• 0

fiscaal gunstige onderneming

Dag allen,

 

Ik wil een internetbedrijf starten met als plan er een bv van te maken. Is het voordeliger een holding erbovenop te doen?

Zo ja, wat is het nut van zo'n holding en welke voordelen heb je hiervan dan? Ook las ik iets over euro-bv's limited en cyprus routes dat best aantrekkelijk leek. Heeft iemand advies welke structuur fiscaal en qua aansprakelijkheid heel voordelig is.

Ik ben nog een leek op dit gebied en hoop hier wat van te weten te komen... ;D

 

dank

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Even heel kort door de bocht:

Uiteindelijk betaal je altijd een keer belasting op het moment dat er bv vermogen naar prive komt.

 

Het grote voordeel van de holdingstructuur is dat je niet in een klap hoeft af te rekenen met de fiscus maar dat je de uitkeringen naar prive kunt spreiden en voor de fiscaal meest gunstige uitbetalingsvorm kiest waardoor je uiteindelijk minder belasting betaald omdat je in een lagere tariefschijf val of pas veel later belasting betaald.

 

De reden dat fiscalisten een goede boterham kunnen (en mogen) verdienen is omdat per ondernemer bekeken moet worden welke vormen van uitkering het meest gunstig zijn en hoe je maximaal gebruik kunt maken van vrijstellingen, uitzonderingsregelingen..

Link naar reactie
  • 0

oke, dus je heb winst gemaakt in je werk-bv. Hierover uiteraard VPB daarna belastingvrij naar holding bv. en stel je verkoopt de boel wat doe je dan met de aandelen/winst in de holding en het overnamebedrag dat je voor je bedrijf heb gekregen?? moet je hierover IB betalen???

 

dividend belasting. (maar ondertussen natuurlijk ook je verpichte DGA salaris)

Link naar reactie
  • 0

dividend belasting. (maar ondertussen natuurlijk ook je verpichte DGA salaris)

 

dat is iets te kort door de bocht. Die heffing is 15%. Via de aangifte IB box 2 komt daar effectief nog 10% bij zodat de heffing 25% bedraagt.