd' dat er niets wordt vrijgegeven. Allereerst moet je altijd beschikken over een log-in, zoniet kun je eigenlijk geen kant op. Je kunt bij de locatie de woonplaats of plaats waar het evenement gehouden wordt vinden, maar geen contactgegevens. Tuurlijk als er in de omschrijving bedrijfsnamen worden weergegeven kunnen wij daar weinig aan doen. Je kunt ook niet de opdrachtgever zonder dat hij/zij met jou contact heeft opgenomen contact opnemen. Het contact wordt dus door initiatief van de opdrachtgever gestart.

 

Het is inderdaad van belang dat de opdrachtgever zijn plannen zo duidelijk mogelijk omschrijft. Zowel in de omschrijving van het hele event als de omschrijving van de onderdelen die de opdrachtgever kan toevoegen. Hierdoor kan de aanbieder zijn offerte specificeren voor zichzelf en voor de opdrachtgever.

 

Buiten dit alles geeft Eventaanbod.nl de mogelijkheid voor de opdrachtgever om in contact te komen met aanbieders in de evenementen branche. Mocht er een offerte/bod zijn uitgebracht en heeft de opdrachtgever nog vragen, dan kan dit via een contact formulier naar de aanbieder en gebeurd het resterende contact buiten Eventaanbod.nl om. We zijn er ook om vraag en aanbod samen te laten komen.

Eventaanbod.nl - Vraag en aanbod van evenementen
Link naar reactie
  • 0

Het concept en initiatief vind ik zeer goed. Daar je toch een van de eerste zult zijn in NL kun je hier echt een naam mee maken!

Wat de vormgeving van de website betreft:

 

Ik vind het toch wat té oranje. Het is tamelijk druk zo (moet bijna mn ogen toeknijpen :P )

Zou het logo linksbovenin toch wat kleiner doen en in je rechterbalk ook (twee keer op zo'n klein stukje is al veel ;) )

Tja, het logo en lettertype lijkt nog wat simpel en homemade ;)

 

De twee figuurtjes in het begin geeft het wel een speelse 'twist', vind ik leuk! :)

Logo ontwerp en huisstijl ontwerp tegen eerlijke prijzen bij Logo4Life

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een gratis account aangemaakt en kwam bij de registratie de volgende dingetjes tegen:

 

Ik moest 2 keer mijn gegevens invullen, zowel gewone gegevens als factuuradres, dat zou je kunnen oplossen met een checkbox waar je kunt aangeven dat dit hetzelfde is. (werkt drempelverhogend, normaal klik ik het dan al weg)

 

 

[*]Ik mistte bij de branches podia en tenten, toch wel een branche apart.

 

[*]pas aan het einde van al het invulwerk kom je erachter dat registreren allen kan met een automatische machteging.

 

[*]Ook krijg ik 2 emails 1 om te registreren en 1 met de factuur, ik zou dit samen doen als dat kan.

 

[*]In de eerste mail staat het volgende:

Mocht de link niet click-able zijn, kopieer dan de link en plak hem in het url venster

Ik zou deze zin iets duidelijker maken, dus zonder click-able en urlvenster, beter keuzes zouden denk ik aanklikbaar en adresbalk zijn.

 

[*]In de eerste mail is de aanhef Beste J.C. Sound & Light en bij de tweede is het Beste Coolen.

Dit terwijl ik toch netjes met voorletters moest opgeven. Hoewel je op de factuur wel ineens weet dat ik een man ben, helaas nog geen voorletters.

 

[*]Ik zou een kopie van de Alg. voorwaarden met de factuur meesturen. Het is toch geautomatiseerd en je bespaard je een hoop problemen, want je kunt nu makkelijker bewijzen dat de voorwaarden ter handen zijn gegeven.

 

[*]Noch op de factuur en noch op de site kan ik vinden hoelang de proefperiode is en hoe ik op de hoogte gehouden wordt over de verleninging.

 

[*]Waar zijn de sterren voor bij een berijfsnaam? Ik heb een vermoeden, maar een uitleg kan ik niet vinden.

Link naar reactie
  • 0

Het concept en initiatief vind ik zeer goed. Daar je toch een van de eerste zult zijn in NL kun je hier echt een naam mee maken!

Wat de vormgeving van de website betreft:

 

Ik vind het toch wat té oranje. Het is tamelijk druk zo (moet bijna mn ogen toeknijpen :P )

Zou het logo linksbovenin toch wat kleiner doen en in je rechterbalk ook (twee keer op zo'n klein stukje is al veel ;) )

Tja, het logo en lettertype lijkt nog wat simpel en homemade ;)

 

De twee figuurtjes in het begin geeft het wel een speelse 'twist', vind ik leuk! :)

 

Bedankt voor je reactie

 

Het kan kloppen dat het op jou beeldscherm te fel of te druk is. We hebben het op diverse beeldschermen gecheckt en het ligt ook aan je instellingen. Als er nog meer 'klachten' over komen passen we de kleurintensiteit aan.

 

Het logo is in ieder geval niet home made, maar het bannertje links wel ;) Ik zal het logo daar dan ook wat verkleinen.

Eventaanbod.nl - Vraag en aanbod van evenementen
Link naar reactie
  • 0

Ik heb een gratis account aangemaakt en kwam bij de registratie de volgende dingetjes tegen:

 

Ik moest 2 keer mijn gegevens invullen, zowel gewone gegevens als factuuradres, dat zou je kunnen oplossen met een checkbox waar je kunt aangeven dat dit hetzelfde is. (werkt drempelverhogend, normaal klik ik het dan al weg)

 

Hier heb je volkomen gelijk in. Waarom dit er nog niet in zit kwam omdat dit wat complicaties gaf tijdens het coderen. Dit punt staat dan ook op de to-do list voor de volgende update.

 

[*]Ik mistte bij de branches podia en tenten, toch wel een branche apart.

 

Voor podia en tenten kun je terecht bij materialen en voorzieningen, wat je geloof ik ook gedaan hebt. Het is een branche apart, maar als ik voor elke branche een categorie aan maak worden het er te veel. Wat vervolgens onoverzichtelijk is. Vandaar dat we een aantal algemene termen hebben genomen waar je het in kwijt kunt.

 

[*]pas aan het einde van al het invulwerk kom je erachter dat registreren allen kan met een automatische machteging.

 

[*]Ook krijg ik 2 emails 1 om te registreren en 1 met de factuur, ik zou dit samen doen als dat kan.

 

Kan helaas niet. De een is voor het activeren van de mail waardoor vervolgens de factuur met bevestiging wordt gestuurd. Als je niet activeert krijg je ook geen factuur en bevestiging

 

[*]In de eerste mail staat het volgende:

Mocht de link niet click-able zijn, kopieer dan de link en plak hem in het url venster

Ik zou deze zin iets duidelijker maken, dus zonder click-able en urlvenster, beter keuzes zouden denk ik aanklikbaar en adresbalk zijn.

 

Bedankt

 

[*]In de eerste mail is de aanhef Beste J.C. Sound & Light en bij de tweede is het Beste Coolen.

Dit terwijl ik toch netjes met voorletters moest opgeven. Hoewel je op de factuur wel ineens weet dat ik een man ben, helaas nog geen voorletters.

 

Bedankt voor het melden. Heb de templates zo vaak gezien dat ik soms geen verschillen meer zie. Ga we aanpassen

 

[*]Ik zou een kopie van de Alg. voorwaarden met de factuur meesturen. Het is toch geautomatiseerd en je bespaard je een hoop problemen, want je kunt nu makkelijker bewijzen dat de voorwaarden ter handen zijn gegeven.

 

Bedankt voor de tip. Eens zien hoe we dit handig kunnen meesturen

 

[*]Noch op de factuur en noch op de site kan ik vinden hoelang de proefperiode is en hoe ik op de hoogte gehouden wordt over de verleninging.

 

Klopt. Er staat bij het aanklikken van het abonnement dat het voor onbepaalde tijd is. Dit komt omdat we pas op betaalde accounts gaan als er voldoende vraag en aanbod is. Wanneer dit er is wordt aangegeven hoe je op een betaald account kunt overgaan, zodat je niet betaald voor iets wat je niet wilt.

 

[*]Waar zijn de sterren voor bij een berijfsnaam? Ik heb een vermoeden, maar een uitleg kan ik niet vinden.

 

De sterren zijn voor de beoordeling van het bedrijf. Na het uitvoeren van een event kan de betreffende opdrachtgever een beoordeling geven aan het bedrijf wat het event heeft uitgevoerd.

Eventaanbod.nl - Vraag en aanbod van evenementen
Link naar reactie
  • 0

Ik vind het toch wat té oranje. Het is tamelijk druk zo (moet bijna mn ogen toeknijpen :P )

Het kan kloppen dat het op jou beeldscherm te fel of te druk is. We hebben het op diverse beeldschermen gecheckt en het ligt ook aan je instellingen. Als er nog meer 'klachten' over komen passen we de kleurintensiteit aan.

Ik ben het eens met Sander wat de kleuren betreft en op de meeste andere sites heb ik geen last, dus als je het niet erg vindt ga ik mijn instellingen niet aanpassen.

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het toch wat té oranje. Het is tamelijk druk zo (moet bijna mn ogen toeknijpen :P )

Het kan kloppen dat het op jou beeldscherm te fel of te druk is. We hebben het op diverse beeldschermen gecheckt en het ligt ook aan je instellingen. Als er nog meer 'klachten' over komen passen we de kleurintensiteit aan.

Ik ben het eens met Sander wat de kleuren betreft en op de meeste andere sites heb ik geen last, dus als je het niet erg vindt ga ik mijn instellingen niet aanpassen.

 

Begrijp me niet verkeerd, maar dat probeer ik ook niet te zeggen. Als er dus meer klachten of opmerkingen over komen zullen we daar ook aan werken.

Eventaanbod.nl - Vraag en aanbod van evenementen
Link naar reactie
  • 0

Boem! da's inderdaad wel behoorlijk oranje! (op een gekalibreerde mac).

 

De kleur is heel fel, maar je hebt ook wel heel veel vakken oranje, waardoor het onderscheid tussen de verschillende blokken (te) klein wordt. Probeer bijvoorbeeld eens de 'ik organiseer' en 'ik bied' blokken wit te maken (of i.i.g. lichter, of wit met een oranje rand,...)

 

Verder zou ik er bij de banner op letten dat je een beetje marge aanhoudt; eventaanbod.nl staat nu letterlijk tegen het randje aan, geef het een pixel of 10 aan beide kanten en het leest prettiger.

 

Verder zeker een interessant concept!

Met mijn bedrijf vormfout.nl maak ik prachtige & bruikbare webervaringen - Met één been in functioneel ontwerp en één been in design maak ik websites die er beter uitzien, beter converteren en waar gebruikers blij van worden.

Link naar reactie
  • 0

Dekt de naam en het onderschrift 'Eventaanbod.nl - Vraag en aanbod van evenementen' de lading? Naar mijn mening is het geen vlotte introductie. De doorverwezen domeinnaam evenementenaanbod.nl, al zegt deze letterlijk hetzelfde, klinkt mij al beter. Eigenlijk ben je evenementeninschrijving of evenementenaanbesteding o.i.d. Veel betere zakelijke termen.

 

Ik vind wel dat Jasper heel veel moeite neemt en waardevolle terugkoppeling geeft. Gevaarlijk dat je niet luistert naar wensen van klanten m.b.t. branche-indelingen. Of een machtiging als enige betalingsmogelijkheid werkt, betwijfel ik.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties.

 

Ik heb in de gaten dat de kleuren in ieder geval wat gedempt moeten worden. Gaat morgen gelijk aan gewerkt worden.

 

Op de reactie van highio: Het dekt de lading tot op zekere hoogte. De volle zin is vraag en aanbod van evenementen in de meest brede zin van het woord, maar dat vond ik een te lange zin om daar te plaatsen. Evenementenaanbod.nl is ook een domeinnaam die ik in bezit heb en die verwijst door naar eventaanbod.nl, omdat ik die domeinnaam eigenlijk te lang vond. Mijn dank is ook groot aan jasper, want het laat maar weer eens zien dat er niet genoeg getest kan worden. We dachten dat alle foutjes e.d. eruit waren, maar er zitten er nog een hoop in.

