• 0

Kilometerteller teruggedraaid en nu!!

Ik heb een auto bij een autobedrijf via marktplaats gekocht,

 

Op marktplaats stond een NAP naast de kilometerstand(zie voorbeeld)

 

Ik dacht dat ik een auto koop van een autobedrijf en met NAP garantie, zou zeker moeten zijn van de juiste kilometerstand.

 

Aangezien dat op de marktplaats wel de juiste kenteken bij stond.

 

Helaas blijkt daarna dat de kilometerstand 200000 km terug gedraaid is.

 

Weet iemnd wat mijn rechten zijn? en of ik iets kunnen doen?

 

ik heb wel bewijs wat de laatste kilometerstand was bij de vorige eingenaar en ook print van de advertentie met de neppe kilometerstand van e auto bedrijf.

 

kan e NAP iets voor mij doen?

 

Wat dan bij een niuwe APK keuring dit wordt toch gecontroled neem ik aan,

 

Moet de autobedrijf de auto van mij terugkopen?

 

e schae die ik loop door niet te kunnen weren?

 

 

 

nap.thumb.JPG.4a1bf9af461f43e100ad8607bbb008c0.JPG

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben geen echte jurist maar die verkoop lijkt me in ieder geval vernietigbaar. ;)

Als jij even contact opneemt met NAP hebben zij een probleem mag ik toch denken ??? Zwaard van Damocles.

Ik zou even vragen wat hun eigen idee hierover is en hoe ze het op denken te gaan lossen. Maar het beste advies aan jou zal wellicht zijn rechtsbijstand inschakelen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik neem aan dan marktplaats en NAP dit goede beveiligd hebben, NAP geeft zelf aan dat ze de auto's op marktplaats controleert op NAP

Ze hadden denk ik niet verwacht dat ik naar hetzelfde dealer gaan en dat ze deze aan mij gaan vertellen, ze hebben namelijk de hele historie van de auto en wat ik dom van hun vond dat ze de AKP keuringbewijs niet aan mij hadden gegeven maar binnen paar minuten bij RDW heb ik een vervangende gekregen en daar stond de echte kilometerstand van de auto.

 

De dealer was namelijk de eerste eigenaar en de autobedrijf was de 2de en ik ben dus de 3de eigenaar dus er zou niemand kunnen gezeten hebben.

 

Ik heb inmiddels bij NAP geïnformeerd en hopelijk krijg ik morgen antwoord van hun,

 

Ik zal ook wachten om te kijken wat de autobedrijf te zeggen hebben.

 

 

De auto is inmiddels als taxi geregistreerd en moet dus weer terug gezet worden.

En om een andere auto te kopen en weer aanvragen doen ben ik weer 1 maand verder :(

 

De autobedrijf verkoop de meeste auto als export en de koper komt nooit meer achter wat de echte kilometerstand is van de gekochte auto,

 

Als ze slim waren hadden ze de auto niet aan mij moesten verkopen en ze wisten dat ik de auto als taxi wil gebruiken en zal dit achter halen bij het aanvragen van de vervangende APK bewijs.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Langs geweest bij de autobedrijf,

ze gaan de auto binnen 1 week voor hetzelfde prijs terug kopen omdat ze nu geen geld hebben zeggen ze,

ze boden mij 1500 euro om de auto te behouden maar dit wilde ik niet.

 

Ben nu weer opzoek naar een andere auto.hopelijk met de juiste kiometerstand ??? of ik NAP moet geloven blijft en open vraag......

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Langs geweest bij de autobedrijf,

ze gaan de auto binnen 1 week voor hetzelfde prijs terug kopen omdat ze nu geen geld hebben zeggen ze,

ze boden mij 1500 euro om de auto te behouden maar dit wilde ik niet.

 

Ben nu weer opzoek naar een andere auto.hopelijk met de juiste kiometerstand ??? of ik NAP moet geloven blijft en open vraag......

 

 

 

 

Ik heb dit prive ook al eens meegemaakt. Een vrij standaard tactiek als de verkopende partij kwaad wil: tijd rekken, rekken en nog eens rekken. Pas daar voor op. Dat ze nu ineens geen geld hebben roept bij mij vraagtekens op. Betekent namelijk dat zij ook geen auto meer in kunnen kopen. Ga dus bij jezelf na hoe lang het duurt voordat zij vanaf nu weer een auto verkopen.... dat is namelijk de maximale tijd dat je op die lui moet wachten.

Als je ze dit verteld, kunnen ze zo weer met een andere smoes komen.

 

Succes!

Trail art: www.imsobo.com

Link naar reactie
  • 0

Er zijn zelfs autobedrijven die erom bekendstaan dat ze de km-stand terugdraaien.

Zoals VeeVeeVee aangeeft is dit de alom bekende tactiek.

Jij zal na een tijd denken van: 'Laat maar, dit duurt mij veel te lang'.

Als je zeker bent in je recht, dreig dan dat je stappen gaat ondernemen tegen dit soort leugens en wanpraktijken.

 

Link naar reactie
  • 0

Nouja, waarom direct stappen ondernemen?

 

Je kunt feitelijk het bedrijf een redelijke termijn geven om de verkoop terug te draaien (bijvoorbeeld 14 dagen oid). Wellicht is het verstandig dit onmiddelijk te sommeren zodat daar geen tijd meer overheen gaat.

 

Uiteraard sta je juridisch in het gelijk en is hier tenminste sprake van oneerlijke handelspraktijk, zo niet van oplichting. Na die redelijke termijn lijkt het me verstandig om over te gaan tot dagvaarding als men verzuimt de wagen terug te nemen en het geld terug te betalen. Zo'n verkoper weet denk ik best dat ie fout zit, en gaat zoiets niet op een proces laten aankomen - de dagvaarding alleen kan genoeg motivatie zijn het alsnog recht te trekken voordat de feitelijke zitting plaats gaat hebben.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 200 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.