• 0

dividend structuur

Dag,

 

Ik ben zelf geinteresseerd in belastinggunstige structuur voor een bedrijf dat ik wil gaan opstarten. Specifiek ben ik geinteresseerd in de "dividend structuur" waarbij je volgens een bepaalde structuur kapitaal belastingvrij kan schenken, dus belastingvrij naar privé halen. Toepasbaar bijvoorbeeld als je je BV verkoopt.

uitgebreide uitleg: http://www.belastingparadijs24.nl

 

heeft iemand ervaring met dividend structuur of een mening hierover?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 1

....of een mening hierover?

 

Focus je niet veel teveel op de verkeerde dingen? Begin gewoon je bedrijf. Maak gebruik van de voordelige fiscale regelingen die er voor startende ondernemers zijn.

 

Steek je energie in ontwikkeling, groei, stabiliteit, omzet, klanten, producten, inkoop, evt personeel, nogmaals klanten, nogmaals omzet en had ik klanten al genoemd?

 

Frans

Link naar reactie
  • 1

mijn ervaring, niet doen, alleen maar (potentiele) problemen, en dan HAD ik al een behoorlijke winst.

 

mijn verhaal (virtuele handel, software):

 

In 2004 ben ik naast mijn echte winkel een project begonnen, die in eerste instantie niet veel geld opleverde, meer hobby dus, of beter gezegd kosten dekkend, qua servers, domeinnamen. In de loop van 2005 een paar keer naar hongkong/china geweest en hier natuurlijk een bankrekening geopend. (hongkong vrij van btw, en inkomsten gegenereerd BUITEN HK, ook persoonlijk)

 

Ondertussen liep dit "hobby project" zo goed dat ik eind 2005 ruim 2 miljoen hong kong dollar op de rekening had. (toentertijd +/- 200k euro)

 

Op een gegeven moment is dat "kijken" naar en bankrekening wel leuk geweest en wil je wat kopen. Ik kocht dus een 60k euro auto bij een dealer ( begin 2006).

 

Toen begon de ellende. Ik kon niet meer slapen, ik was bang dat de BD mijn auto even kwam ophalen, en de rest zou komen confisceren.

 

Op het internet vond ik genoeg (loosers!!!) die wel even konden vertellen hoe ik dat alles recht kon trekken. Bij velen op "consultatie" geweest, en uiteindelijk gekozen voor een Curacaou constructie (met een trust!)

 

Klinkt allemaal mooi en aardig, maar deze sukkels zijn allemaal uit om zo snel mogelijk jou centen te krijgen, en je daarna in de stront te laten zakken.

 

Om een lang verhaal kort te maken : uiteindelijk ben ik met de billetjes bloot gegaan en een NEDERLANDSE boekhouder, alles recht laten trekken, incl loonbelasting en BTW achterstand. Ik sliep toen wel weer rustig, er is een BV constructie gekomen, en ik ben NOG beter gaan draaien.

 

Ik zal (zonder dat ik cijfermannetje ben) proberen uit te leggen waarom je NIET (gerust) kunt omzeilen:

 

Je mag best een een of ander buitenlands bedrijf bezitten, dat hebben veel ondernemers, of een belang in een buitenlands bedrijf bezitten. (of je een trust hebt vraagt de belastingdienst EXPLECIET tegenwoordig!)

 

Wat niet kan is een uitkering trekken, en boven de stand leven (van een buitenlands bedrijf)

 

Wat ook niet kan is een nederlands bedrijf hebben met minimale winst, en van een buitenlands bedrijf (zonder op te geven) een jacht kopen.

 

Wat ik wil zeggen, je kunt "panameese" constructies opzetten in vrijwel elke situatie, zelfs verbergen zonder te frauderen. Maar er komt een dag, dat je die centen wilt uitgeven, en dan is het inkomen, en geef je dat inkomen niet op dan is het fraude.

 

Nu willen de panameese verkoopers je laten geloven dat je met een trustee een schenking kunt gaan doen. In theorie klopt dat wel, je kunt/mag EENMALIG een belastingvrije schenking krijgen van iemand die buiten nederland woont (langer als 5 jaar geloof ik) maar goed, dat is niet 2x of 3x dan krijg je gegarandeerd vragen, en gaan ze spitten, en dan hang je.

