• 0

Welke verzekeringen en kosten?

Hallo hallo,

 

Ik heb 2 auto's in de handelsvoorraad en ben zojuist begonnen als autohandelaar.

RDW was op bezoek enige tijd geleden en vertelde mij dat ik zo'n 150 a 200 euro per jaar kwijt zou zijn aan de verzekeringen die verplicht zijn hiervoor, namelijk een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering en een verzekering voor de groene platen.

 

Nu is er vanmorgen een (gladde) man geweest die met mij aan tafel ging en me allerlei verzekeringen heeft voorgeschoteld. Kosten 1500 per jaar. Dat wil ik dus (nog) niet. Mij te duur nog!

 

Wat ik nodig heb is een bedrijfsvoorraadverzekering en een groeneplaatverzekering. Daarnaast rij ik zelf met een auto uit de handelsvoorraad dus die moet ook verzekerd zijn.

 

Arbeidsongeschiktheidsverz. wil ik nog niet.

 

Wie ??

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wie ?? Wat ? :)

 

Wat is je vraag precies ? Wil je weten wat andere mensen je adviseren om te nemen voor verzekeringen ?

 

Lijkt eerder alsof je letterlijk de vraag stelt: wie wil langskomen ?! ;)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Nee, asjeblief nie langskomen.... is er net een geweest al..

 

Je hebt wel gelijk... Mijn vraag is:

 

Welke verzekering heb ik nodig?

wat ik zelf denk zijn de volgende:

- bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering;

- groene plaat verzekering

 

De man die vanmorgen langs is geweest wil mij 1500 euro per jaar laten betalen voor weet-ik-veel welke verzekeringen hij allemaal opgesomd heeft..

 

RDW zei me een aantal weken terug dat ik voor 150 a 200 per jaar verzekerd was.

 

Ik rij zelf met een auto die ik in de bedrijfsvoorraad wil zetten. Die moet dus ook verzekerd zijn.

 

Vraag is dus welke verzekering ik nu hebben moet?

Link naar reactie
  • 0

Je hebt wel gelijk... Mijn vraag is:

 

Welke verzekering heb ik nodig?

wat ik zelf denk zijn de volgende:

- bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering;

- groene plaat verzekering

 

Helder! :) Hier lopen wel een aantal mensen rond die daar verstand van hebben. Even geduld dus :)

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0
Daarnaast rij ik zelf met een auto uit de handelsvoorraad dus die moet ook verzekerd zijn

 

[glow="yellow",6,2]Zelf rijden met een auto uit de handelsvoorraad mag niet[/glow]

zie artikel 44 van het kentekenreglement. Handelaarskentekens mogen alleen gebruikt worden voor de eigen bedrijfsactiviteiten. Eigen gebruik (als demo) mag uitdrukkelijk NIET. Doe je dat toch dan rijdt de auto onverzekerd rond, ongeacht of je er een handelaarskenteken op hebt zitten of niet. Erg gevaarlijk bij schade en bovendien strafbaar.

 

Enig juiste werkwijze bij eigen gebruik: afmelden uit de handelsvoorraad, aanmelden in CRWAM register en het kenteken afzonderlijk verzekeren voor de WAM.

Wat ik nodig heb is een bedrijfsvoorraadverzekering en een groeneplaatverzekering.

Ik zou zeggen dat het volgende absoluut noodzakelijk is:

[*]bedrijfsaansprakelijkheid

[*]WAM-verzekering van de handelaarskentekens

[*]WAM-verzekering voor het eigen gebruikte voertuig (na aanmelding in CRWAM)

 

Wat eventueel nog wenselijk is:

[*] (beperkt)Casco danwel brand/uitgebreide gevarenverzekering handelsvoorraad

[*] (beperkt)Casco verzekering van het eigen gebruikte voertuig

 

RDW zei me een aantal weken terug dat ik voor 150 a 200 per jaar verzekerd was.

De RDW biedt geen verzekeringen aan en kan daar ook zeker geen uitlatingen over doen, dat kan alleen een verzekeraar of ter zake kundige adviseur

 

De man die vanmorgen langs is geweest wil mij 1500 euro per jaar laten betalen voor weet-ik-veel welke verzekeringen hij allemaal opgesomd heeft..

Lastig te beoordelen zonder nadere informatie over de aangeboden producten en de waarde van jouw handelsvoorraad.

 

Kosten 1500 per jaar. Dat wil ik dus (nog) niet. Mij te duur nog!

Zorg dan dat je in ieder geval de bedrijfaansprakelijkheid, WAM dekking handelaarskentekens en de WAM dekking van de door jouzelf gebruikte auto geregeld hebt. Eventueel daarnaast nog uitgebreide gevarendekking voor de handelsvoorraad.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Beste BRA,

 

Deze kosten zijn zeker niet nodig voor je. Voor minder dan de helft van die jaarpremie kun je deze rits aan verzekeringen (met redelijk tot goede voorwaarden) bij ASR kwijt. Tenminste dit was 4 maanden geleden het geval toen ik nog als buitendienstadviseur MKB/ZZP werkzaam was.

 

De adviseur die dit voor je uit kan zoeken (misschien heeft Norbert wel tijd voor je) moet alleen bij ASR wat verder vragen dan normaal gesproken de bedoeling. Je hebt daar namelijk verschil in een "handelaarskentekenpolis" en een "Garageverzekering", echter zijn ook niet alle werknemers bij ASR van bewust ;-)!

 

Deze verzekering biedt dekking voor 1 groene plaat, de auto waar je zelf mee rijdt en AVB. Echter hangt de premie af van de auto waar je zelf mee rijd en hoe je deze wilt verzekeren! Gezien je reactie ga ik ervan uit dat je omzet niet boven de € 150.000,- uit komt nog.

 

Succes met het uitzoeken!

Startend ondernemer: vdPoel Assurantien

Link naar reactie
  • 0
Je hebt daar namelijk verschil in een "handelaarskentekenpolis" en een "Garageverzekering", echter zijn ook niet alle werknemers bij ASR van bewust ;-)!

Maar ik wel ;), dank voor de toevoeging en tip!

 

(Voormalig buitendienstmanager Volkswagen Pon Financial Services,

Eindverantwoordelijk voor de verzekeringen van de Pon Dealergroep)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.