• 0

Hoe werkkapitaal te financieren?

Beste iedereen,

Ik wil een probleem voorleggen. Er is geen enkele bank die voor mijn eenmanszaak het werkkapitaal wil financieren. Het gaat om een bedrag van € 10.000 (voor bus en aanhanger en werkkapitaal). Ik heb gelezen dat er micro-kredieten worden verstrekt door de overheid dat zij borg staan. Ik woon buiten deze regio's dus dat is geen optie. Dan is er een bedrijf genaamd Qredits die het wel wil financieren tegen ongeveer 10% als het doorgaat. Ik vind dit vrij hoog. Ik ben ZZP'er in onderhoud en renovatie van huizen. Ik heb geen famile of vrienden die mij dit kunnen lenen. Leasen is ook geen opties.

Welke opties heb ik nog?

Groeten Freek.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/27997-hoe-werkkapitaal-te-financieren/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0
Ik woon buiten deze regio's dus dat is geen optie

Wat bedoel je hier mee?

Dan is er een bedrijf genaamd Qredits die het wel wil financieren tegen ongeveer 10% als het doorgaat. Ik vind dit vrij hoog

Bij een willekeurige andere bank zul je niet veel lager krijgen. En zelfs als een andere bank 8% aanbied, dan praten we op jaarbasis over een verschil van € 200,- aan rente.

Alternatief voor de auto is financial lease, de rentetarieven daarvan zonder aanvullende zekerheden liggen ook snel op minstens 10%

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

• 0

De bus en aanhanger zijn geen werkkapitaal en moet je dus niet zo noemen. Welk percentage van die 10.000 is écht werkkapitaal? En wat kun je ertegenover zetten aan zekerheden?

Als je het hebt over microkredieten waarbij de overheid borg staat, dan heb je het al over Qredits. Dat is namelijk geen bedrijf maar een samenwerkingsverband tussen enkele Nederlandse banken en de overheid. Zij zijn landelijk dekkend dus dat kan de reden niet zijn, echter financiering van deze kosten kan een lastige worden. Je zult dan een goed plan moeten hebben. En voerigens vindt ik 10% helemaal neit zo hoog: als jou dat helpt je bedrijf van de grond te krijgen, dan is zo'n vergoeding het wel waard lijkt me?

Waarom is leasen geen optie?

• 0

Eigen BaasIk wil advies

Uw MF-ondernemerspunt >

Ik wil financiering

Microkrediet aanvragen >

Ik wil inspiratie

Praktijkvoorbeelden >

Meer informatie

Microfinanciering in Nederland >

home|sitemap|contact|links Kleine tekstGrote tekst|

Print deze paginaMicrokrediet aanvragen

Ondernemen vraagt doorgaans om investeringen. U moet producten in voorraad nemen, een pand huren of machines aanschaffen. Startende ondernemers ondervinden echter vaak problemen bij het afsluiten van een lening. Het bedrag dat men wil lenen is doorgaans laag en het brengt vaak een groot risico met zich mee voor de banken. De overheid biedt in dit geval een oplossing in de vorm van microkrediet.

Ondernemers die beschikken over de juiste ondernemersvaardigheden én een haalbaar ondernemersplan komen in aanmerking voor een microkrediet van maximaal € 35.000. U heeft dus niet zonder meer 'recht' op microkrediet, uw plannen moeten wel kredietwaardig zijn om het microkrediet te kunnen toewijzen. Voor begeleiding bij het aanvragen van microkrediet kunt u terecht bij uw MF-ondernemerspunt.

De overheid kent twee regelingen: microkrediet verstrekt door Qredits en de borgstellingsregeling. Elke regeling wordt in een deel van het land aangeboden. Samen hebben ze een landelijke dekking. Toets onderaan de pagina uw postcode in om te zien welke regeling op u van toepassing is.

Microkrediet via Qredits

Bij deze regeling kan de ondernemer in aanmerking komen voor een lening van maximaal € 35.000 bij Qredits. Qredits is de handelsnaam van Stichting Microkrediet Nederland. Deze stichting is een initiatief van ABN AMRO Bank, Fortis Bank Nederland, ING Nederland en Rabobank Nederland in samenwerking met de Stichting Fonds Werken aan Wonen, het Ministerie van Economische Zaken en het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid.

Microkrediet via Qredits geldt in het hele land met uitzondering van de volgende vijf borgstellingsgebieden: Flevoland, Rotterdam, Twente, Leeuwarden en omstreken en Tilburg. In deze gebieden is de andere vorm van microkrediet beschikbaar: de borgstellingsregeling.

De borgstellingsregeling

Bij deze regeling staat de overheid voor u borg. Met deze borgstelling kunt u voor een lening aankloppen bij een reguliere bank. Omdat het risico voor de bank dankzij de borgstelling erg laag is, is de bank eerder bereid een lening te verstrekken. Het maximale bedrag waarvoor de overheid borg staat, bedraagt € 35.000. Een aanvraag voor de borgstellingsregeling kunt u indienen via uw MF-ondernemerspunt.

De borgstellingsregeling wordt aangeboden in: Flevoland, Rotterdam, Twente, Leeuwarden en omstreken en Tilburg.

• 0

Het stuk wat je hier plakt geeft enkel aan dat je met Qredits te maken krijgt of met de borstellingsregeling, afhankelijk van je regio. Zit daar dan een verschil tussen, behalve de naam?

Een link naar het betreffende artikel had overigens ook gekund (en wel zo duidelijk/overzichtelijk geweest) :)

• 0
Het stuk wat je hier plakt geeft enkel aan dat je met Qredits te maken krijgt of met de borstellingsregeling, afhankelijk van je regio. Zit daar dan een verschil tussen, behalve de naam?

Inhoudelijk niet nee, Qredits is landelijk beschikbaar.

Maar 10.000 voor een bus en een aanhanger ga je niet krijgen via Qredits ben ik bang, dan moet je wel een heel goed verhaal hebben.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar