in het 2e kwartaal dit jaar ben ik begonnen met een kleine onderneming,.
De eerste keer heb ik btw afgedragen, maar later kwam ik erachter dat ik gebruik kon maken van de kleine ondernemingsregeling, dus heb ik later niks meer hoeven af te dragen.
Nu is het mogelijk om de btw die ik de eerste keer betaald heb terug te vragen, en dat zou alleen in het laatste kwartaal kunnen.. nu dus..
waar moet ik dat bedrag invullen op het formulier? of hoe krijg ik die terug... En mag je als je in het laatste kwartaal eigenlijk al geld terug krijgt, i.p.v. dat je moet betalen btw terug vragen als je gebruik maakt van de kleine ondernemingsregeling? (gaat erom dat je het hele jaar niet hoeft te betalen, maar wel terug kunt krijgen)
Startpunt voor bedrijfsuitjes, vrijgezellenfeesten en familiedagen in Limburg
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Kai Reijnen
Kai Reijnen
ik heb een vraagje.
in het 2e kwartaal dit jaar ben ik begonnen met een kleine onderneming,.
De eerste keer heb ik btw afgedragen, maar later kwam ik erachter dat ik gebruik kon maken van de kleine ondernemingsregeling, dus heb ik later niks meer hoeven af te dragen.
Nu is het mogelijk om de btw die ik de eerste keer betaald heb terug te vragen, en dat zou alleen in het laatste kwartaal kunnen.. nu dus..
waar moet ik dat bedrag invullen op het formulier? of hoe krijg ik die terug... En mag je als je in het laatste kwartaal eigenlijk al geld terug krijgt, i.p.v. dat je moet betalen btw terug vragen als je gebruik maakt van de kleine ondernemingsregeling? (gaat erom dat je het hele jaar niet hoeft te betalen, maar wel terug kunt krijgen)
Startpunt voor bedrijfsuitjes, vrijgezellenfeesten en familiedagen in Limburg
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/2798-kleine-ondernemingsregeling/Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag