• 0

Klantvriendelijkheid

Weer een klein doch leerzaam voorbeeld van klantvriendelijkheid van een groot bedrijf. Of niet.

 

Op de site van de NS kun je kijken voor welke klasse je kaart werkt. Dan moet je het nummer van de kaart intypen en een captcha. En toen kreeg ik de foutmelding "geen reizend specificeren op kaart". Ik had niet de flauwste notie van wat ze daarmee zouden kunnen bedoelen. Dus type ik dat zinnetje in bij "Eva", de help functie op de site. Eva's antwoord: ik begrijp niet wat u bedoelt met die vraag. Ik wilde vandaag met mijn ov chipcard met de trein, en ik kreeg nu een vaag vermoeden dat als ik niet kan "reizend specificeren" op mijn kaart, dat ik er misschien ook wel niet mee kan reizen. Ik had de kaart gekocht bij het GVB, niet bij de NS. Dus ik ga verder zoeken, en ik vind uit dat de foutmelding betekent "u moet uw chipkaart online registreren bij de NS voordat u hem in de trein kunt gebruiken".

 

Hoe moeilijk is het om een foutmelding te bedenken die tenminste een hint geeft van wat er aan de hand is? En hoe moeilijk is het om als je onzinnige teksten als foutmelding geeft, om die teksten dan iig ook in je helpfunctie bekend te maken?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ha Christine

 

Dat is wat er gebeurt als je zaken overlaat aan een bedrijf met een toch

al discutabele naam. Zie Badvice en dan het derde project in de lijst ;)

De zin klinkt echt als een computervertaling. Jammere bij dat soort

implementaties is vaak dat het technisch prima uitgevoerd word door

het betreffende bureau maar dat er gewoonweg te weinig tijd wordt

besteed aan de overige integratie in de dienstverlening en communicatie.

 

Ik hoop dat je reis uiteindelijk naar tevredenheid verlopen is.

 

Groet,

 

Link naar reactie
  • 0
Ehm, ik heb blijkbaar ergens in het verleden iets fout gedaan? Als ik wist wat het was, dan kon ik me verontschuldigen. Vooralsnog tast ik in het duister.

Ik herinner me een verhaal over dat je op een keer niet meer mocht voordringen bij de Albert Heijn en daar onder dezelfde noemer hier kwam uithuilen.

 

Los daarvan - lees je bericht nog even door...niet echt een nieuw topic hier waard toch? Ga klagen bij de NS. Klaar.

Link naar reactie
  • 0

Nee, ik vind het alleen, net als die andere, een compleet non-issue.

 

Natuurlijk kun je gaan steigeren bij elk stukje incomplete informatievoorziening naar de klant toe, en er zelfs een topic over starten op een goedbezochte website, maar je zou het ook anders aan kunnen pakken. Even bellen, bijvoorbeeld - misschien had men je wel heel hartelijk bedankt voor het signaleren van deze schrijnende fout, en het zo snel mogelijk gecorrigeerd.

 

Had je een leuk topic kunnen starten over de geweldige klantenservice die je gekregen had!

Link naar reactie
  • 0

 

Speciaal voor Peter, een nieuw voorbeeld van hoe een groot bedrijf kleine dingen dom doet waardoor er prachtige kansen ontstaan voor kleine ondernemers.

 

Ik krijg een aangetekend stuk, ben niet thuis, vind als ik thuis kom een vodje papier waarop staat dat ik het stuk moet afhalen bij "PAG Primera". Het adres is incompleet want het bevat geen huisnummer. Als je googlet op "PAG Primera" dan kom je in de revolutie, maar "Primera" blijkt een winkel, een eind bij mij uit de buurt. Die het stuk alweer retour afzender heeft gestuurd.

 

Moraal van het verhaal: als je je relaties pakjes of brieven stuurt, zoek dan even uit wat ze doen als de ontvanger niet thuis is. Maken ze de brief dan kwijt, of sturen ze een email naar de ontvanger met de vraag wanneer die thuis is om het stuk in ontvangst te nemen?

 

Of : ben je een nieuwe kleine postondernemer, dan weet je waar je kan scoren met klantvriendelijkheid.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 151 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.