• 0

Wanneer intressant voor adverteerders

Hallo,

 

Mijn site is sinds 4 maanden online. Langzaamaan beginnen de bezoekers aantallen toe te nemen. De eerste maand had ik gemiddeld 100 per dag en nu rond de 260 per dag. Maar wanneer wordt het nu intressant voor adverteerders. En als je je prospects een aanbiedingsmail zendt vermeldt je dan gelijk je bezoekersaantallen of laat je hen daarom vragen?

 

Groeten Nali

www.interieurinspiratie.nl de website voor inspiratie en praktisch advies voor inrichting van uw babykamer, kinderkamer, woonkamer of tuin.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Draai het eens om.

 

Waarom ga je niet een artikel schrijven over een mogelijke adverteerder. Plaats een linkje naar de site toe (met een meetcode erin, zodat je weet hoeveel verkeer je hebt doorgestuurd).

 

Trek na een tijd eens aan de bel bij die potentiële adverteerder. Dat je inmiddels x bezoekers hebt doorgestuurd en of ze geïnteresseerd zijn om artikelen/banners/etc te laten plaatsen.

 

Je hebt dan al wat "bewijs" in handen dat je daadwerkelijk verkeer naar die site toe kunt sturen.

 

Of je interessant bent voor adverteerders is helemaal afhankelijk van je markt. Als jij alleen maar schrijft voor mensen die in Amsterdam hun woonboot op de herengracht hebben liggen. Dan zal de adverteerder die alleen maar onderhoud doet aan woonboten op de herengracht al blij zijn met 10 bezoekers per dag. Hornbach daarentegen...

Volg @yannick_veys op Twitter. Ik tweet over online marketing, conversie optimalisatie, persuasive design en leuke artikelen. Ben je actief op Twitter en wil je meer volgers krijgen en minder tijd bezig zijn met het maken van tweets? Kijk dan eens op https://hypefury.com

Link naar reactie
  • 0

Op dit moment zijn alle banners die op mijn site staan gratis. Dit om voor mezelf het CMS te testen en om te zien hoeveel er wordt doorgeklikt. Eind deze maand ga ik die adverteerders ook zeker aanschrijven.

Elke dag probeer ik minimaal een uur koud naar bedrijven te bellen maar ik twijfel dan dus wat ik in de mail naar deze koude prospects zet.

Als ik de komende maand weinig betaalde adverteerders vind is het misschien wel een idee om bedrijven gratis ruimte aan te bieden zodat ze kunnen zien wat ze kunnen verwachten.

www.interieurinspiratie.nl de website voor inspiratie en praktisch advies voor inrichting van uw babykamer, kinderkamer, woonkamer of tuin.

Link naar reactie
  • 0

Het CTR varieert van 0,35 tot 1,86% Het is afhankelijk van de plek waar men staat maar ook van de banner die men gebruikt.

www.interieurinspiratie.nl de website voor inspiratie en praktisch advies voor inrichting van uw babykamer, kinderkamer, woonkamer of tuin.

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Mijn site is sinds 4 maanden online. Langzaamaan beginnen de bezoekers aantallen toe te nemen. De eerste maand had ik gemiddeld 100 per dag en nu rond de 260 per dag. Maar wanneer wordt het nu intressant voor adverteerders. En als je je prospects een aanbiedingsmail zendt vermeldt je dan gelijk je bezoekersaantallen of laat je hen daarom vragen?

 

Groeten Nali

 

Mag ik vragen waar je verkeer vandaan komt?

 

260 bezoekers per dag is heel erg veel als het van zoekmachines komt en je nog maar 4 maanden live bent.

100 bezoekers per dag in de eerste maand live is zelfs nagenoeg onmogelijk, tenzij je verkeer natuurlijk van Adwords komt, of op een andere manier betaald is.

 

Persoonlijk denk ik dat je een beetje hard van stapel loopt. Ik zie een gelikte site met vooral foto's die naar het schijnt zijn ingestuurd door bezoekers. Ik vermoed dat dat echter niet zo is, daarvoor zien ze er te gelikt uit. Bovendien moet je veel langer bestaan, en iets voor je bezoekers betekenen voordat ze bereid zijn om hun foto's te uploaden.

 

Wat ik vooral mis is informatie waar mensen naar op zoek zijn. Naar mijn mening moet je site iets te bieden hebben voor je bezoekers, niet alleen maar mooie plaatjes en links naar adverteerders.

 

Pas als je bewezen hebt dat de site toegevoegde waarde heeft, zullen adverteerders een goede prijs willen betalen.

 

Link naar reactie
  • 0

rk, mijn site biedt inspiratie voor je interieur. Bezoekers kunnen bij andere binnenkijken om te zien hoe zij bv een babykamer of tuin hebben ingericht en hier ideeen voor opdoen. De foto's zijn echt door bezoekers geuploadt. Het zijn gewoon kamers bij de mensen thuis. Door het uploaden van de foto's maak de uploader kans op een waardecheque van 250 euro. Ik bewaak de foto's ook erg goed want er mogen geen reclame foto's geuploadt worden. Een bedrijf mag alleen een foto uploaden als het een kamer bij hem thuis betreft. Er staat ook in de voorwaarden dat ik bij twijfel dit kom controleren.

 

Van de 260 bezoekers komen er gemiddeld 50 a 60 van een adwords campagne. Daarnaast ben ik actief op twitter en hyves en probeer op allerlei manieren naamsbekendheid te creeren. Elke maand gaan er persberichten uit naar de bekende bladen en ik hang posters op bij verloskundigepraktijken en kinderdagverblijven. En groot gedeelte van mijn bezoekers komt via een link van een andere website binnen.

