• 0

Talen bemiddeling, met of zonder vliegticket ?

Ten eerste mijn excuses als dit topic in het verkeerde sub-forum staat, ik kon het helaas niet zo goed plaatsen.

 

De vraag is eigenlijk simpel, het antwoord vinden bleek helaas toch lastig.

 

Momenteel ben ik bezig een talen-bemiddelingsbureau op te zetten. Dit houdt in, als jij graag Spaans zou willen leren in Spanje, dan kom je bij mij terecht en ik zal door ervaring en kennis van de lokale scholen de juiste locatie en leer traject kunnen adviseren en aanbieden. Ideaal zou zijn als ik een pakketreis zou kunnen aanbieden, dit houdt in, inclusief (vlieg) vervoer naar de plaats van bestemming.

 

Graag zou ik willen weten of ik zonder vergunning ook vliegreizen mag aanbieden aan mijn klanten, of wordt mijn onderneming dan meteen aangemerkt als reisbureau en heb ik daar dan de bijbehorende studie en/of vergunningen voor nodig ?

 

Ik hoop dat jullie mij een klein beetje verder kunnen helpen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast Verwijderd account

 

En daarbij, het is niet alsof jij zelf in de tussentijd in één van de ander topics andere ondernemers van antwoorden hebt voorzien :P

 

 

Beetje jammer van zo'n reply op een serieuze vraag.

 

Ik zou niet te vaak zo reageren,dan komen er helemaal weinig reacties.

 

Als ik dit zou zoeken in Spanje dan zou ik een heel pakket willen. Dus met reis en verblijf in echt leuk Spaans klein hotelletje.

 

De reizen zou je via een affiliate kunnen gaan aanbieden. Kan je helemaal integreren in je site en je vangt ook nog paar procent van de omzet op tickets.

Link naar reactie
  • 0

 

En daarbij, het is niet alsof jij zelf in de tussentijd in één van de ander topics andere ondernemers van antwoorden hebt voorzien :P

 

 

Beetje jammer van zo'n reply op een serieuze vraag.

 

Ik zou niet te vaak zo reageren,dan komen er helemaal weinig reacties.

 

Als ik dit zou zoeken in Spanje dan zou ik een heel pakket willen. Dus met reis en verblijf in echt leuk Spaans klein hotelletje.

 

De reizen zou je via een affiliate kunnen gaan aanbieden. Kan je helemaal integreren in je site en je vangt ook nog paar procent van de omzet op tickets.

 

Nou, het gaat mij er meer om dat het een vreemde, compleet off topic reactie is op een serieuze vraag en dat nog wel van een moderator ook. Maar prima, ik zal dat voortaan negeren.

 

Wat je aangeeft is mogelijk, de taalreizen die ik aanbied worden aangeboden zoals jij het wenst, met accommodatie, of zonder. Dit is niet alleen in een hotel, maar bv ook in een studenten residentie, on campus, een privé of gedeelde appartement of bij een gastgezin thuis, dus daar heb ik al voldoende mogelijkheden.

 

De hamvraag is, of ik zonder meer de vliegreis mag aanbieden als onderneming die niet het stempel "reisbureau'" heeft.

Link naar reactie
  • 0

Nou, het gaat mij er meer om dat het een vreemde, compleet off topic reactie is op een serieuze vraag en dat nog wel van een moderator ook. Maar prima, ik zal dat voortaan negeren.

 

En jouw tweede bericht, puur om je eigen topic te kicken wat niet echt gebruikelijk is op Higherlevel.nl, wel? Mijn reactie was afgesloten met een " :P ", maar eigenlijk toch wel serieus bedoeld.

Link naar reactie
  • 0
Maar prima, ik zal dat voortaan negeren.

Admins negeren is meestal geen best idee... ;)

 

De hamvraag is, of ik zonder meer de vliegreis mag aanbieden als onderneming die niet het stempel "reisbureau'" heeft.

