• 0

Nieuw: Eventaanbod.nl - Vraag en aanbod van evenementen

Omschrijving van je concept:

Eventaanbod.nl - De marktplaats voor vraag en aanbod van evenementen.

 

Eventaanbod.nl is een marktplaats waar vraag en aanbod van evenementen samenkomen. Particulieren en bedrijven die voor hun feest of evenement een cateraar, locatie of faciliteitenleverancier zoeken, kunnen gratis hun opdracht plaatsen op Eventaanbod.nl. Zodra de opdracht geplaatst is, brengen cateraars en andere aanbieders werkzaam in de evenementen branche een bod uit op de opdracht. Uit deze biedingen kan de opdrachtgever een keuze maken en kan het evenement uitgevoerd worden. Nadat het evenement is gehouden, plaatst de opdrachtgever een beoordeling in sterren op het profiel van de aanbieder.

 

Voorbeelden van zoekopdracht kunnen zijn:

 

[*] Cateraar gezocht voor bedrijfsfeest;

[*] Tenten gezocht voor een tuinfeest;

[*] Vervoer gezocht voor 200 personen voor bruiloft;

[*] Locatie gezocht voor een workshop;

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Buiten de vormgeving en de functionaliteit van de website heb ik alles uitgewerkt. Ik heb hiervoor wel veel overleg gehad met mijn vader, tevens mijn adviseur, en de bedrijven die eventaanbod.nl uiteindelijk gerealiseerd hebben.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Tijdens een les event management hoorde ik van mijn lerares dat alleen de overheid en gemeente op een speciaal aangemaakte marktplaats hun vraag naar event organisatoren konden plaatsen. Overige bedrijven en particulieren konden hier hun vraag niet op kwijt. Eventaanbod.nl biedt de mogelijkheid voor zowel particulieren als bedrijven hun vraag naar een cateraar of locatie gratis te kunnen plaatsen en zo uiteindelijk een event/feest te kunnen realiseren.

 

Door een zoekopdracht te plaatsen bij Eventaanbod.nl bespaart het de opdrachtgever (vrager binnen Eventaanbod.nl) een hoop tijd, energie en uiteindelijk ook kosten. Ze hoeven niet verschillende bedrijven te e-mailen of bellen om een offerte op te vragen, maar vragen nu juist de aanbieders uit de evenementen branche een offerte aan hen aan te brengen. Voor de aanbieders bespaart het ook tijd en energie. Plus dat zij door Eventaanbod.nl juist meer werk kunnen genereren op hun dagelijkse business door biedingen uit te brengen op de geplaatste zoekopdrachten.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Eventaanbod.nl werkt met een systeem wat precies andersom werkt als de 'gebruikelijke' systemen wat je nu op internet vind. Je ziet 9 van de 10 keer dat de opdrachtgever een offerte moet opvragen bij de aanbieder, maar Eventaanbod.nl werkt precies andersom. De opdrachtgever vraagt nu eenmalig aan een grote groep aanbieders of zij een offerte aan hen willen uitbrengen.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop feedback te krijgen over de vormgeving van Eventaanbod.nl, maar ook over de functionaliteit van de toch zeer uitgebreide evenementen marktplaats.

 

http://www.eventaanbod.nl/

 

 

Eventaanbod.nl - Vraag en aanbod van evenementen
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor je reactie.

 

Ik vind het persoonlijk fijn dat er wat kritiek is, want dan kan het alleen maar beter worden :)

 

Er is geen verschil tussen overige of anders, maar heb voor overige gekozen.

De opmerking om licht en geluid te vervangen voor audiovisuele voorzieningen vind ik ook erg zinvol!

 

De verhoudingen kloppen, in mijn visie, wel. Want ook de woorden licht en geluid, aankleding etc. zijn termen die in de evenementen wereld gebruikt worden. Het zelfde geld voor hospitality, logistiek etc.

 

De keuze voor de vaktermen is voor de bedrijven die zich aanmelden als aanbieder op eventaanbod, zodat zij snel kunnen aanvinken in welke categorie ze ingedeeld willen worden. Aan de kant van de opdrachtgever (particulieren en bedrijven) is gekozen voor een selectief aantal evenement soorten, zoals bedrijfsfeest, tuinfeest, workshop en vergadering.

 

Ik wil me ook zeker niet richten op alleen de particulieren. Ik moet toegeven dat veel particulieren die iets willen organiseren het woord hospitality niet zullen begrijpen, maar dit word ook vaak niet gebruikt bij een tuin of buurtfeest. Vaak bij grote congressen, beurzen wordt er gebruik gemaakt van hospitality, dus degene die de gasten verwelkomen en deze voorzien van bijv. een badge met naam en bedrijfsnaam.

 

Samengevat neemt het niet weg dat er nog eens kritisch gekeken kan worden naar de categorieën waar de aanbieders zich op kunnen inschrijven. Deze komen namelijk ook terug in de onderdeel keuze voor de evenementen en deze moeten zowel vrager als aanbieder begrijpen.

Eventaanbod.nl - Vraag en aanbod van evenementen
Link naar reactie
  • 0

wil ik toch even ingrijpen, een veel gemaakte fout is geluid en licht verangen door audiovisuele voorziening. Met de laatste term wordt niets meer en niet minder bedoeld dan alles tussen de camera en geluidsman en de weergave hiervan, dit icm geluid. Met licht en geluid wordt wordt meestal gedoeld op PA en theater/sfeer/disco verlichting. Deze laatste branche heeft vaak geen of weinig verstand van video. Sterker nog vooral bij lowbudget klussen is een geluidsman niet blij met video, vanwege storingen bij vooral goedkopere producten.

