• 0

Ziektekosten DGA vergoeding vraagje...

Hallo,

 

Rete goede site is dit. Kijk er al geruime tijd naar, maar nu ik ook een vraag heb waar ik niet zo 1,2,3 een antwoord op kan vinden dacht ik hem maar te stellen.

 

Ik ben ICT-er en heb samen met wat maten een eigen bedrijf in de wel bekende holdingen constructies. Ik heb een particuliere ziektekosten verzekering en ben volgens de huidige regelgeving een DGA.

 

1. Kan ik de kosten van de polis door de holding laten dragen?

2. Zo ja, hoe werkt dat dan en wat zijn de gevolgen voor mijn IB?

 

Ik weet dat ik dit ook aan mijn accountant kan vragen maar omdat ik nog geen ei heb gelegd over welke accountant ik wil stel ik mijn vraag liever hier eventjes.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Volgens de huidige regelgeving een DGA. Dus waarschijnlijk een dga in de EG uitleg in afhankelijke positie. Dus geen autonome beslissingsbevoegdheid op alle niveau's, van aandelen tot directie.

 

Vermoedelijk met een onbekende terugwerkende datum zal er binnenkort een uitspraak komen dat deze dga's gewone werknemers zijn en waarvoor werknemerspremies moeten worden voldaan.

 

Van uit die positie mag iedere werkgever een werknemer vergoeden de ziektekosten die een normale verzekering niet vergoedt. Daarbij wordt niet bedoeld als iemand zich niet voor de tandarts verzekerd dat de kosten door de werkgever van tandartsbezoek onbelast vergoed gaan worden. Maar wel de meerkosten van een medicijn B t.o.v. A.

 

Dus verzekering niet, meer kosten wel onbelast.

 

Nu kun je wel al afvragen of de kosten van extra dekkingen t.o.v. het ziekenfondspakket standaard ook al niet onbelast vergoed mogen worden.

Ik denk het wel, althans dat lijkt een gevolg van de redenatie van de wetgever die er achter zit.

 

Groet Raoul

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 224 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.