Waarom niet? Je verkoopt alleen de reservering, in feite, niet het produkt zelf (tenzij je met luchtvaartmaatschappijen aan het onderhandelen bent om een aantal stoelen exculsief voor jouw onderneming te reserveren en zo). De verantwoordelijkheid ligt dus bij degene waar jij die vlucht afneemt.

Link naar reactie
  • 0

Tja; ik moet Jeroen toch wel een beetje gelijk geven. Dit is geen loket van kvk. En wie ben je? Ik zou opnieuw beginnen en je concept voorleggen en dan vragen stellen. Wellicht krijg je dan meer ondernemers mee die mee willen denken...

 

Zonder nu wederom "niet gepast" over te komen, is de opening post niet duidelijk genoeg ?

 

Ik start een taal bemiddeling bureau. Ik heb contacten met scholen over de gehele wereld die taalcursussen aanbieden.

Naast de geschikte taalcursus voor de student (niet alleen een MBO / HBO / WO student, maar puur de taalstudent) bied ik daarnaast de accommodatie aan. Het is ook mogelijk dat je van het vliegveld / treinstation wordt opgehaald en naar je accommodatie wordt vervoerd door een persoon die mijn organisatie zal vertegenwoordigen in dat land.

 

Ik vraag me af of ik de vliegtickets mag reserveren voor de mensen die een taalreis bij mij boeken. Want hoe dan ook, een totaalpakket is vaak toch makkelijker voor de klant.

 

Everything clear ? :)

Link naar reactie
  • 0

Maar prima, ik zal dat voortaan negeren.

Admins negeren is meestal geen best idee... ;)

 

De hamvraag is, of ik zonder meer de vliegreis mag aanbieden als onderneming die niet het stempel "reisbureau'" heeft.

Waarom niet? Je verkoopt alleen de reservering, in feite, niet het produkt zelf (tenzij je met luchtvaartmaatschappijen aan het onderhandelen bent om een aantal stoelen exculsief voor jouw onderneming te reserveren en zo). De verantwoordelijkheid ligt dus bij degene waar jij die vlucht afneemt.

 

Nou, ik had wel het idee om afspraken te maken met vliegmaatschappijen om een bepaalde commissie te verkrijgen bij iedere boeking die via mij ben hen terecht komt. Ik zag ergens al het affiliatie systeem, maar ik zou het iets anders willen toepassen, dat IK de keuze heb bij wie ik boek, niet de uiteindelijke klant.

Link naar reactie
  • 0

Momenteel ben ik bezig een talen-bemiddelingsbureau op te zetten. Dit houdt in, als jij graag Spaans zou willen leren in Spanje, dan kom je bij mij terecht en ik zal door ervaring en kennis van de lokale scholen de juiste locatie en leer traject kunnen adviseren en aanbieden. Ideaal zou zijn als ik een pakketreis zou kunnen aanbieden, dit houdt in, inclusief (vlieg) vervoer naar de plaats van bestemming.

 

Jouw klanten geven dus ideaal jou geld voor

 

[*]Het vervoer naar de accomodatie

[*]De accomodatie zelf

[*]De school

 

Ik heb hier geen verstand van, maar dan ben je toch een reisbureau?

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Momenteel ben ik bezig een talen-bemiddelingsbureau op te zetten. Dit houdt in, als jij graag Spaans zou willen leren in Spanje, dan kom je bij mij terecht en ik zal door ervaring en kennis van de lokale scholen de juiste locatie en leer traject kunnen adviseren en aanbieden. Ideaal zou zijn als ik een pakketreis zou kunnen aanbieden, dit houdt in, inclusief (vlieg) vervoer naar de plaats van bestemming.

 

Jouw klanten geven dus ideaal jou geld voor

 

[*]Het vervoer naar de accomodatie

[*]De accomodatie zelf

[*]De school

 

Ik heb hier geen verstand van, maar dan ben je toch een reisbureau?

 

In een voor mij ideale situatie betalen ze voor

 

- de lessen

- de accommodatie

- de reis er naar toe

 

Daarnaast kan ik altijd extra services bieden die de specifieke klant wenst.

In mijn optiek bied een reisbureau alleen vakantie reizen aan, en hebben zij

al accommodaties ingekocht bij reisorganisaties die zij willen vullen, bij mij

werkt dat niet zo.

