• 0

Maatschappelijk kapitaal

Ik ben met twee vriendinnen in 2005 een schoonheidsboederij begonnen en dit loopt niet helemaal zoals gewenst. We hebben elk een derde van de aandelen.

 

Er is een conflict onstaan en ik ben bang dat ze mij gaan buitenwerken. Zou dit kunnen? We hebben een BV en het aandelenkapitaal is 90.000 euro. Er is echter 18.000 euro uitgegeven (waarvan ik er 6.000 heb bijgedragen). Ik ben veel minder privegeld als mijn vriendinnen, maar zouden zij kunnen beslissen om extra aandelen uit te geven en mijn belang zo gigantisch te reduceren? Ook al zouden die extra aandelen ook aan mij aangeboden worden, dan zou ik niet in staat zijn deze te kopen doordat ik te weinig privegeld heb.

 

Kunnen zij zomaar extra aandelen gaan uitgeven?

Wat als ik nu tegen dat uitgeven van die aandelen ben?

 

Ik hoop dat jullie mij hier misschien kunnen helpen?

 

Ysis.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

 

De Algemene Vergadering van Aandeelhouders moet besluiten tot het bijplaatsen van aandelen. De aandelen moeten aan elke aandeelhouder naar evenredigheid aangeboden worden. Of alle aandeelhouders met zo'n besluit moeten instemmen, weet ik niet. Misschien moet je deze zondag maar eens gebruiken om de Statuten erop na te lezen. Wellicht dat daar het antwoord op je vraag in staat.

 

Maar als er een conflict is met de 2 andere aandeelhouders, is het misschien beter dat je eieren voor je geld kiest en je aandelen (uiteraard tegen een zakelijke prijs) aanbiedt aan de andere aandeelhouders.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.