• 0

Incasso / annulering op laatste moment

Ik heb een vraag. We organiseren vakantiekampen en nu heb ik het volgende:

1 van de deelnemers heeft 1 dag vantevoren afgezegd omdat hij geen geldig identiteitsbewijs heeft. Ik heb de ouders gesproken op zaterdagmiddag (in mijn weekend) en geprobeerd ze daarbij te helpen. Het is ze niet gelukt. De deelnemer heeft op 12 juni geboekt, vertrek zou op 4 juli zijn. Op 3 juli ben ik gebeld.

Ouders hebben een overeenkomst getekend waarin aangegeven wordt dat annuleringen binnen 14 dagen voor vertrek betekent dat het volledig bedrag betaald moet worden. Op de boekingspagina wordt deze info herhaald dmv een vinkje dat aangevinkt moet worden.

Ouders zeggen dat het aan ons ligt, ik heb uiteraard een heel ander beeld. Tot zover niks aan de hand. Nu hebben ouders een aangetekende brief gestuurd en 10% vd reissom betaald. Ze zeggen geen incassokosten te accepteren en dat we direct naar een rechter zouden moeten voor een oordeel.

Nu wil ik eigenlijk het reguliere incassotraject blijven volgen (aanmaning, 2e aanmaning, telefoontje, incasso), maar.....is er een snellere manier om dit te regelen en te zorgen dat alsnog betaald wordt?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27968-incasso-annulering-op-laatste-moment/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

• 0

Je kan het ook meteen uit handen geven, dan loopt het incassobureau de stappen voor je af. Alleen zal dit neit met no cure no pay gaan.

Das houdt de volgende richtlijn aan:

Opdrachtgever stuurt 2 herinneringen/aanmaningen

Das stuurt 3 aanmaningen, vervolgens 3 telefoontjes en de volgende stap weet ik nog niet.

Maar waarom is je klant van meningdat de fout bij jou ligt?

• 0

Als ze expliciet weigeren is verder aanmanen zinloos en kun je beter direct (laten) dagvaarden. Let wel op dat gezien de betwisting het geen copy-paste incassodagvaarding wordt.

#ICT #Legal #manufacturing #sustainability

• 0

Ze zeggen dat de douane op zaterdagmiddag geen reisdocument af wilde geven omdat ze geen geldig vliegticket of busvoucher hadden (logisch ook, we zijn geen reisbureau maar organiseren vakantiekampen). Ik heb daarop de bevestigingsbrief en alle andere materialen die ouders krijgen per mail opgestuurd, zodat ze dat aan de douane konden voorleggen. De douane is hier (uiteraard) niet mee akkoord gegaan, waardoor hij geen geldig reisdocument had.

Ouders hebben op 12 juni al geboekt dus dat ze op 3 juli pas actie ondernemen is vreemd in mijn ogen

• 0

Als ze vooraf duidelijk aangeven niet te zullen betalen en dat je maar direct naar de kantonrechter moet stappen moet je dat in principe ook doen.

Als je toch incasso procedure zou starten en daarna kanton procedure heb je kans dat rechter de incasso kosten afwijst en dat jij die moet betalen.

Toevallig van de week nog ergens een interesante link voorbij zien komen met veel info hierover:

http://www.schuldinfo.nl/index.php?id=50

• 0

Dat is een hele goeie vraag ;-) het lijkt me dat als je je kind meegeeft naar het buitenland het bezit van een geldig identiteitsbewijs algemene kennis is.

Even advocaat van de duivel spelen ...

Niet iedereen redeneert logisch. Er staan nog dagelijks reizigers op Schiphol zonder paspoort. Niet voor niets krijg je bij veel reisbureaus een uitgebreide brief mee waarop ook zaken over grensdocumenten, reisverzekering en ziektekostenverzekering staan vermeld. Niet iedereen weet bijvoorbeeld dat in je in een aantal landen je pasje van de ziektekostenverzekering nodig hebt om medische zorg te krijgen. Reisbureaus gaan er dus niet vanuit dat dit algemene kennis is.

Op je site staat "We regelen alles. Als ouder hoef je niks voor te bereiden". Sommige ouders zullen dat wellicht heel letterlijk nemen. Verstrek jij vooraf informatie aan ouders wat hun kind mee moet nemen? En staat daar iets in over reisdocumenten?

Verder heb je het in je voorwaarden over "annulering door cliënt", maar is hier formeel wel sprake van? Hebben de ouders daadwerkelijk geannuleerd?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar