• 0

Wat te doen met deze factuur?

Beste,

 

Ik heb een product afgenomen van een bedrijf dat afgelopen dinsdag failliet is verklaard, van dit product heb ik echter geen factuur ontvangen. Nu hebben ze een nieuw bedrijfje gestart en vanuit die naam een factuur gestuurd. Maar daar heb ik geen product bij afgenomen. Nu is het hiernaast ook zo dat dit bedrijf bij mij nog een flinke rekening heeft openstaan, maar hiervoor moet ik een verzoek bij de curator indienen.

 

Maar moet ik deze factuur netjes betalen, of moet ik aangeven dat ik geen product bij hun heb afgenomen? Of zijn er andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

 

Alvast bedankt,

 

Eelco

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Eelco

 

Je staat volledig in je recht om niet te betalen op de nieuwe factuur. Echter, de curator kan alsnog betaling van je vorderen op de boedelrekening van de failliete onderneming. In dat geval kun je wellicht (weet ik niet zeker) de kosten verrekenen met de openstaande vordering op dat bedrijf.

 

Meld je in elk geval bij de curator met jouw claim, doe een beroep op verrekening en meld dat ze vanuit hun nieuwe onderneming klanten benaderen met facturen die toekomen aan de failliete onderneming. Dat is nl. faillissementsfraude!

 

groet

Joost

 

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de antwoorden. Nu heb ik dus de brief naar de curator geschreven, maar die vraagt of ik de documenten wil sturen waarin staat afgesproken dat ik het product bij het failliete bedrijf heb afgenomen. Echter hebben we alles mondeling afgesproken, wel heb ik de gegevens die nodig waren naar een mailadres van het failliete bedrijf gestuurd. Ik weet dat een mondelinge overeenkomst ook bindend is, maar wat moeilijker te bewijzen.

 

Alvast bedankt,

 

Eelco

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.