• 0

Hoe werkkapitaal te financieren?

Beste iedereen,

Ik wil een probleem voorleggen. Er is geen enkele bank die voor mijn eenmanszaak het werkkapitaal wil financieren. Het gaat om een bedrag van € 10.000 (voor bus en aanhanger en werkkapitaal). Ik heb gelezen dat er micro-kredieten worden verstrekt door de overheid dat zij borg staan. Ik woon buiten deze regio's dus dat is geen optie. Dan is er een bedrijf genaamd Qredits die het wel wil financieren tegen ongeveer 10% als het doorgaat. Ik vind dit vrij hoog. Ik ben ZZP'er in onderhoud en renovatie van huizen. Ik heb geen famile of vrienden die mij dit kunnen lenen. Leasen is ook geen opties.

Welke opties heb ik nog?

Groeten Freek.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27997-hoe-werkkapitaal-te-financieren/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0
Ik woon buiten deze regio's dus dat is geen optie

Wat bedoel je hier mee?

Dan is er een bedrijf genaamd Qredits die het wel wil financieren tegen ongeveer 10% als het doorgaat. Ik vind dit vrij hoog

Bij een willekeurige andere bank zul je niet veel lager krijgen. En zelfs als een andere bank 8% aanbied, dan praten we op jaarbasis over een verschil van € 200,- aan rente.

Alternatief voor de auto is financial lease, de rentetarieven daarvan zonder aanvullende zekerheden liggen ook snel op minstens 10%

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

• 0

De bus en aanhanger zijn geen werkkapitaal en moet je dus niet zo noemen. Welk percentage van die 10.000 is écht werkkapitaal? En wat kun je ertegenover zetten aan zekerheden?