• 0

LEUK: Sidewiki van Google

Gisteren las ik op een posting hier een reaktie van iemand over de Sidewiki; dat ging over aquisitiefraude.

Ik heb er even naar gekeken en heb al feedback achtergelaten op de site van mijn webbouwers.

Een leuke tool om feedback achter te laten! Je moet wel de Google toolbar installeren.

Het werkt echter niet helemaal als Wikipedia: alleen de schrijver van het artikel kan het bewerken.

Maar wat, als boze klanten de sidewiki volkladderen? Ik kan me voorstellen dat Allebedrijvenin..binnenkort volstaat met klachten en waarschuwingen.

Ik vind hier wat aanvullende info: http://www.xead.nl/sidewikispam

Websitebezitters zijn dus voorlopig vogelvrij; het enige dat ze kunnen doen als ze geen sidewiki bij hun site willen, is bezoekers blokkeren die de google toolbar geinstalleerd hebben. Maar daar zal Google weer niet vrolijk van worden....

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27973-leuk-sidewiki-van-google/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

• 0

Vreselijk. Krijg je allemaal van die reacties waarbij je maar één kant van het verhaal hoort.

Dat is toch niet anders dan op iedere andere reviewsite?

Dat het gebeurt is logisch. De vraag is hoe je er zelf op reageert.

Bij sidewiki kun je zelf je topspot claimen en daar iig je eigen reactie over je eigen site schrijven. Andere optie is een reviewmogelijkheid binnen je eigen site maken, waardoor klanten sneller op je site de review geven ipv in de sidewiki.

Sidewiki is op dit moment nog niet heel groot, en de vraag is of het groot gaat worden

Frans

• 0

Had het al eerder aangegeven op HL en ook al zelf een reactie geplaatst. (zien jullie die?) Is een interessante tool die je als webmaster of webcare team zeker moet blijven monitoren. Kan dus ook een vervelende tool zijn als je onterechte slechte recensies krijgt is het lastig om ze weg te laten halen. (het kan wel maar dat moet door google zelf gebeuren).

• 0

Frans, dit is gewoon bedacht door een of andere medewerker van goegel. Ik kan me niet voorstellen dat hier vanuit de markt vraag naar is.

Heb je weleens gezien hoeveel reviews er op websites geplaatst worden over producten?

Over welke markt heb je het eigenlijk? De consument of de leverancier?

Frans

• 0

Er zijn 100.000 reviewsites waar consumenten driftig gebruik van maken, of het nu reizen betreft, kookgerei etc.

Een groot deel van die reviews worden online bij de shop geplaatst. Kijk eens naar de wehkamp, of amazon. duizenden en duizende reviews

Reviews worden door consumenten gebruikt om een aankoopbeslissing te doen.

Reviews zijn overal.

Google biedt nu dus ook die mogelijkheid en ik zie weinig reden waarom er geen gebruik van zou worden gemaakt. Het is alleen nog niet zo bekend en staat in de kinderschoenen, that's all

Stellen dat er geen vraag is naar reviewmogelijkheden is onzin.

Ook hier op HL komen toch regelmatig vragen wie ervaring heeft met bedrijf X of dienst Y?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar