• 0

Opzegging Franchise contract

Hallo allemaal,

 

Vandaag is mijn franchise overeenkomst door mijn franchisegever opgezegd. De reden die hij hiervoor heeft, is dat hij van mening is dat ik niet voldoende ondernemer ben.

 

Het contract is in februari getekend en hij is van mening dat ik op dit moment al meer business zou hebben moeten gegenereerd. Ik heb in de afgelopen 6 maanden mijn website laten bouwen, duizenden folders laten drukken, briefpapier, visitekaartjes noem maar op. Nu zegt mijn franschisegever dat hij gebruik maakt van de 6 maanden opzegtermijn welke in het contract is opgenomen. Omdat ik nog geen klanten heb is hij van mening dat hij mij ook niets schuldig is.Ook geeft mijn franchisegever aan dat hij mij in die 6 maanden die gelden als opzegtermijn op soort van non-actief zal zetten en alle klanten die ik nog binnen haal om mijn bedrijf waarde te geven niet zal accpeteren. In het contract staat alleen gemeld dat hij recht heeft op het adviseren van accpetatie van klanten.

 

Nu is het geval dat hij mij 4 weken geleden heeft ingehuurd voor een ander gedeelte van zijn bedrijf. Het was de bedoeling dat ik voor dat gedeelte klanten ging werven tegen een aanbrengprovisie en een uurtarief. Ander halve week geleden heeft hij mij gevraagd fulltime aan de gang te gaan met zijn andere onderneming. Ik zou dan een percentage van de omzet krijgen en een doorloopprovisie.

 

Ik heb voor dat andere bedrijf 16 offertes uitstaan, hij heeft mij weliswaar deze aanvragen meegegeven maar ik heb contact gezocht met de klant, afspraken gehad en offertes uitgebracht. Daarnaast heb ik 2 potentiele klanten voor mijn franchise en een lopende offerte van 10.000 euro. In de branche waarin ik zit is het vallen van een offerte een zaak van geduld. Kan ik op enige manier nog ergens aanspraak opmaken? Wat is mijn recht met betrekking tot de openstaande offertes ?

 

Kan iemand mij aub adviseren in deze 'koud op mijn dak vallende' situatie??????

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.