• 0

Nieuw interimbureau, hoe naambekendheid en vertrouwen winnen

Hoi,

 

Een vriend van mij zal graag een interimbureau starten, volledig nieuw, dus eigen naam (niet via franchising).

Een tweede persoon doet ook mee en mss ook een derde persoon.

 

Het netwerk van de mensen die worden uitgezonden zal geen probleem vormen, dit netwerk kunnen ze rap opbouwen. De kennis van juist rekruteren en dergelijke is er ook. (dit is omdat de groep al een uitgebreid netwerk heeft en goede contacten).

 

Het grote probleem in heel de strategie is steeds de zelfde vraag die naar boven komt: hoe kunnen ze als nieuwe onderneming het vertrouwen winnen bij de klanten om bij hen in zee te gaan. Ze zijn immers nieuw en hebben nog niks bewezen. Oké je kan concurreren op de prijs, maar dan nog denk ik dat de naambekendheid/vertrouwen het grootste probleem vormt.

 

Hebben jullie een idee hoe ze naast een lagere prijs dan de concurrentie een andere troef kunnen uitspelen omzo stilletjes aan het klantenvertrouwen te winnen?

 

Ideen die al op tafel gelegd zijn: niet goed geld terug garantie, toch in partnership gaan met een grotere naam omzo het klantenvertrouwen te winnen (maar dit willen ze vermijden), een speciale niche zoeken, ...

 

Ik kijk uit naar jullie reacties.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou het leuker vinden als die vriend van je zichzelf zou aanmelden voor Higherlevel.nl, dan kan hij direct reageren op eventuele ideeën en vragen :)

 

Ik ben mss die derde persoon, dus ik zal wel reageren op vragen. Ik voel me niet 100% veilig om mee te participeren omdat ik echt denk dat dit klantenvertrouwen een groot probleem gaat vormen. Zolang er geen strategie op tafel ligt die me zint, trek ik mij terug. Het is mss lame om zomaar via een forum tips te vragen, maar je weet nooit mss door een of andere post begint de bal wel te rollen.... (ik hoop het toch ;) )

 

Link naar reactie
  • 0

Je stapt neem ik aan niet meteen in een bureau zonder enige vorm van werkervaring ?

 

Kun je klanten, leidinggevende, leveranciers, etc. niet vragen of ze als referentie willen dienen en/of ze op jullie website een plek geven als eerdere opdrachtgevers, of geef er een andere naam aan...

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Je stapt neem ik aan niet meteen in een bureau zonder enige vorm van werkervaring ?

 

Kun je klanten, leidinggevende, leveranciers, etc. niet vragen of ze als referentie willen dienen en/of ze op jullie website een plek geven als eerdere opdrachtgevers, of geef er een andere naam aan...

 

Mogelijk... kunnen we doen, we kennen idd wel wat contacten die we kunnen vragen als referentie. Maar echter een referentie toegepast op de interim sector kunne we niet vragen... deze sector is zo goed als nieuw voor iedereen. Een fake referentie kunnen we ook vragen... maar dat is niet zo'n cleane start. We weten wel het reilen en zeilen hoe het in die sector werkt, maar daar houdt het er ook mee op... geen ervaring in de sector.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Voor succes moet elk persoon die erin stapt voor 300% inzetten en participeren.

 

Zelf heb ik met bewondering de opzet van RulersGroup gevolgt.

Interim opdrachten volgens een éénmalige fee systeem.

Opdracht korter dan een jaar: 1 bruto weekomzet fee.

Opdracht langer dan een jaar: 2x bruto weekomzet fee.

Ik weet niet of ze nog steeds ditzelfde systeem hanteren.

 

Naast bemiddeling in opdrachten, heeft men ...

- een LinkedIn netwerk opgezet

- een maandelijkse poll waarin om interactieve participatie word gevraagd

- voortdurend "nuttige" updates, zowel via newsbrief, maar ook voortdurend via LinkedIn status en Twitter

- opleidingen in de avonduren opgezet voor nuttige ZZP opleidingen (ITILetc)

- review van CV's

- en wat ik dan nog vergeten ben .....