 

Ik wil niet zeggen dat ik niet luister naar de wensen van de klant. Als ik naar elke klant ga luisteren die zegt dat zijn of haar categorie er niet tussen staat heb ik zometeen een categorieën lijst van 100 stuks, wat niet de bedoeling is. Ik geef daarom ook aan dat er algemene termen zijn gebruikt, zodat iedereen zich in zijn categorie kan inschrijven.

Eventaanbod.nl - Vraag en aanbod van evenementen
Link naar reactie
  • 0

Toch ben ik het er niet mee eens dat een branche als tenten en podia niet een eigen branche zou moeten krijgen. Juist in deze branche is heel veel concurrentie en vooral veel kwaliteitsverschil. Maar het is jou project.

 

Ook mis ik eigenlijk nog de branche locaties, als er iets moeilijk is te vinden is het dat wel. BEn alleen bang dat je dan ook met subbranches moet gaan werken.

Link naar reactie
  • 0

Toch ben ik het er niet mee eens dat een branche als tenten en podia niet een eigen branche zou moeten krijgen. Juist in deze branche is heel veel concurrentie en vooral veel kwaliteitsverschil. Maar het is jou project.

 

Ook mis ik eigenlijk nog de branche locaties, als er iets moeilijk is te vinden is het dat wel. BEn alleen bang dat je dan ook met subbranches moet gaan werken.

 

Buiten dat het mijn project is, moet het voldoen aan de eisen van de klant. Ik zeg nu dat het geen eigen categorie waard is. Als ik bij iedere reactie of opmerking de betreffende categorie ga toevoegen heb ik, zoals hierboven vermeld, zometeen 100 categorieën wat er niet beter op word. Wanneer er dus meer vraag komt voor bijv. podia en tenten dan wordt die categorie aangemaakt, geen twijfel mogelijk!

 

Locaties staan er bij :)

Eventaanbod.nl - Vraag en aanbod van evenementen
Link naar reactie
  • 0

Als ik wil adverteren, maar mijn gewenste categorie of business staat er niet bij, dan houdt het kort gezegd op. Klanten of vragers gaan echt geen moeite steken in het begrijpen van jouw categorieën. Daarmee laat je ook teveel ruimte aan zoekmachines in het algemeen, concurrerende platforms of specialistische sites.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ten eerste adverteer je niet op de website. Je maakt een account aan om op evenementen te bieden die vragen naar diensten die jij aanbied. De categorieën zijn algemene termen uit de evenementenbranche die geen vraagtekens op zouden moeten roepen.

 

Nogmaals, als er veel vraag is naar een categorie die er niet bij staat, word deze toegevoegd.

Eventaanbod.nl - Vraag en aanbod van evenementen
Link naar reactie
  • 0

Om toch nog even door te gaan op de branches?

 

Wat is precies het verschil tussen overige en anders?

 

Wellicht is het slim om video bij licht en geluid te zetten (met een mooi woord audiovisuele voorzieningen)

 

Tot slot zou ik het lijstje nog eens nakijken, de verhoudingen onderling kloppen niet helemaal.

De ene keer gebruik je hele officiele woorden zoals hospitality, logistiek & entertainment en de andere keren gebruik je gewone spreektaal woorden, welke in de branche totaal ongebruikelijk zijn, zoals licht en geluid, verblijf, vervoer, aankleding.

 

Voor welke woordkeuze je moet kiezen is geheel aan jou en licht ook een beetje aan je doelgroep.

De manier waarop de site gebouwd is en de manier waarop de bezoekers worden aangesproken denk ik dat je vooral particulieren wil helpen.

In datgeval zou ik wat duidelijkere termen gebruiken. Ik kan me voorstellen dat mensen het verschil tussen vervoer en logistiek met elkaar kunnen verwarren. OOk verwacht ik dat niet iedereen weet wat hospitality is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 291 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.