• 0

Een opdrachtbevestiging die te mooi is om waar te zijn...

Beste HL-ers,

 

Ik zou graag jullie mening willen horen over de betrouwbaarheid van een opdracht die ik heb gekregen. Eentje die te mooi is om waar te zijn, vandaar dat ik denk... Deze is te mooi om daadwerkelijk waar te zijn! En vooralsnog ben ik dus ook niet van plan om hier mee door te gaan.

 

Enkele dagen geleden ontving ik een e-mail vanuit Engeland waarin werd gevraagd om m'n telefoonnumer, want "hij was heel blij mij te kunnen informeren dat hij Champagne bij mij zou gaan bestellen". De manier waarop de e-mail was geschreven vond ik iets te enthousiast, maar ik dacht: "Laten we eens kijken, m'n telefoonnummer kan geen kwaad".

 

Gisteren werd ik door hem gebeld en hij vroeg hoe veel ik kon leveren, want hij wilde een grote bestelling plaatsen. Dit heeft erin geresulteerd dat hij een e-mail heeft gestuurd met de benodigde hoeveelheid Champagne.

 

Daarop heb ik hem een aanbieding gedaan. Niet heel scherp, gewoon om te kijken hoe hij reageert. En wat blijkt: "hij is dolblij met deze prijzen en heeft de order bevestigd!"

 

Dear Mr Dennis

 

-ORDER CONFIRMATION BY XXX.

 

Thank you very much for your offer.

We are very happy for this prices,good discount from all products, the XXX this very special discount for us many thanks.

For this case we need your co-operation,good relationship partner for the future.

Could you please send us your Bank details,for immediat payment including shipping prices by Express delivery.

Our personal Banker will send you the payment confirmation by fax on tomorrow before shipping.

Can you please send us your fax number.

 

-DELIVERY ADDRESS:

NAME: Mr XXX

815 XXX

SE7 XXX

LONDON / UK

 

For any inconvenience don't hesitat to contact us:

 

Best regards,

Larry XXX

XXX.co.uk

tel:+XXX

Direct line:+XXX

Fax: +XXX

email: XXX

 

Wat zouden jullie doen? Direct afhaken?

 

En hoeveel kwaad kan het om je bankgegevens aan hem door te geven? Mocht hij toch 100% vooruit willen/kunnen betalen wil ik hem deze Champagne natuurlijk best verkopen.

 

Groeten

Dennis

 

 

www.TijdvoorChampagne.nl/relatiegeschenken | www.TijdvoorAlcoholvrij.nl | www.uglyxmas.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Iemand die veel bestelt en uit zichzelf al begint over vooruit betalen?

 

Lijkt me een vorm van scam, en reden om goed op te passen

 

Betalingen kun je storneren natuurlijk. Ben je je geld kwijt en je champagne

 

Frans

 

Een ordinaire bank overschrijving kun je niet storneren. Ik denk eerder dat je het hier moet zoeken : "Our personal Banker will send you the payment confirmation by fax on tomorrow before shipping. "

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

de oplichting zal hem zitten in de zin:

Our personal Banker will send you the payment confirmation by fax on tomorrow

 

Zijn bak zal jou dus een bevestiging sturen dat het bedrag naar jou is overgemaakt.

Bedoeling is dus dat jij op basis daarvan direct de goederen naar hem gaat verzenden, nog voordat het daadwerkelijk op je rekening is bijgeschreven.

Dan zal later blijken dat die bevestiging vals is en er helemaal geen geld is overgemaakt en jij je producten kwijt bent.

 

je kan er uiteraard op ingaan maar dan gewoon wachten met leveren tot het geld daadwerkelijk op je rekening staat (waarschijnlijk nooit) en dan zie je vanzelf hoe hij verder reageerd.

Link naar reactie
  • 0

de oplichting zal hem zitten in de zin:

Our personal Banker will send you the payment confirmation by fax on tomorrow

 

Goed dat je het zegt, zo had ik het nog niet gelezen

 

@ Frans: Top dat je even met me mee gespeurd hebt. Meneer Larry Thomson (!) houdt er wel heel veel beroepen op na, gevestigd vanuit een selfstorage box!

 

Zo blijkt maar weer: wat te mooi lijkt om waar te zijn... IS te mooi om waar te zijn

www.TijdvoorChampagne.nl/relatiegeschenken | www.TijdvoorAlcoholvrij.nl | www.uglyxmas.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Op het gevraagde afleveradres zit een self-storage-bedrijf en als je zijn naam googled staan i.c.m. het woord 'scam' komen er 125 resultaten bovendrijven

 

 

Dat had topicstarter dus ook zelf kunnen doen / moeten doen.

 

Kun je geen aangifte doen? Doos met flesen water sturen in samenspraak met lokale politie.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik ontvang helaas, 2 tot 3 keer per maand dit soort 'prachtige' opdrachten, veelal uit Nigeria. Inderdaad zitten er regelmatig taalfouten in en is de opdracht erg aanlokkelijk. Ook zijn het vaak mail-merges, waardoor de email niet al te persoonlijk is. Aangezien je nu gereageerd hebt kun je er anderen in de toekomst verwachten met andere verschijningen, namen, e.d.

Wat ik standaard doe is het volgende:

- google e-mail adres (nooit bedrijfsnaam),

- kijk naar het Engels en onderschrift en controleer positie persoon en/of adres,

- kijk naar je statistiek software wie er op dat moment op je site was (vaak Nigeria dus).

 

En reageer dan niet!

 

www.scuola-tricolore.it

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Ook ik ben de afgelopen dagen gebeld en gemaild door de Heer Thomson uit de U.K.

 

Meneer wilde zo'n 50 tal tassen van mij kopen. Zijn Engels was allerbelabberst, maar ja dat kan natuurlijk.

Dezelfde avond had ik een mail met een order. Het moest allemaal zo snel mogelijk met UPS verscheept worden naar de de Heer Thomsen, 815 Woolwich Road, SE7 8LJ London U.K.

 

Al die tijd heb ik gedacht er klopt hier iets niet. Het gaat allemaal veel te makkelijk en te snel.

 

Dus maar eens even op de naam gegoogled en tja je ziet het, kom ik hier uit. Nou ja gelukkig heb ik nog op tijd erger voor mezelf kunnen voorkomen.

 

Ik verwacht dat er nog veel meer mensen zij benaderd door Meneer Thomson.

 

Ben er dus helemaal klaar mee en een illusie (op een mooie deal) armer.

 

Ineke

www.mooietaskopen.nl

Dear_Ms_VOOR_VRAGEN.docx

Link naar reactie
  • 0

Ja, waren het maar oude tassen. Maar daar zijn ze toch net wat te duur voor.

 

Maar oke zorg ik voor oude tassen, mag u de verzendkosten betalen. :)

 

Nee, maar zonder gekheid het is natuurlijk wel balen.

 

En ik ben zo zo blij dat ik de naam even gechekt heb.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 218 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.