 

Vorig jaar werd ik benadert met de vraag of ik ook wilde toetreden tot een " vaste pool ".

 

Wat ik wil zeggen: een totaalconcept opzetten zonder opdringerig te zijn, profileren in de markt,

de "gaten" in de markt vullen. De optelsom hiervan heeft zeker vruchten afgeworpen, wat mij betreft.

Maar ik denk dat zij ( 2 partners met inmiddels wat uitbreiding ) wel wat meer 40 uur per week erin hebben zitten.

IT specialist || LinkedIn: http://linkedin.pieterreitsma.com

Link naar reactie
  • 0

 

Deze sector is zo goed als nieuw voor iedereen.

 

 

Daar heb je al een goed aanknopingspunt. Als de sector/categorie nieuw is, kun je leiderschap claimen door de pioniersfunctie in te nemen. First-to-market: dus moet je je vlag stevig planten. Start een blog, begin een column in een gerespecteerde vaktitel, open een forum voor andere pioniers (evangelisten bij de opdrachtgevers), organiseer events of ga op reis met de vakpers. Investeer!

 

Bekijk het niet alleen vanuit interim-perspectief maar stel je professioneel breed op. Als de sector nieuw is, dan is de vraag naar (externe) specialisten in opkomst. Wat maakt iemand een specialist? Wat zijn zijn/haar tools? Waarom is dat specialisme van belang? Wie zet dat al in? Hoe? Wat zijn de resultaten?

 

Marktvertrouwen begint overigens met zelfvertrouwen. Demonstreer dat.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn idd nieuw in deze sector, echter willen we er wel 100% voor gaan. Het ervaringstekort van de sector is idd een negatief punt, maar dat zal ons niet tegen houden. Een mens kan alles leren. We zijn geen specialisten uit de sector dat is waar, maar mits goede samenwerkingen met andere firma's wordt dit probleem opgelost, althans voor de domeinen waar we niks van afweten.

We zullen een constructie moeten opzetten van een firma die doormiddel van de combinatie van resources en competenties van goede partners toch kan concurreren en renderen.

 

Toch blijf ik met de vraag zitten: hoe moet ik dat kalantenvertrouwen winnen.

 

@Pieter: Die tips zoals linkedin netwerk, twitter, ... zijn idd wel leuk, maar wordt pas zinvol als de eerste klant binnen is. Ik kan geen linkedin netwerk uitbouwen zolang er geen klant is, ik kan geen leuke twitter berichten versturen zoalang er geen followers zijn, ... (en het is niet omdat iemand je twitter berichten volgt dat het een klant wordt... oké alle beetjes helpen, maar dit zal niet voldoende zijn denk ik)

 

@Twabla: U lijkt me meer te duwen in de richting van de niche / innovatie. We zullen een interim bureau moeten maken dat zich kan onderscheiden van de rest, wat ons uniek maakt in de sector. Daar hebben we al een strategie voor (maar kan ik hier niet vertellen). Evengoed al willen we ons focussen op iets nieuws & specifiek, de vraag blijft... waarom zal een klant in zee gaan met ons, ook als we nog geen referenties hebben...

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als interimmer moet je zelf de kar trekken, anders ben je er (nog) niet geschikt voor. Als je geen referenties hebt, moet je iets hebben of kunnen wat weinig anderen kunnen. Ik geloof niet dat daar in algemene zin meer aan toe te voegen is.

 

Jammer dat je niet gestart bent met: "Geachte lezers, een vriend/vrienden of nog beter zakenpartner(s) en ik willen...", dit is nu niet meer overtuigend en dat moet je dus vooral naar klanten en prospects toe van meet af aan zijn.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn idd nieuw in deze sector, echter willen we er wel 100% voor gaan. Het ervaringstekort van de sector is idd een negatief punt, maar dat zal ons niet tegen houden. Een mens kan alles leren. We zijn geen specialisten uit de sector dat is waar, maar mits goede samenwerkingen met andere firma's wordt dit probleem opgelost, althans voor de domeinen waar we niks van afweten.

