• 0

Een nieuw idee, hoe realiseer je dit?

Wij hebben een concept voor een nieuw product/dienst. Wij zijn 100% overtuigt van onze product en weten zeker dat als dit uitgevoerd wordt zoals wij het in onze plan opgesteld hebben het niet kan mislukken.

 

Wij zijn allebei werkzaam in de commerciele sector. We hebben dus aardig wat verstand van hoe we dit straks op de markt moeten brengen en de klantenwerving zal ook wel goed gaan.

 

Waar wij echter weinig kaas van gegeten hebben is hoe je alle rechten vast dient te leggen. Wij willen de zekerheid hebben dat op het moment dat wij hiermee naar buiten treden niemand met onze idee ervandoor kanaan. Hierbij moeten dus allerlei rechter over gekocht worden, welke rechten en hoe doe je dit precies??

Wij hebben zelf veel research gedaan op internet maar wij kunnen geen vergelijkbaar product/dienst vinden. Maar is er een instantie die je product op uniekheid test? Is dit verplicht of kan je dit laten doen??

 

 

Kortom welke zaken moeten er geregeld zijn voordat een nieuw product nr buiten kan brengen?

 

Alvast heeeeeeel erg bedankt voor jullie reacties!

 

Grtz Fara

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

voorwaarde voor een patent(octrrooi) zijn

-het moet tastbaar zijn

-het mag niet algemeen bekent zijn

-het mag niet voor de hand liggend zijn voor de vakman

de novu is i.d.d. een goed idee!

misschien kan ik je helpen (in elk geval met wat je niet moet doen)

jullie beginnen aan iets waar al lang mee bezig ben en dus kan het je tijdwinst opleveren als je contact met me opneemt.

ps kostenloos uiteraard!

zet m'op!

groet joop :)

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Hoi Fara,

 

Hierbij een link waar je het e.e.a. aan informatie gebundeld kan vinden.

 

Merk en product beschermen

 

Via die link vind je na doorklikken organisaties die jou verder kunnen informeren.

 

Groet, Nynke

 

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Jullie willen niet weten (ik ben 56) hoe vaak ik gehoord heb over een 100% goed plan.

Eigenlijk is het slechts de eerste stap voor iedere innovatieve onderneming.

Ik heb bijna even vaak de plannen zien stranden of in mist op zien gaan.

Dat idee zul je eerst in meer of mindere mate vorm moeten geven voordat je het kan beschermen.

 

Er komt wel wat meer kijken bij het in de markt zetten van een product of dienst dan een goed idee.

Ik zou dus de raad mee willen geven het in ieder geval op papier goed uit te werken en er een goed ondernemersplan omheen te maken.

Dit alles kan nog zonder dat je het idee prijs geeft.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.