• 0

Tijdschriftbbonnement en praktijkgids, via automatisch incasso zonder factuur

Hallo,

 

Ik heb ten gunste van mijn onderneming een abonnement genomen op een vakblad en tevens bij dezelfde partij een praktijkgids gekocht. De betaling is via automatische incasso gedaan. Echter leveren ze schijnbaar verder geen facturen, die ik kan gebruiken voor de boekhouding. Hoe moet ik dit nou inboeken? En hoe zit het dan met de btw? Of is het toch verstandig om bij de uitgever aan te dringen op een factuur?

 

Frank

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kunt de automatische afschrijving als "factuur" accepteren en btw verrekenen als deze aan de volgende eisen voldoet.

 

Bij gebruik van automatische afschrijvingen van rekeningen van uw afnemers, kunt u de afrekening van de bank als factuur beschouwen. Daarin moet wel vermeld zijn:

 

•de datum waarop de afschrijving plaatsvond

•de naam van uw bedrijf

•een omschrijving van de goederen of diensten die u hebt geleverd

•het btw-bedrag of gegevens aan de hand waarvan dit berekend kan worden, zoals het totaalbedrag en het btw-tarief

 

de link bevat nog een groot aantal benoemde uitzonderingen / speciale eisen voor faturen, handig om bij de hand te hebben om het recht op aftrek te bepalen of om een goede (btw)factuur te kunnen uitreiken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 98 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.