We zullen een constructie moeten opzetten van een firma die doormiddel van de combinatie van resources en competenties van goede partners toch kan concurreren en renderen.

 

Toch blijf ik met de vraag zitten: hoe moet ik dat kalantenvertrouwen winnen.

 

@Pieter: Die tips zoals linkedin netwerk, twitter, ... zijn idd wel leuk, maar wordt pas zinvol als de eerste klant binnen is. Ik kan geen linkedin netwerk uitbouwen zolang er geen klant is, ik kan geen leuke twitter berichten versturen zoalang er geen followers zijn, ... (en het is niet omdat iemand je twitter berichten volgt dat het een klant wordt... oké alle beetjes helpen, maar dit zal niet voldoende zijn denk ik)

 

@Twabla: U lijkt me meer te duwen in de richting van de niche / innovatie. We zullen een interim bureau moeten maken dat zich kan onderscheiden van de rest, wat ons uniek maakt in de sector. Daar hebben we al een strategie voor (maar kan ik hier niet vertellen). Evengoed al willen we ons focussen op iets nieuws & specifiek, de vraag blijft... waarom zal een klant in zee gaan met ons, ook als we nog geen referenties hebben...

 

 

Een goed verhaal en vertellen dat je nieuw bent. Je huidige cv's erbij. Eerlijk zijn en als je cv's goed zijn dan heb je al je referenties. ;) Doe je dit niet dan kom je jezelf toch tegen als je een klant hebt.

Wat ook goed werkt is dat je een zeer ervaren persoon/bedrijf achter de hand hebt (en die ook vermeld) die in geval van "als je het echt niet meer weet" kunt raadplegen. (in mijn geval "dan bel ik google") :)

Link naar reactie
  • 0

In België is een Interimbureau een uitzendbureau,

 

Je hebt dus te maken met twee richtingen van naamsbekendheid,

naar werkzoekende en naar werkgevers...

Het belangrijkste hierbij is dat je de juiste partijen aan elkaar kunt koppelen,

 

Als je een goede kandidaat heb zal de werkgever snel vertrouwen hebben

(Als je alle formaliteiten en regelgeving correct toepast kan er ook weinig verkeerd lopen)

Je kunt bv bij een nieuwe klant afspreken dat als de kandidaat na de 1e dag niet voldoet aan de verwachtingen dat die dag niet( of maar de helft) betaald hoeft te worden.

 

Als je leuke/goedbetalende opdrachten hebt zal de werkzoekende snel vertrouwen hebben.

 

Het "voordeel" bij een interimbureau is dat je in eerste instantie een korte duur overeenkomst hebt waardoor de naamsbekendheid en vertrouwen opgebouwd kunnen worden.

 

Link naar reactie
  • 0

Het is idd op die manier, en ook in België.

De partij van de werkzoekende is op het eerste zicht niet zo'n probleem, die vinden we snel. De eerste klant die met ons in zee wilt gaan dat is natuurlijk iets anders. Maar zoals je zegt kan ik een contract van "niet tevreden geld terug" in het begin toepassen.

Link naar reactie
  • 0

Aha, een uitzendbureau voor Belgen... zolang de markt ook België is, waarom niet? ;D

 

Komt een Belg bij het uitzendbureau. Hij doet de deur open en met de veel moeite sjouwt hij een enorme doos naar binnen. Verbaasd vraagt de baliemedewerker: "Maar meneer, wat doet u nu? U komt toch slechts voor een intake?" "Jazeker," zegt de Belg, "maar ik moest toch ook mijn cv meebrengen?" "Ja," antwoordt de medewerker. "Gelukkig," zegt de Belg, "ik was al bang dat ik mijn hem voor niks had meegenomen!"

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.