• 0

nieuwe naam

Ik zit met de gedachte te spelen om de naam van mijn bedrijf te veranderen. Niet ScanChooseBuy, maar Choice.

 

Choice is geen merk en kan ik moeilijk beveiligen. Ik ben dus op zoek naar een verzonnen naam die gemakkelijk te spellen is, lekker klinkt, waarvan de .com nog vrij is... dat soort dingen...

 

Ik ben totaal leeg qua inspiratie dus ik vroeg me af of jullie nog leuke ideeën hebben. Kijk op www.scanchoosebuy.com om te zien wat we doen.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste Zrski,

 

Ik vind het eigenlijk wel een goede naam. Waarom heb je zo je twijfels eigenlijk?

Ik zou zowiezo scan,choose,buy als slogan gebruiken (zo kun je ook het domein behouden)

 

Ik zal eens ff met je meedenken voor een nieuwe naam.

 

Groet,

 

Martijn

Link naar reactie
  • 0

Het nadeel van choice is dat het niet echt een te verdedigen merk is. Er zijn vele bedrijven met het woord choice in hun naam (verschillende mensen hebben me hiervoor gewaarschuwd en ik moet ze nu waarschijnlijk ook gelijk gaan geven).

 

Het nadeel van scanchoosebuy is een concurrent van me. Ze heten scanbuy... Ik heb geen zin in geruzie, zij hadden scanbuy eerder geregistreerd dan ik scanchoosebuy had.

 

Als ik nou een mooi alternatief kan vinden, dan kan ik mogelijk alles onder één noemer gaan hangen. Ik weet het nog niet, maar wat ik wel weet is dat ik vreselijke inspiratie blokkades mee maak wat dit betreft (zal wel komen door die stomme planning documenten, ik zit helemaal in het schrijven en onderzoeken en momenteel dus niet zo in het creatieve gedeelte van het verhaal ;))

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Oke duidelijk.

 

Zit je meer te denken aan een naam waardoor je meteen weet wat het product precies inhoudt of moet het vooral een catchy naam zijn? Het mooiste is natuurlijk allebei, maar goed.

Link naar reactie
  • 0

Wat in me op komt:

 

scanIT

Scanned!

ChooseIT

(The)Chosen ;D

ChoiceBcom

 

Mmmz eigenlijk geen B...

 

ChoiceAcom

AChoice

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

Bedrijf en dienst hoeven niet dezelfde naam te hebben. Dat onderscheid maak je reeds met Choice en ScanChooseBuy. Zo hou je de mogelijkheid open dat er andere diensten ontwikkeld worden.

 

Aangezien je bezig bent met techieken om camphones commercieel te maken, dacht ik ondermeer aan sellmates. Daarvan is de dotcom helaas al geregistreerd door of via register.com.

 

Je kent mijn varianten op scanning reeds, ondermeer ScanClan dat helaas ook al weg is. Je Scandinavische vestiging maakt het bedrijf echter extra interessant. Misschien moet je spelen met een ander typisch scandinavies aspect, namelijk de naam Sven. Via Sven kom je immers terecht in vending, en dat is wederom commercieel. Voordeel is dat begrippen als svending of svenscan en svendicam nog niet verdotcommed zijn. Merkregistraties heb ik nog niet gechecked.

 

Moet je wel met Made in Sveden durven spelen. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Hoewel ik zelf niet zo creatief ben geweest zie ik ook meer zitten in een naam dat niet direct de link heeft met het product maar wel een bepaald gevoel oproept. Nu wil ik niet al te wazig gaan doen, maar een "catchy" naam (zoals mijn naamgenoot al zei) kan veel doen.

 

Overigens wil ik je meteen de tip geven het hostingpakket direct onder de eventuele naam de te plaatsen zodat je met ICStats nog beter de referrers in kaart brengt ;)

 

Wel rottig overigens dat je naam gelijkend is aan de concurrent, ff tegenslagje.

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie
  • 0

Als je een groot genoeg marketingbudget hebt zou je een orginele, unieke naam kunnen nemen. Je hebt dan immers genoeg geld om d.m.v. marketingcommunicatie de consument de relatie tussen de naam en het product aan te leren, zodat de consument bij de merknaam meteen aan het product denkt. Als je budget niet zo groot is zou ik gaan voor een naam, waarbij de consument al meteen denkt aan het product. Zoals bijvoorbeeld "Mobilechoice", wat net door Edward werd genoemd. Ik vind "Mobilebuy" ook wel een mooie.