 

Dan is er nog de BTW kwestie op virtuele goederen. De (stomme) Europesche belasting wetgeving zegt: IEDEREEN die aan EUROPESCHE consumenten virstuele goederen/ diensten levert MOET BTW afdragen, ook panamese, amerikaanse / hongkong enz bedrijven.

 

Een amerikaans bedrijf dat software levert aan onderandere Europesche consumenten moet een vestiging openen in EEN van de EU lidstaten, en daar de BTW afdragen voor alle verkopen in de EU. In de praktijk betekend dat dat grote bedrijven als google en ebay een vestiging openen in Ierland of cyprus (omdat daar BTW laagste is) en in dat land de BTW afdragen op alle EU inkomsten.

 

Een klein amerikaans bedrijf met zeg 2 miljoen omzet (waarvan 800k in EU) zal echt geen vestiging openen in EU. De eu fiscus heeft ook geen poot om op te staan, ze kunnen geen onderzoek doen in een amerikaanse boekhouding.

 

*******************

 

Je vroeg om ervaring, dat is mijn ervaring.

 

Dus voor BTW te besparen is wel te doen, maar om echt van te leven naar mijn meening niet, tenzij je al dikke winsten maakt. Anders creeer je gewoon een veel groter probleem.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

oke, duidelijk en helder bedankt. Deze constructies worden eigenlijk veel te mooi aangeboden. Ik rook al een klein luchtje daarom ben ik het hier gaan vragen. Je kan idd belastingvoordeel behalen maar uiteindelijk ben je denk ik meer kwijt aan eventuele rechtzaken, advieseurs etc.. dan het belastingvoordeel dat je behaald.

Link naar reactie
  • 0

heeft iemand ervaring met dividend structuur of een mening hierover?

 

Bij de dividendstructuur worden - via een ingewikkelde structuur - belaste dividend-uitkeringen (25%) omgezet in onbelaste schenkingen vanuit een buitenlands trust. Wat je er ook van mag denken, de structuur is volkomen legaal en tot voor kort lukte het de fiscus niet om er gaten in te schieten. Ook veel gerenomeerde kantoren hebben deze structuur toegepast (zonder dat ze er te koop mee liepen).

 

Door een wetswijziging per 1 januari 2010 (APV =Afgezonderd particulier vermogen) wordt er voortaan fiscaal heengekeken door de structuur. Uit mijn contacten begrijp ik dat de grote kantoren de structuur dan ook niet meer adviseren. Opvallend is dat aanbieders op Internet nog steeds adverteren met de dividend-structuur zonder ook maar 1 woord vuil te maken aan het APV (en hun eventuele oplossingen daarvoor). Dat riekt een beetje naar misleiding.

 

Dat het Haags Juristen College, de meest bekende aanbieder van de dividendstructuur, eerder dit jaar failliet is gegaan, draagt m.i. ook niet bij in het vertrouwen in de dividend-structuur.

 

Mijn advies:

Als je al overweegt de dividendstructuur toe te passen, stap dan eerst naar een gerenomeerd kantoor en laat je goed voorlichten en ga zeker niet in zee met een vage aanbieder op Internet.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Dag,

 

Ik ben zelf geinteresseerd in belastinggunstige structuur voor een bedrijf dat ik wil gaan opstarten. Specifiek ben ik geinteresseerd in de "dividend structuur" waarbij je volgens een bepaalde structuur kapitaal belastingvrij kan schenken, dus belastingvrij naar privé halen. Toepasbaar bijvoorbeeld als je je BV verkoopt.

uitgebreide uitleg: http://www.belastingparadijs24.nl

 

heeft iemand ervaring met dividend structuur of een mening hierover?

 

 

http://www.consulco.com/EN/index.html

Als je nu, ondanks alle waarschuwingen hier, toch op deze manier belasting wil besparen, ga dan in zee met een gerenommeerd kantoor. Consulco heeft een kantoor gehad in Amsterdam en heeft Nederlands personeel.

En dan nog iets, op de website van DNB kun je nagaan of een bepaald bedrijf een vergunning heeft om het trustbedrijf uit te oefenen. Ik denk dat niet een van die internet-aanbieders daar op staat.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 305 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.