ik ben half 2009 een eenmanszaak begonnen en moet nu (pas) aangifte doen voor de IB. Na maanden op het juiste formulier te hebben moeten wachten ben ik nu met de aangifte bezig maar loop vast bij de balans per 31-12.
aan vaste activa heb ik:
inventaris 2000
bedrijfsmiddelen 500
vlottende activa
saldi rekening 1520
voorraadwaarde 30000
totaal 34020
De passiva is:
Lening lang 5000
Kor 334
totaal 5334
Ik heb de voorraden uit prive ingebracht (jaren lang prive vergaart)
moet ik die dan als eigen vermogen opgeven? Ik heb verder geen eigen vermogen in de vorm van leningen of wat dan ook. Mijn winst over 2009 is negatief. Hoe maak ik de balans kloppend?
In een adviesrapport door het IMK opgesteld werd destijds dit bedrag als eigen vermogen op de balans gezet. kan ik dit nu ook doen?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
pauljulien
pauljulien
Wie kan mij helpen,
ik ben half 2009 een eenmanszaak begonnen en moet nu (pas) aangifte doen voor de IB. Na maanden op het juiste formulier te hebben moeten wachten ben ik nu met de aangifte bezig maar loop vast bij de balans per 31-12.
aan vaste activa heb ik:
inventaris 2000
bedrijfsmiddelen 500
vlottende activa
saldi rekening 1520
voorraadwaarde 30000
totaal 34020
De passiva is:
Lening lang 5000
Kor 334
totaal 5334
Ik heb de voorraden uit prive ingebracht (jaren lang prive vergaart)
moet ik die dan als eigen vermogen opgeven? Ik heb verder geen eigen vermogen in de vorm van leningen of wat dan ook. Mijn winst over 2009 is negatief. Hoe maak ik de balans kloppend?
In een adviesrapport door het IMK opgesteld werd destijds dit bedrag als eigen vermogen op de balans gezet. kan ik dit nu ook doen?
Alvast hartelijk dank voor enige hulp!!!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27956-eindejaarsbalans-help/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
17 antwoorden op deze vraag