 

Verder zou je een combinatie van bedrijfsnaam en merknaam kunnen voeren, zoals Twalevel al zei. Dan kun je zelfs van beide vruchten plukken.

Link naar reactie
  • 0

Als je een groot genoeg marketingbudget hebt zou je een orginele, unieke naam kunnen nemen. Je hebt dan immers genoeg geld om d.m.v. marketingcommunicatie de consument de relatie tussen de naam en het product aan te leren, zodat de consument bij de merknaam meteen aan het product denkt.

 

Waar denk jij aan bij Google?

 

Communicatiebudget 0!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ok, het is niet altijd zo. Maar wel vaak. Google had gewoon goed door wat de behoeften van de internetters was waardoor ze een goed product hadden neergezet. Door dit "meesterlijke" product kregen ze een grote aanhang ambassadeurs van hun product en een hele hoop free publicity.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

MobileDiscount - beschrijvend

MobiDis - iets abstracter

Barbuy - iets abstracter

Clickprice - beschrijvend

Nowinfo - iets abstracter (uitspraak kan No-Info zijn!)

Bartell - abstract met een knipoog: de barcode vertelt het en het kan een buitenkansje zijn

Tagtell - idem, echter nu zijn het barcodes, straks wellicht RFID-tags

Geen van alle gechecked!

 

Tip: Check niet alleen de URL, maak kijk ook bij het Benelux Merken Bureau (www.bmb-bbm.org) en het Europees Merken Bureau OAMI (oami.eu.int). In het merkenrecht staat OAMI boven BMB.

 

Ik blijf het een leuk product vinden! Je kunt er nog veel meer functionaliteiten/diensten aan toevoegen. Kies daarom een niet al te beschrijvende naam van de huidige functionaliteit.

 

PS. Hoe staat het ervoor?

Link naar reactie
  • 0

Als je een groot genoeg marketingbudget hebt zou je een orginele, unieke naam kunnen nemen. Je hebt dan immers genoeg geld om d.m.v. marketingcommunicatie de consument de relatie tussen de naam en het product aan te leren, zodat de consument bij de merknaam meteen aan het product denkt. Als je budget niet zo groot is zou ik gaan voor een naam, waarbij de consument al meteen denkt aan het product.

 

Toch een paar denkfoutjes, met alle respect Hans.

 

Om te beginnen moet je oppassen met algemene regels. Die leren we weliswaar op school en in cursussen, om de logica van marketing te begrijpen, maar in praktijk zijn de algemene regels ondergeschikt aan de specifieke situatie.

 

Zrski zal vast geen miljoenen in marketing willen of kunnen pompen, dus moet hij smart zijn. Een buzz op gang brengen en/of goeie partners vinden die distributie stimuleren.

 

Een beschrijvende naam of eentje die meer tot de verbeelding spreekt, maakt eigenlijk niet zoveel uit. Als-tie maar direct blijft plakken! En zelfs dat is alleen van belang als je ernaar moet zoeken. Bij iMode van Docomo in Japan geldt voor zover ik weet dat service-leveranciers, shops, games etc eigenlijk alleen succesvol zijn als ze hoog in de ranking van de respectievelijke menu's staan. Jij bent een Japanfan, dus misschien kun je hier wat over vertellen.

 

Hoe ScanChooseBuy op mobiele displays belandt (aangeleverd door cellco?) weten we niet eens. Misschien dat Zrski alleen een goeie naam nodig heeft om een buzz op gang te brengen, en niet om de verbreiding op zich te stimuleren.

 

Vertell eens wat meer Zrski. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

We hebben (en willen) inderdaad geen miljoenen marketing budget. Wat ik nodig heb is een onderscheidende naam die lekker en gemakkelijk communiceerd.

Hoe we de buzz proberen te creeren is met behulp van partners. Momenteel hebben we goed werkende software in een controlled environment en dat is perfect om partners en klanten mee te trekken.

 

Qua image moet het gewoon uitstralen dat we serieus en rete ambitieus zijn. Humor vind ik ook wel belangrijk, anders was ik nooit voor namen als cutting-eggs gevallen ;)

 

Ik weet niet of cutting-eggs zou werken voor mijn bedrijf, het communiceerd misschien ook niet helemaal gemakkelijk. Eigenwijs moeten we zeker zijn, al onze concurrenten zijn grote corporates die met veel geld kunnen smijten. Lean/mean, origineel, professioneel, eigenwijs, innovatief, down to earth.... het is een moeilijke mix.

 

Ik ga vanavond brainstormen met mijn vrouw, ik zal de resultaten van onze eigen brainstorm hier plaatsen. Dan kunnen jullie een idee geven van wat jullie er van vinden :)

 

Trouwens, wat vinden jullie van de slogan: "Impulse Online Commerce"

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Momenteel hebben we goed werkende software in een controlled environment en dat is perfect om partners en klanten mee te trekken.

 

Toch maar even tussen de regels door gelezen. Wanneer verwacht je dat deze technologie in een ongecontroleerde omgeving te gebruiken is?

 

Qua namen zou ik toch niet te dicht op je primaire toepassing gaan zitten. Als dit een keertje los komt, kan het ook snel gaan. Dan wordt scan-identificatie misschien wel veel breder dan alleen in de typische choose-buy-mode inzetbaar. De naam van je dienst zou daarop voorbereid moeten zijn. Dan wordt de camphone een scanimator!

 

(Ja, die is ook nog vrij) ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Toch een paar denkfoutjes, met alle respect Hans.

 

Om te beginnen moet je oppassen met algemene regels. Die leren we weliswaar op school en in cursussen, om de logica van marketing te begrijpen, maar in praktijk zijn de algemene regels ondergeschikt aan de specifieke situatie.

 

Zrski zal vast geen miljoenen in marketing willen of kunnen pompen, dus moet hij smart zijn. Een buzz op gang brengen en/of goeie partners vinden die distributie stimuleren.

Ik zeg ook niet dat het altijd zo is. Maar je hebt gelijk, met smart marketing kun je een hoop geld besparen. Tuurlijk kun je een buzz op gang brengen om de relatie tussen de naam en het product aan te leren, maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan.

 

Een beschrijvende naam of eentje die meer tot de verbeelding spreekt, maakt eigenlijk niet zoveel uit. Als-tie maar direct blijft plakken!

Dat is ook weer waar. En een niet-beschrijvende naam onderscheidt zich natuurlijk ook perfect van namen van de concurrerende producten.

 

Bij iMode van Docomo in Japan geldt voor zover ik weet dat service-leveranciers, shops, games etc eigenlijk alleen succesvol zijn als ze hoog in de ranking van de respectievelijke menu's staan. Jij bent een Japanfan, dus misschien kun je hier wat over vertellen.

Ik weet er niks van (helaas zijn die high-tech telefoons niet zomaar hier te gebruiken), maar ik neem aan dat deze softwareproducenten de ranking van hun producten dan wel moeten inkopen (of is de ranking op de populariteit gebaseerd?).

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi allemaal,

 

Ben helemaal geen marketing expert maar mijn idee is dat Dennis op zoek moet gaan naar een naam die los staat van het product. Succesvolle voorbeelden van de laatste jaren zijn:

- Amazon (boeken?)

- Yahoo (portal?)

- Ebay (veiling)

- Google (zoeken?)

- Skype (telefoneren?)

- Bluetooth (wireless?)

- Red Hat (linux?)

- Linux (besturingssysteem?)

 

Ik haalde het woordenboek erbij en verzon de volgende namen:

- Oculi

- Redar

- Snaper

- Xyper

- Xymob

 

Wie heeft er meer?

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

Link naar reactie
  • 0

WOW, wat een reacties :D

 

Mijn vrouw kwam met een naam waarvan ik erg benieuwd ben wat jullie er van vinden:

 

Scan'm (met of zonder ' dat weet ik nog niet zeker)

 

 

Over de rollout van de technologie: Met wat trucjes hebben we nu een redelijk werkende versie kunnen realiseren, maar zowel mijn concurrenten als ik hebben hetzelfde probleem. De huidige camera telefoons zijn gewoon te slecht om barcodes mee te herkennen. In het tweede kwart van 2004 zouden er modellen op de markt moeten zijn met voldoende kwaliteit camera's. Het nadeel is dat de mobieltjes bouwers altijd erg mysterieus doen over hun nieuwe modellen, dus hoe ze er uit komen te zien en welke het zijn is nog niet 100% zeker te zeggen. Dat ze komen (en snel) is wel zeker.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.