Ik heb een vraag. We organiseren vakantiekampen en nu heb ik het volgende:
1 van de deelnemers heeft 1 dag vantevoren afgezegd omdat hij geen geldig identiteitsbewijs heeft. Ik heb de ouders gesproken op zaterdagmiddag (in mijn weekend) en geprobeerd ze daarbij te helpen. Het is ze niet gelukt. De deelnemer heeft op 12 juni geboekt, vertrek zou op 4 juli zijn. Op 3 juli ben ik gebeld.
Ouders hebben een overeenkomst getekend waarin aangegeven wordt dat annuleringen binnen 14 dagen voor vertrek betekent dat het volledig bedrag betaald moet worden. Op de boekingspagina wordt deze info herhaald dmv een vinkje dat aangevinkt moet worden.
Ouders zeggen dat het aan ons ligt, ik heb uiteraard een heel ander beeld. Tot zover niks aan de hand. Nu hebben ouders een aangetekende brief gestuurd en 10% vd reissom betaald. Ze zeggen geen incassokosten te accepteren en dat we direct naar een rechter zouden moeten voor een oordeel.
Nu wil ik eigenlijk het reguliere incassotraject blijven volgen (aanmaning, 2e aanmaning, telefoontje, incasso), maar.....is er een snellere manier om dit te regelen en te zorgen dat alsnog betaald wordt?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
robberttk
robberttk
Ik heb een vraag. We organiseren vakantiekampen en nu heb ik het volgende:
1 van de deelnemers heeft 1 dag vantevoren afgezegd omdat hij geen geldig identiteitsbewijs heeft. Ik heb de ouders gesproken op zaterdagmiddag (in mijn weekend) en geprobeerd ze daarbij te helpen. Het is ze niet gelukt. De deelnemer heeft op 12 juni geboekt, vertrek zou op 4 juli zijn. Op 3 juli ben ik gebeld.
Ouders hebben een overeenkomst getekend waarin aangegeven wordt dat annuleringen binnen 14 dagen voor vertrek betekent dat het volledig bedrag betaald moet worden. Op de boekingspagina wordt deze info herhaald dmv een vinkje dat aangevinkt moet worden.
Ouders zeggen dat het aan ons ligt, ik heb uiteraard een heel ander beeld. Tot zover niks aan de hand. Nu hebben ouders een aangetekende brief gestuurd en 10% vd reissom betaald. Ze zeggen geen incassokosten te accepteren en dat we direct naar een rechter zouden moeten voor een oordeel.
Nu wil ik eigenlijk het reguliere incassotraject blijven volgen (aanmaning, 2e aanmaning, telefoontje, incasso), maar.....is er een snellere manier om dit te regelen en te zorgen dat alsnog betaald wordt?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27968-incasso-annulering-op-laatste-moment/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
9 antwoorden op deze vraag