• 0

Uitdaging: btw met dropshipping

Hallo,

 

ik heb eens gezocht maar kon deze versie nog niet vinden.

Je dropshipped vanuit het buitenland naar een ander buitenland.

Hoe zit het dan met btw?

In elk geval niet dus op de nederlandse manier, gezien dat een

intern verhaal is toch?

 

Ben ik dan btw plichtig in bijv. de USA?

Weet iemand hoe de constructie in elkaar steekt?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dat ligt eraan wat er precies gebeurt. Hoeveel partijen en landen zijn er betrokken, binnen/buiten EU, etc. De Nederlandse (althans, fiscale) vertaling van dropshipping is ABC-levering of ABC-transactie.

 

Dat kan volledig binnen de EU, al dan niet met de vereenvoudigde regeling, of buiten de EU.

 

Je zal ook altijd moeten informeren hoe de regels in het land van aankomst van de goederen is.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

Ik dropship dan vanuit het verre oosten naar het verre westen :P

dus 2 landen eigenlijk, maar ik zit er tussenin als Nederlander,

maar behalve dat ik het werk doe gebeurt hier niets.

 

Ik betaal geen belasting bij groothandel maar dacht ook ergens gelezen

te hebben dat er in de USA dan ook niets bijhoeft aan belasting en er ook

niets weer afgaat. Dus eigenlijk inkopen, verkopen en overhouden zonder

enige interventie van 'afpakkerij' ;) maar ik ben niet zeker of deze info klopte?

 

Aankomst van goederen betreft de douane / belasting bedoel je denk ik?

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

ABC-leveringen bij export

 

Is uw levering onderdeel van een ABC-levering naar een land buiten de EU? Dan geldt het volgende. De 1e ondernemer in de keten levert het goed rechtstreeks vanuit Nederland (of een ander EU-land) af bij de laatste afnemer in de keten op een plaats buiten de EU (of slaat het goed op in een douane-entrepot). U kunt het 0%-tarief gebruiken als u een schriftelijke opdracht tot uitvoer uit de EU of tot opslag in een douane-entrepot van uw afnemer krijgt. Iedere ondernemer in de schakel moet die schriftelijke opdracht aan zijn voorganger geven. De 1e ondernemer in de keten moet de daadwerkelijke uitvoer kunnen aantonen om het 0%-tarief te gebruiken.

 

Dit lees ik idd, maar dat gaat ook om levering vanuit de EU wederom. Niet mijn geval.

Maar ik kan me voorstellen dat ongeveer hetzelfde zou gelden.

Link naar reactie
  • 0

Je verzend goederen van buiten de EU naar buiten de EU? Dan heb je niet te maken met Europese BTW, dit omdat hier geen goederen aankomen of arriveren.

 

De enige belaste prestatie die je zou kunnen leveren is een dienst, maar deze worden geleverd aan landen buiten de EU, de dienst wordt dan niet in de EU belast.

 

Lijkt me niet dat je hier BTW plichtig bent. Wat de situatie is in de overige landen kan ik je niet vertellen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.