• 0

Bijtelling auto (bij wisseling auto)

LS,

 

Stel ik ga in de tweede helft van het jaar een auto (b) rijden met een hogere cataloguswaarde dan die van auto (a) in het eerste half jaar.

 

Is het dan zo dat ik de eerste helft (25%) bijtelling krijg over de waarde van auto (a) en in de tweede helft (25%) bijtelling over de waarde van auto (b)? Of heeft de fiscus hier een verrassing voor me in petto?

 

Bij voorbaat dank!

 

Groet Stier

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

De bijtelling wordt pro rata berekend over de cataloguswaarde x percentage bijtelling (dat percentage kan uiteraard ook tussentijds wijzigen, bijv. als je een auto gaat rijden met 0, 14 of 20% bijtelling)

 

Informatie over hoe te berekenen staat uitvoerig omschreven op de site van de belastingdienst

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Is het dan zo dat ik de eerste helft (25%) bijtelling krijg over de waarde van auto (a) en in de tweede helft (25%) bijtelling over de waarde van auto (b)

 

Stier, dit klopt zo. Had je ook makkelijk via de zoekfunctie kunnen vinden. Zelfs recent nog aan de orde geweest in een ander topic: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=49;action=display;threadid=32593

 

Kan hier wel een slotje op.

 

groet

Joost

 

HL admin

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.