Mijn site heeft nog geen pagerank en ik hoop dat dit ook nog verandering brengt in de bezoekersaantallen.

www.interieurinspiratie.nl de website voor inspiratie en praktisch advies voor inrichting van uw babykamer, kinderkamer, woonkamer of tuin.

Link naar reactie
  • 0

meten = weten, maar je meet je CTR rate, kijk of je de bedrijven van de gratis advertenties zover krijgt of ze een landings-pagina willen maken, dan kunnen hun meten of het wat op levert.

 

 

Naar mijn idee zijn 260 bezoekers nog veeeeel te weinig om echt massa-advertenties te doen, maar je idee is zo specifiek, dat er een grote kans bestaat dat deze bezoekers wel echt op zoek zijn naar een "kinderkamer". Stel van die 260 per dag koopt er door jou link 2 mensen in 1 maand een kinderkamer, (volgens mij is daar een hoge marge op!) en verdient dat bedrijf 500 euro extra door slechts 2 van jou clicks, dan zullen ze best bereid zijn om 200 euro te adverteren. Terwijl 260 * 31 =8000 = 80 clickers = 30 cent pst? misschien nog minder.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Nail,

 

Echt goed om te horen dat je zulke fijne ambities hebt! Ik heb je site bekeken en deze ziet er mooi en verzorgd uit. Een adverteerder kijkt natuurlijk ook of het er allemaal wel oke uit ziet. Dus dat is prima.

 

Ten 2e kijkt een adverteerder net als een bezoeker ook naar de content die op jouw website staat. Op dit moment staat er nog te weinig op om echt heel interessant te zijn, maar ik zie goede kansen voor je om te groeien.

 

Je doet dat door meer content toe te voegen, dus tekst in combinatie van foto's. Goede interviews met bijvoorbeeld designers of mensen met een nieuwe inrichting, de nieuwste trends op woongebied etc. Zorg dat je gaat opvallen met je site en deel je content via social media. Je komt dan in aanraking met de gewenste doelgroep en daar zitten ook adverteerders tussen.

 

Ten 3e kijkt een adverteerder ook naar het aantal bezoeken, aantal unieke bezoekers en het aantal pageviews. Dat laatste is hoeveel pagina's van jouw website in een maand vertoont worden.

 

De prijs die je kunt vragen hangt af van wie jouw site zullen bezoeken en hoeveel geld er met die bezoekers te verdienen is. Dus kun jij als site ook bezoekers omzetten in kwalitatieve leads voor je adverteerder? Een adverteerder kan je ook gewoon sponsoren, dan doet deze het vooral om de naamsbekendheid en een stukje goodwill.

 

Het allerbelangrijkste is vaak toch dat enige aantallen bezoekers (duizenden) per maand moet krijgen wil je echt interessant zijn. Dit hangt natuurlijk ook samen met de conversie. Heb je niet heel veel bezoekers, maar is je doelgroep reuze interessant en krijgen je adverteerders relatief veel leads dan is adverteren op je site nog steeds interessant.

 

Ik zou op dit moment een paar leuke sponsors zoeken waardoor je de kosten wat kunt dekken en zo structureel je website kunt uitbouwen dmv content en extra features. Lange adem, passie en doorzettingsvermogen zullen je helpen.

 

Heel veel succes!

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie
  • 0

Ik heb hier nog een leuk linkje (Engels) met alles over geld verdienen met een website (28 manieren): http://www.dailyblogtips.com/ways-to-make-money-online-with-website/

 

succes!

http://www.b2bcontact.nl is een online ondernemersnetwerk. U kunt met dit ondernemersnetwerk gratis online netwerken en zo andere ondernemers ontmoeten. Lid worden is gratis en kost maar een minuutje van uw tijd en kan op http://www.b2bcontact.nl/lid-worden

 

http://www.b2bprojects.nl - B2B website

Link naar reactie
  • 0

Beste Nali,

 

Je koopt (een deel van) je verkeer in bij Adwords. Je weet dus wat een klik kost. Aan je adverteerder zul je een hoger tarief willen vragen, maar waarom zou hij dan bij jou adverteren, en niet zelf kliks bij Adwords kopen?

 

Het antwoord is simpel: als je pre-sellt op je website. Dat betekent dat je mensen warm maakt om spullen aan te schaffen. Je doet dat nu met louter foto's, maar ik denk dat dat te mager is voor adverteerders. Er zal content bij moeten.

 

Als je gratis verkeer via zoekmachines wilt aantrekken, geldt hetzelfde advies: content creëren. Alleen goede content trekt mensen naar je website.

 

Ik sluit me voor voorbeelden van content aan bij Peter30, en ook bij zijn conclusie: je hebt een lange adem, passie, en doorzettingsvermogen nodig. Het lijkt wel ondernemen ;)

 

Een ander advies: in plaats van het direct benaderen van adverteerders, kan je je aansluiten bij een Affiliate netwerk. Dat is veel eenvoudiger, en zolang je website nog geen autoriteit heeft vang je bij de adverteerders waarschijnlijk vaak bot.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reactie. Ik ga eens nadenken hoe ik meer content kan en wil creeeren. Ik wil namelijk toch een informatieve site blijven, misschien dan toch met een forum, blogs en interivieuws gaan werken. In de nieuwsbrief heb ik elke maand al een intervieuw misschien dat ik dan online moet gaan zetten.

www.interieurinspiratie.nl de website voor inspiratie en praktisch advies voor inrichting van uw babykamer, kinderkamer, woonkamer of tuin.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 260 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.