Link naar reactie
  • 0

Tja; ik moet Jeroen toch wel een beetje gelijk geven. Dit is geen loket van kvk. En wie ben je? Ik zou opnieuw beginnen en je concept voorleggen en dan vragen stellen. Wellicht krijg je dan meer ondernemers mee die mee willen denken...

 

Zonder nu wederom "niet gepast" over te komen, is de opening post niet duidelijk genoeg ?

 

Ik start een taal bemiddeling bureau. Ik heb contacten met scholen over de gehele wereld die taalcursussen aanbieden.

Naast de geschikte taalcursus voor de student (niet alleen een MBO / HBO / WO student, maar puur de taalstudent) bied ik daarnaast de accommodatie aan. Het is ook mogelijk dat je van het vliegveld / treinstation wordt opgehaald en naar je accommodatie wordt vervoerd door een persoon die mijn organisatie zal vertegenwoordigen in dat land.

 

Ik vraag me af of ik de vliegtickets mag reserveren voor de mensen die een taalreis bij mij boeken. Want hoe dan ook, een totaalpakket is vaak toch makkelijker voor de klant.

 

Everything clear ? :)

 

Ach Anoniem83 was een beetje HL politiek ;D Maar je hebt je reackties toch. Verder kan ik je niet helpen (ik heb daar totaal geen verstand van) ;) Maar Jeroen is een wijs man. Wellicht even een PM sturen.

 

Succes verder.

Groet Willie

Link naar reactie
  • 0

Je vraag is eigenlijk:

 

Welke diensten mag ik aanbieden zonder vergunning?

 

Kun je een paar links geven naar informatie die je elders al gevonden hebt?

 

De vraag is niet goed gedefinieerd in Welke diensten mag ik aanbieden zonder vergunning

 

De enige dienst waar ik het niet 100 % zeker van weet is diegene die ik hier vraag.

 

Dat is nu juist het probleem. Ik kan er geen informatie over vinden. Juist omdat er geen informatie over te vinden is maakt het zo tricky voor mij, ik mag niet klakkeloos aannemen dat het dan dus zomaar mag zonder vergunning.

Link naar reactie
  • 0

Ok,

 

Kun je de links naar de informatie geven waarop je baseert dat je de overige diensten wel zonder vergunning mag aanbieden, zodat andere bezoekers wat meer hebben aan dit topic?

 

Dat is basiskennis van mij door werkervaring in de business. Het bedrijf bood echter geen vliegreizen aan.

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij bedoeld de TS geen vergunning, maar een keurmerk zoals ANVR ?

 

Ik weet dat in België (Vlaanderen) het een vereiste is om een vergunning te hebben om een "reisorganisatie" te mogen oprichten. In Nederland ken ik dit niet zo goed (aangezien ik in België werkzaam ben geweest). SGR en ANVR vereisten ken ik, dat is echter geen vereiste voor een "reisorganisatie", hoewel het een stuk aantrekkelijker is voor de reiziger vanwege de zekerheid die ze bij een aangesloten reisbureau verkrijgen.

 

Maar, ik probeerde al eerder uit te leggen dat ik geen reisbureau ben. Ik ben slechts een intermediair tussen taalschool en taalstudent, die graag extra services biedt (middels bv de boeking van vliegtickets).

Link naar reactie
  • 0

Zou jij het ook niet handig vinden eerst uit te zoeken wat voor soort vergunningen misschien op jouw bedrijfsactiviteit van toepassing zouden kunnen zijn?

 

Daarna zou ik kijken naar verzekeringen ...

 

XiaoDi .. Ik vind het heel vriendelijk dat je probeert te helpen ! Top ! Maar ik heb ook al een paar keertjes vermeld dat ik weet of er een vergunningplicht is voor mijn bedrijfsactiviteiten. De enige vorm waar ik aan twijfel is de dienst voor het boeken van een vliegticket van de klant. Dat is het enige, dat is ook al de gehele tijd de duidelijke vraag !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.