• 0

Inschrijving KvK

Volgens de inschrijving bij de KvK is A directeur en B aandeelhouder 50/50 van bedrijf X.

Ik had een rechtzaak tegen B die ik heb verloren en wil nu in hoger beroep.

 

Omdat A niet meer in het bedrijf X aanwezig is heb ik contact met hem opgenomen en een verklaring ontvangen dat mijn vordering betaald moet worden door het bedrijf X oftewel B.

Omdat ik de rechtzaak heb verloren moet ik 600 euro betalen aan B maar omdat ik bang ben dat ik dit geld nooit meer terugkrijg kan ik van A een verklaring krijgen dat het geld aan hem is betaald.

 

A heeft op papier/convenant zijn aandelen overgedragen aan B maar B weigert elke vorm van communicatie met A, zo is de inschrijving bij de KvK en notaris ook niet actueel.

 

Toen ik de rechtzaak begon was ik niet op de hoogte van het feit dat de inschrijving bij de Kvk niet actueel was. In de brieven van de advocaat van B wordt geschreven dat B aandeelhouder en bestuurder van het bedrijf is terwijl dit volgens de KvK niet zo is.

 

Mijn vraag:

 

Kan ik met de verklaring van A onder de betaling uitkomen ?

Kan ik met de verklaring dat ik betaald heb aan A de deurwaarder wegsturen ?

Omdat B niet communiceerd met A is reden dat mijn vordering is afgewezen en

vraag mij af of ik B hoofdelijk aansprakelijk kan stellen ?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Het is voorr mij acracadabra.

 

Waarom heb je een rechtszaak gevoerd, tegen bedrijf X.

Hoe groot is jouw vordeing op bedrijf X.

Bedrijf X bestaat uit A en B?

Je moet bedrijf X 600 euro betalen?

A is uit het bedrijf gestapt maar nooit officieel?

B heeft zich voorgedaan als enig eigenaar.

 

A is officieel nog directeur, (blijkt uit actueel uittreksel KVK????) en wil een verklaring afleggen van betaling.

 

Dit is wat ik er uit heb gepuzzeld.

 

Link naar reactie
  • 0

Het is voorr mij acracadabra.

 

Waarom heb je een rechtszaak gevoerd, tegen bedrijf X.

Hoe groot is jouw vordeing op bedrijf X.

Bedrijf X bestaat uit A en B?

Je moet bedrijf X 600 euro betalen?

A is uit het bedrijf gestapt maar nooit officieel?

B heeft zich voorgedaan als enig eigenaar.

 

A is officieel nog directeur, (blijkt uit actueel uittreksel KVK????) en wil een verklaring afleggen van betaling.

 

Dit is wat ik er uit heb gepuzzeld.

 

 

Dit klopt, B heeft mij na vertrek van haar man op straat gezet en de arbeidsrelatie ontbonden, ontslagvergoeding is uitbetaald alleen ik had uit prive zakelijke kosten betaald die nooit aan mij zijn betaald. Ook bleek de ontslagvergoeding niet correct berekend en de vakantiedagen zijn nooit uitbetaald. Het gaat om een totaalbedrag van 10.000 euro.

A heeft zijn aandelen verkocht inclusief alle schulden en vorderingen aan B maar zij weigert hem te betalen. Er is een convenant dat de aandelen zijn overgedragen maar omdat B elke vorm van communicatie weigert is e.e.a. nog niet officieeel bij de KvK gemeld.

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 140 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.