• 0

Welke verzekeringen afsluiten voor bruidsboetiek aan huis

Hallo,

 

Ik heb een vraagje voor jullie. Ik heb een bruidsboetiek aan huis(een showroom, de orders vinden plaats via internet en ik werk dus alleen op afspraak) nu vroeg ik mij af welke verzekeringen jullie mij aanraden af te sluiten. Ik ben een eenmanszaak en klanten komen hier om jurken te bekijken/passen en maten te laten opmeten of om kennis te maken en bespreken wat de mogelijkheden zijn.

 

Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou een bedrijven aansprakelijkheidss verzekering afsluiten (kost meestal niet zo veel en de wettelijke aansprakelijkheid als bedrijf)

Afhankelijk van jouw afhankelijkheid van de inkomsten uit deze bruidswinkel zou een AOV nuttig kunnen zijn.

afhankelijk van jouw bedrijfsvoorraad aan bruidskleding een bedrijfs inboedelverzekering.

afhankelijk van je financiele afhankelijkheid van nu en in de toekomst kun je denken aan lijfrente constructies

mogelijk is een zakelijke rechtsbijstandverzekering een optie.

 

Een goede adviseur kan bespreken of deze verzekeringen in jouw situatie nuttig en noodzakelijk zijn. weegd de premie op tegen het risico en kun jij het risico zelf dragen

Succesvolle ondernemers mogen hun hele leven genieten van hun succes

www.joasfd.nl

Link naar reactie
  • 0

Een al vaker gestelde vraag, met al vaker dit geciteerde antwoord:

 

Verzekeringen zijn nuttig voor risico's die reeel zijn en waarvoor je (nog) niet over de middelen beschikt om eventuele schade zelf te dragen of voor restrisico's waar je nauwelijks mogelijkheden hebt om kansen en gevolgen nog verder te beperken

 

Wat absoluut noodzakelijk, wat nuttig en wat onzinnig is verschilt dus per beroep en per persoon. Grosso modo komt het neer op het volgende lijstje:

 

Bedrijfsmatig/de onderneming

[*]bedrijfsaansprakelijkheid (zaak- en letselschade): must have

[*]beroepsaansprakelijkheid (financiële schade): hangt af van beroep en voorwaarden

[*]rechtsbijstand: handig voor detailhandel , anders - IMHO - beperkte meerwaarde

[*]brand/bedrijfsschade: afhankelijk van de waarde van inventaris en goederen

[*]transport en overige verzekeringen (CAR, zakenreis etc) : indien van toepassing

[*]loondoorbetaling bij ziekte: alleen bij personeel in dienst

 

Persoonlijk/ondernemer:

[*]arbeidongeschiktheid: m.i. must have voor iedereen zonder forse eigen reserve, maar de meningen zijn sterk verdeeld (50% van de ondernemers kiest voor verzekering bij aanvang, 25% kiest na circa 3 jaar alsnog voor verzekering, een kwart blijft onverzekerd) Meest dure verzekering, maar wel nagenoeg volledig fiscaal aftrekbaar. Goed en uitgebreid laten voorlichten over mogelijkheden en altijd vragen om vergelijking van gemiddelde premies over een langere termijn: premies bij aanvang zeggen namelijk vrij weinig

[*]overlijdensrisico: must have bij (jonge) kinderen en/of indien je meestverdienende/kostwinner bent van een gezin. Minder relevant als je partner een heel hoog inkomen heeft.

[*]pensioen: pas regelen als er geld voor over blijft. In overleg met accountant/boekhouder kan wel vanaf begin gebruik gemaakt worden van de FOR.

 

[glow="yellow",6,2]Voor jouw specifieke situatie:[/glow]

Besteed vooral aandacht aan je leveringsvoorwaarden : je grootste risico's vormen conflicten met klanten over het eindresultaat , de tijdige levering van het eindproduct en de betaling daarvan. Zakelijke rechtsbijstand kan je ondersteunen bij conflicten, maar veel belangrijker is het voorkomen daarvan, zoals door het hanteren van goede, duidelijke voorwaarden. Laat die opstellen of controleren door een ervaren jurist of advocaat.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik slult mij volledig aan bij Norbert's reactie.

 

Zoals je ziet valt er voor zakelijke verzekeringen niet een standaard rijtje te noemen welke verzekeringen je wel of niet nodig hebt. Laat dit dus een deskundige voor je uitzoeken en denk vooral ook welke risico's je zelf wilt/kunt dragen.

 

Arbeidsongeschiktheidsverzekering is zeker belangrijk, maar in hoeverre? Dit hangt af van je cijfers, evt. inkomen partner, wat kun je maandelijks missen om dit op te vangen, etc.

Inventaris/goederen is voor het maandelijkse bedrag wat je daar aan kwijt bent meestal een goed idee. Hier hangt het weer af van je eigen middelen (misschien kun/wil je dit risico wel zelf dragen), wil je aan preventie eisen van verzekeraars voldoen (veelal worden blusapparatuur etc gevraagd)

Zakelijke rechtsbijstand is ook verstandig. Maar hier is het ook weer belangrijk in hoeverre de dekking die wordt aangeboden aansluit op je wensen (niet alles is te verzekeren namelijk!)

 

Ik kan zo wel verder gaan, maar ik wil je adviseren een goede adviseur op te zoeken die voor jou situatie een goed overzicht maakt van je risico's. Elk bedrijf, elke ondernemer en elke prive situatie daarachter is anders.

 

Succes met je onderneming!

 

Groet,

Benny

Startend ondernemer: vdPoel Assurantien

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 129 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.