 

 

Dus of alledrie de termen of 2 aparte branches.

 

Je zegt dat je voor overige hebt gekozen, maar ze staan wel alle twee in. Tenminste bij mij dan....

Link naar reactie
  • 0

Bedankt dat je het nog even toelicht. Had het zo vervangen ;)

 

Ik snap ondertussen wat je bedoeld met anders. Bij het kiezen van je onderdelen voor je event staat ook de optie anders weergegeven. Dit is geen categorie in de bedrijvengids, maar kan gebruikt worden als je iets anders zoekt dan de categorieën die staan weergegeven in de bedrijvengids.

 

Als je kijkt in de bedrijvengids zul je geen categorie met anders vinden. Nu ik het zo bekijk is het niet logisch dat anders er nog bij staat. Heb in een later stadium de categorie overige ingevoerd en in het begin hebben we dat als anders weergegeven. Iets om even weg te laten halen dus ;) Dankje

Eventaanbod.nl - Vraag en aanbod van evenementen
Link naar reactie
  • 0
Ten eerste adverteer je niet op de website.
Dat kan wel zo zijn, maar op een markt met vraag en aanbod werkt het altijd twee kanten op. Je hebt een kritische massa nodig voor goede lokale vertegenwoordiging, die je zo niet snel gaat bereiken. Veel systemen laten wel twee kanten op adverteren en offreren toe, alnaargelang de richting van de actie kun je je verdienmodel natuurlijk altijd omdraaien. Nu beperk je jezelf door bieders niet zelf te laten adverteren, of begrijp ik dat (ook) verkeerd? EDIT: juist daar is de bedrijvengids dus voor.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk is de bedrijvengids een vorm van adverteren met een bijbehorende goede of slechte beoordeling die gegeven kan worden op de website.

 

Het ging mij er meer om dat je zei dat een bedrijf zijn/haar categorie niet kan vinden. Het zijn algemene categorieën die in de evenementen wereld bekend zijn. Ik snap je kritiek wel, omdat je nu één iemand hebt gezien die zijn of haar categorie niet kon vinden. Wat ik ook heb toegelicht waarom die er NU nog niet bij staat. Maar ik wil hier verder geen drama over maken. Ben blij met de kritiek en zal het ook meenemen als ik er nog eens naar kijk.

 

Bedankt voor je reactie.

 

 

Eventaanbod.nl - Vraag en aanbod van evenementen
Link naar reactie
  • 0

Er gaat iets mis bij het zoeken naar bedrijven (in Bedrijvengids) binnen een bepaald aantal kilometers.

Zoek ik bijvoorbeeld naar Fotografie binnen 100 km van postcode 1562RN dan komen 2 bedrijven: in Utrecht en Zoeterwoude. Beide komen niet meer tevoorschijn als ik binnen 75 km zoek, maar Utrecht ligt op 70 van 1562RN en Zoeterwoude op 60km. Vogelvlucht zelfs respectievelijk 54 en 48 km. (Gecheckt met Google Earth.)

Niet alle bedrijven binnen een cirkel komen dus in de zoekresultaten voor.

 

Verder vind ik het een leuk en goed idee. Succes.

 

Enne ik vind de kleur wel mooi! ;D

(of had je het al veranderd? ;))

www.Doudou-Creaties.nl

Eigenzinnig handgemaakt

Link naar reactie
  • 0

OK ik kende hem nog niet, maar met enige regelmaat woden dit soort sites je onder de neus gedrukt. Wij doen er als bedrijf niets mee, omdat wij alleen zakelijke klanten hebben en die schakelen meestal een evenementen bureau in of typen de juiste zoekwoorden in bij google. Meestal is bij bedrijven die het zelf organiseren prijs ondergeschikt aan kwaliteit en ervaring.

 

Er zijn ook wel koopjesjagers maar die kiezen dan toch niet voor ons.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Niels,

 

Toevallig hebben wij als evenementen bureau "We are Entertainment" ons pas aangemeld, hier nog een paar opmerkingen die wij ervaren.

 

* Het concept is heel goed, alleen de website is wat aan de matige kant. Ik doel dan op de layout, wij stellen hoge eisen aan ons zelf en aan onze partners, vooral als wij geld willen uitgeven voor evt marketing verwachten wij ook een professionele uitstraling.

 

* Jullie prijs per contact informatie (2,00) is erg goed, bij stirrr betaal je geloof ik een 400,- voor 1 jaar, opzich heel goed maar haal je het rendement er uit?

 

* Probeer wel een manier te vinden dat er veel aanvragen op komen te staan. Adverteer bijv zelf op marktplaats, addwords, etc. Hoe meer consumenten/bedrijven op jullie website zich aan melden hoe belangrijker het voor ons (Evenementenbureau's) wordt.

 

* Misschien een idee, als iemand de eerst keer een tegoed overmaakt, misschien een link plaatsen op jullie website, bijv: vanaf 20,- tegoed 1 link. Dit is voor veel bedrijven belangrijker. ( Denk aan SEO - Linkbuilding)

 

* Bedrijven gids, met foto's zelf laten promoten etc.. Hou de website heel interactief!

 

 

* Ook staan er behoorlijk wat foute op de website, en probeer er wat meer overzicht in te brengen.

 

 

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

 

Groetjes,

 

Jeroen

 

www.we-are-entertainment.nl

www.wre.nl

 

Dream you Life

Live your Dream

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 139 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.