• 0

Importeren nieuwe & tweedehands meubels uit Amerika V.S.

Mijn eerste bericht, hopelijk kan iemand mij in de juiste richting wijzen.

 

Ik zou graag willen weten wat de kosten zijn bij het importeren van nieuwe maar ook tweedehands meubels uit Amerika.

 

Na een hoop zoeken op onderstaande websites heb ik het volgde gevonden:

- Er moet BTW en Douanerecht worden betaald

- Douanerecht betaal je over: Kosten product + Verzendkosten + Eventuele kosten verzekering bij verzenden.

- BTW betaal je over: bovenstaande + Douanerecht.

 

Vragen:

- is er verschil tussen Douanerecht & Invoerrecht?

(Ik heb het idee dat iedereen dit doorelkaar gebruikt...)

 

- Waar kan ik opzoeken wat ik aan douanerecht moet betalen?

 

- Hoeveel btw moet ik betalen over tweedehands meubels?

 

Alvast bedankt voor jullie tijd!

Als jullie goede sites hebben waar ik zelf verder kan gaan zoeken, ben ik daar net zo blij mee als een antwoord.

Groeten Heyman

 

Hier heb ik gelezen dat er voor bioscoop stoelen uit China geen invoerrechten betaald hoeven worden!

 

www.maco.nl, www.douane.nl, www.antwoordvoorbedrijven.nl

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Heyman,

 

Ik gebruik altijd de database van TARIC om de invoerrechten te vinden bij een product. Hierbij help het enorm om de 'goederencode' te kennen van het product dat je in wilt voeren.

 

Ik heb gezocht op meubels in deze database en krijg dan een hele rij aan mogelijke type meubels, een eenduidig antwoord kan ik dan ook niet geven: zie onderstaande link (via 'browsen' kan de goederencode worden geselecteerd):

http://ec.europa.eu/taxation_customs/dds2/taric/taric_consultation.jsp?Lang=nl&Taric=9401610000&Expand=true&Area=US&Level=2&SimDate=20100818#n9401610000-2

 

Ik heb diverse codes geprobeerd in alle gevallen werd als Douanerecht 0% vermeld, echter dit graag zelf ook doen voor de juiste 'goederencode'.

 

Wat betreft de BTW over de import van tweedehands goederen, ik vind wel veel informatie over de margeregeling ( http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/hoe_werkt_btw/margeregeling/margeregeling.html) en de BTW over import uit niet EU landen (http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/zakendoen_buitenland/zakendoen_buiten_eu/zakendoen_buiten_eu-03.html#P46_45940 meer niets over deze specifieke combinatie.

 

Groeten en succes, Elke

 

 

RVO.nl/Antwoord voor bedrijven informeert ondernemers over wetten, regels en subsidies. Zij werkt samen met Ondernemersplein.nl en andere (overheids)partners.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt Elke!

 

Ik had al een soortgelijke website met codes en omschrijvingen gevonden maar werd er niet wijs uit.

Dankzij jou links is het een stuk duidelijker!

 

Ik heb even gebeld met de BelastingTelefoon Douane:

Telefoon: 0800 - 0143

 

Over tweedehands meubels moet gewoon 19% BTW worden betaald.

Ook jouw vermoeden is bevestigd, op meubels zit 0% Douanerecht

 

Erg handig dat ik nu zelf dmv jouw link kan opzoeken wat het douanerecht is van verschillende producten!

Bedankt.

 

Douanerecht & Invoerrecht is dat nou hetzelfde of niet...??

 

Groeten Heyman

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.