• 0

kleine ondernemingsregeling

ik heb een vraagje.

 

in het 2e kwartaal dit jaar ben ik begonnen met een kleine onderneming,.

 

De eerste keer heb ik btw afgedragen, maar later kwam ik erachter dat ik gebruik kon maken van de kleine ondernemingsregeling, dus heb ik later niks meer hoeven af te dragen.

 

Nu is het mogelijk om de btw die ik de eerste keer betaald heb terug te vragen, en dat zou alleen in het laatste kwartaal kunnen.. nu dus..

 

waar moet ik dat bedrag invullen op het formulier? of hoe krijg ik die terug... En mag je als je in het laatste kwartaal eigenlijk al geld terug krijgt, i.p.v. dat je moet betalen btw terug vragen als je gebruik maakt van de kleine ondernemingsregeling? (gaat erom dat je het hele jaar niet hoeft te betalen, maar wel terug kunt krijgen)

Startpunt voor bedrijfsuitjes, vrijgezellenfeesten en familiedagen in Limburg

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bij 'Vermindering volgens kleinondernemersregeling' vul je het bedrag dat je vorige keer hebt betaald aan de belastingdienst + het subtotaal (5c) in.

 

Heb je vorige keer dus E 100,- betaald en moet je nu E 200,- betalen (E 200,- = subtotaal van 5c) dan vul je dus bij 5d: Vermindering volgens kleinondernemersregeling E 300,- in. Vervolgens werk je het formulier gewoon verder af.

 

Succes!

 

Jelmer.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb dit zelfde probleem.. Aleen dan iets groter.

Namelijk dat ik er pas naar 1,5 jaar btw betalen achter kom.

(ook omdat ik minder ben gaan werken, dan ik een klein ondernemer ben)

 

Nu vraag ik me af, of ik van de afgelopen 1,5 jaar btw bijdrage terug kan vragen? En hoe dan? Op dezelfde manier zoals hieronder is aangegeven?

 

Of moet ik voor elke belastingaangifte een bezwaarschrift opsturen?

 

Ik zou blij zijn als ik hier iets van kan vinden. Bij de belastingdienst heb ik dit niet kunnen vinden!

Link naar reactie
  • 0

Beste Hijwel,

 

De Belastingdienst heeft een uitstekende telefonische helpdesk die te bereiken is via nummer 0800-0543. Dit lijkt mij een vraag die zij heel snel voor je kunnen beantwoorden.

 

Succes ermee.

 

Karen

(die zelf niets meer opzoekt in het internetoerwoud van de Belastingdienst omdat ze heeft ervaren dat ff bellen veel tijd en ergernis scheelt)

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Je krijgt er helaas niet altijd de waarheid te horen.

 

Wat betreft case van hijwel: Gewoon een brief maken (met het woord "bezwaar" in de onderwerpregel) en aan je inspecteur sturen met je nieuwe bedragen (incl. KOR) en de afgedragen bedragen met het verzoek om een gecorrigeerde aanslag op te leggen en coulant te zijn bij het hanteren van de bezwaartermijn(-en).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.