• 0

Waarom redirect domeinnaam?

Een goede titel verzinnen voor dit probleem is lastig.

Wat is het geval. Ik wil twee domeinnamen koppelen aan 1 hostingpakket. Mij is verteld dat het met .nl namen niet mogelijk is om het in te stellen als c-name. Er wordt eigenlijk alleen een redirect aangemaakt op de nameserver naar het hoofddomein.

 

Ik wil echter dat beide domeinnamen evenveel recht hebben, om het zo te zeggen. Het moeten beide hoofddomeinen zijn (dit ivm metingen die door ICStats worden gedaan)

 

Waarom is het niet mogelijk op de nameserver in te stellen dat beide domeinen direct naar het betreffende hostingpakket verwijzen, maar waarom moet er 1 geredirect worden naar het hoofddomein.

 

Ik hoop dat jullie er wijs uit kunnen :-[

 

Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Op zich is dit geen probleem, maar je hosting pakket moet het wel ondersteunen.

Beide www records in de dns domain wijzen naar hetzelfde IP nummer.

Binnen het hosting pakket zet je virtual hosting aan en je site luistert naar beide url's.

Je kunt zelfs als je hosting pakket dit ondersteund de url's op verschillende su-directories laten starten. dus www.domein1.nl wijst naar directory1/index.html

www.domein2.nl wijst naar directory1/actie/index.html

 

Dit alles heeft eigenlijk niets met je domein naam te maken en of deze .nl is of iets anders.

 

Als je hostingpakket het niet ondersteund kun je voor 1 van de twee een redirect doen. Dit wordt vaak samen verkocht met dns hosting. Hierbij draait je web-site in een frame. Het main frame wijst naar je 2e domein naam. Binnen het frame staat een 1 op 1 verwijzing naar je andere domein naam, alleen deze zie je dan niet.

 

------------

Webhosting / DNS hosting / Netwerk beheer

www.flash-straps.nl www.nettopic.nl

www.bel-geld.nl www.nettopic.net

Link naar reactie
  • 0

Effe technisch:

 

In je DNS stel je voor beide domains een A record in naar het IP adres van je webserver.

 

Op een apache webserver doe je vervolgens in httpd.conf:


 ServerName www.domain1.nl
 ServerAlias www.domain2.nl
............

Hoewel de benaming 'ServerName' en 'ServerAlias' niet direct gelijkwaardigheid aan lijkt te geven, is dit voor vrijwel alle toepassingen wel het geval. Slechts wanneer je de server om zijn eigen naam vraagt, zal hij wel de ServerName, maar niet de ServerAlias opgeven.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ok, nu we toch over deze rotzooi bezig zijn en jij (Ben of PM) er vast meer van weten, ik heb twee domeinnamen, elk een aparte virtualhost in één apache instance. Allebei dienen ze SSL beveiligd te zijn. Nu het tweede domein erbij komt heb ik (zoals ik al verwacht had) problemen, wat modssl kan geen twee domeinnamen aan die allebei SSL beveiligd moeten worden (domeinnaam in de http-header is ook encrypted).

 

Is hier een oplossing voor (nu hebben we hem gewoon draaien, maar krijg je bij een van de twee domeinen een hostname mismatch, niet zo netjes).

 

Als dit echt zo is, hoe doen grote partijen dit in godsnaam, aparta Apache-instances nemen? Een of andere speciaal SSL apparaat ervoor zetten ofzo?

 

Link naar reactie
  • 0

Das is toch weer een heel ander probleem, maar er is wel een (soort van) oplossing voor... je moet dan een van de twee https verbindingen op een niet-standaard (443) poort laten lopen. Op 443 laat je zoals het is, met het nu correcte certificaat. De andere zet je bijv op 444, met een certificaat dat geldig is voor het nieuwe domain.

 

Voornaamste nadeel is wel dat je expliciet naar die poort moet linken, je krijgt dan https://www.site.com:444/ etcetera.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een goede titel verzinnen voor dit probleem is lastig.

Wat is het geval. Ik wil twee domeinnamen koppelen aan 1 hostingpakket. Mij is verteld dat het met .nl namen niet mogelijk is om het in te stellen als c-name. Er wordt eigenlijk alleen een redirect aangemaakt op de nameserver naar het hoofddomein.

 

Ik wil echter dat beide domeinnamen evenveel recht hebben, om het zo te zeggen. Het moeten beide hoofddomeinen zijn (dit ivm metingen die door ICStats worden gedaan)

 

Waarom is het niet mogelijk op de nameserver in te stellen dat beide domeinen direct naar het betreffende hostingpakket verwijzen, maar waarom moet er 1 geredirect worden naar het hoofddomein.

 

Ik hoop dat jullie er wijs uit kunnen :-[

 

 

Dit is zeker wel mogelijk het ligt aan u hoster hoe hij dit wilt aanpakken

qua zijn control panel

http://www.SpaOnline.com - Search, Compare and Book your Spa Online
Link naar reactie
  • 0

Tja, dat is duidelijk een beperking in het beheerpakket, en niet in de webserver (apache httpd). Er zijn best control panels die wat slimmer met je configuratie-files omgaan, zodat je waar gewenst wel handmatig dit soort dingen kunt doen. Ik heb bijvoorbeeld een machine waar plesk op draait, nooit problemen gehad met handmatige aanpassingen.

 

Link naar reactie
  • 0

nee, EAT is een brouwsel van De Heeg en alleen voor De Heeg en resellers van De Heeg beschikbaar bij mijn weten.

 

grote controlpanels zijn Cpanel, DirectAdmin, Plesk en Ensim. sowieso kan je er van uit gaan dat je bij hosters met deze controlpanels niet dergelijke flexibele oplossingen kan krijgen. controlpanels zijn heel erg beperkend in wat je met een server kan en mag doen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 254 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.