loading
Ga naar inhoud
papegaai01
Verberg

Volstorten aandelen in BV

vraag

Hallo,

Ik heb even een vraag:

Ik heb een BV en daar is tijdens de oprichting 18000 euro in gezet. Deze is er ook weer uitgehaald. Nu heb ik in de loop der tijd wat privé geld geleend aan de BV. Deze lening is ook netjes verwerkt in de boekhouding.

Kan dit nu verrekend worden met de volstorting? Dit ivm de opheffing van de BV

Alvast bedankt

Link naar bericht
Delen op andere sites

1 antwoord op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
  • Waardeer dit antwoord

Je hebt 18k kapitaal gestort. Dat is van de BV. Vervolgens heb je dat geleend van de BV. Je hebt dus een schuld aan de BV.

Daarnaast heb je geld geleend aan de BV. In de meeste gevallen wordt dat dan aflossing genoemd, of rentebetaling, want je hebt immers een schuld aan de BV. Blijkbaar heb je het echter afzonderlijk geboekt. Dat zou je met elkaar kunnen verrekenen, voorzover de bedragen overeenkomen. Je kunt niet met het aandelenkapitaal verrekenen, want dat is immers kapitaal en geen schuld. Maar bij ontbinding van de BV hoef je niet noodzakelijk eerst het geld op de rekening van de BV te storten en dan weer terug te boeken. Dat kun je bij de vereffening verrekenen.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Breng jouw businessplan naar een higher level!

Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

• Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis