Verbetersuggesties Higherlevel.nl

Aanbevolen berichten

Ik zou het een verbetering vinden als nieuwe leden een kleine screening ondergaan voordat ze zich als "ondernemer" kunnen profileren op HL

 

- geen studenten met afstudeer projekten

- geen mensen die met een idee rondlopen waarvan de kans 0 % is dat er ooit een bedrijf uit komt.

- geen personen die niet een echt bedrijf hebben

- geen personen die werken voor een bedrijf

 

etc etc.

 

Misschien moet het aanmeldingsformulier iets aangepast worden. Ook vind ik de personen die fictieve naam gebruiken, geen email of bedrijfsdetails laten zien etc nogal storend. Mensen die anoniem advies willen kunnen ook per PM de personen aanschrijven die ze kunnen helpen.

 

Misschien vinden sommigen het niet leuk, maar vergeet niet dat meeste ondernemers hier tijd vrijmaken om mede ondernemers te helpen en te vaak komt het voor dat er onderwerpen gestart worden door niet ondernemers en die vervolgens per PM/Email nog meer tijd vragen.

 

Hoe HL naar een Higher Level te krijgen ? Laten we beginnen met zeker te stellen dat ondernemers advies geven aan ondernemers.

 

In het overzicht van de draadjes, zou leuk zijn om te zien wanneer gestart en hoeveel reacties er zijn met direct link naar de laatste pagina.

 

Het zijn maar suggesties....

Link naar reactie

Noem eens een voorbeeld van een student die hier een vraag gesteld heeft?

 

Cloo....?

 

De rest weet je niet omdat het anoniem is. Maar ik stop nu hier met dit onderwerp. Ben er te kort voor op dit forum en pas sinds kort weer niet anoniem. Ik vind het een goede suggestie. Nu mogen de ervaren personen ermee doen wat ze moeten doen. En dit mee nemen (als ze willen) tijdens de volgende borrel :)

Link naar reactie

Wordt de afgelopen tijd al regelmatig besproken hoor, maar is nog niet zo makkelijk.

 

Frans

 

PS. heb ik je nooit verteld over de mod-studenten-ratrace? Het is een sport onder een aantal mod's om de studenten-in-disguise zsm te ontmaskeren. Soort van onderlinge webstrijd die de verblijftjd van de gemiddelde student op HL vrij kort houdt.

Het niveau van de vragen cq. nieuwe topics is een andere vraag waar in het verleden volgens mij al meerdere topics aan gewijd zijn.

Link naar reactie

Iemand met een kvk nummer hoeft nog lang geen ondernemer te zijn. Iedereen kan daar naar binnen lopen en 10 minuten later voorzien zijn van een nummer.

Iemand zonder kvk nummer kan 10x meer ondernemer zijn dan iemand met dat nummertje.

 

Ik vind het geen goed idee als er zo'n scheiding komt tussen wel en geen ondernemers. Oa. omdat;

 

- Een jurist/fiscalist/boekhouder in dienst kan een ondernemer net zo goed voorzien van hulp op HL als een zelfstandige.

- Iemand die zijn onderneming nog moet opzetten heeft net zo goed recht op hulp via HL

- Het volgens mij meer om de gadget status gaat ("kijk eens, ik ben lekker een echte ondernemer") dan het daadwerkelijk iets toevoegt aan HL.

Link naar reactie

Iemand met een kvk nummer hoeft nog lang geen ondernemer te zijn. Iedereen kan daar naar binnen lopen en 10 minuten later voorzien zijn van een nummer.

Iemand zonder kvk nummer kan 10x meer ondernemer zijn dan iemand met dat nummertje.

 

Ik vind het geen goed idee als er zo'n scheiding komt tussen wel en geen ondernemers. Oa. omdat;

 

- Een jurist/fiscalist/boekhouder in dienst kan een ondernemer net zo goed voorzien van hulp op HL als een zelfstandige.

- Iemand die zijn onderneming nog moet opzetten heeft net zo goed recht op hulp via HL

- Het volgens mij meer om de gadget status gaat ("kijk eens, ik ben lekker een echte ondernemer") dan het daadwerkelijk iets toevoegt aan HL.

 

Ik zat meer te denken aan het uitreksel mailen. Maar als je na gaat denken wie is de ondernemer en/of wie is ondernemend dan wordt het inderdaad lastig. (toch niet zoon goed idee dus :()

Link naar reactie
Retired Mod     7,5k 1439

ik ben ervan overtuigd dat het invoeren van toelatingscriteria als kvk inschrijving hebben en devaluatie van het forum zou betekenen.

 

Ten eerste vind ik de noodzaak tot het verder verbeteren van HL niet zo heel groot, zeker als ik het vergelijk met andere forums waar ik actief ben. Ik vind HL absoluut het beste forum dat ik ken, op alle vlakken, de opzet, de heldere doelen, de wijze van beheer / modereren. Als ik vergelijk met andere forums zou ik bijna zeggen er hoeft hier niets te veranderen. Toch vind ik het zelf ook interessant / van belang om te blijven kijken of het beter kan, want volgens mij is dat ook een ondernemers eigenschap om voortdurend te willen verbeteren

 

Probleem waar je tegen aanloopt is ook dat Internet een openbaar domein waar af en toe ook mensen op het forum binnenwandelen die de forum regels niet lezen en daardoor off topic posten, maar ik denk dat iedere ondernemer herkent dat er af en toe een potentiele klant binnenloopt waarvan je direct weet, die ga ik niets (kunnen) verkopen, toch sta je zo iemand netjes te woord totdat hij of zij zelf tot de conclusie komt dat je niets verkoopt van zijn gading. Zo gaat dat ook op het forum en ik denk dat dat goeddeels zo zal (moeten) blijven om de drempel niet te hoog te maken.

 

Maar concreet heb ik wel een aantal ideeën waardoor je nieuwkomers wat kan schiften. Sommige zijn "arbeidsintensief" voor de moderators, maar ik denk dat door de strakke moderatie die er nu al is dat geen groot probleem hoeft te zijn. Verder zijn het allemaal suggesties die niet direct in verband staan met elkaar en meer bedoelt zijn als mogelijke oplossingsrichting.

 

Screening van berichten

- De eerste 10 reacties of 5 topicstarts worden goedgekeurd door een moderator voordat ze worden geplaatst.

 

Spambans

- Indien iemand spamt krijgt direct een spamban waarbij de forumregels opnieuw geaccpeteerd moeten worden voordat men opnieuw kan posten.

- na een tweede spampoging moeten worden de regels gepresenteerd waarbij de specifieke forum regels over spam en zelfpromotie ook aangevinkt moeten worden voordat men akkoord kan geven op de regels. Eventueel gecombineerd met een tijdsban van x uur

- derde keer is gewoon een ban van een aantal dagen

 

Floodcontrol

- Voor nieuwe deelnemers geld een post beperking zodat ze bijvoorbeeld maar 1x per 10 of 15 minuten kunnen posten. Zo heel af en toe zie je mensen die heel snel in minder als een uur op 10 berichten reageren om vervolgens hun website te kunnen laten beoordelen op het "wat vinden jullie van mijn..." board

 

Openbare boards en Abonneeboards

Deze vind ik wat lastiger concreet te maken qua criteria, maar toch maar een poging

 

Openbare boards mag iedereen reageren, in Abonnee boards moet je lidmaatschap aanvragen. ik heb daarbij 2 gedachte richtingen 1 is gewoon sommige boards zijn voor iedereen toegankelijk voor andere boards moet je lidmaatschap aanvragen en toegelaten worden. wellicht met een vraag over het doel van de toegang (ofwel vraagsteller ofwel expert)

 

Het andere alternatief waar ik aan denk is werken met basis boards en expert boards over een onderwerp. Daarbij staat het basis board open voor iedereen qua lezen en schrijven en staan in het expert board alleen "waardevolle vragen" die daar terecht komen door promotie van het onderwerp naar dat board door een moderator of expert member. Hierdoor ontstaat een soort FAQ board met waardevolle onderwerpen.

 

 

Suggestie voor andere topics onder een gelezen topic.

Op sommige forums zie je onder het gelezen onderwerp ook nog 5 andere topics over hetzelfde onderwerp. Hierdoor krijgen zoekers / starters meer topics te zien en gaan daardoor mogelijk minder snel een nieuw topic starten.

 

-------

 

Zo dat lijken me genoeg suggesties voor 1 topic.. nog meer goede ideeën?

 

 

 

Link naar reactie

-------

 

Zo dat lijken me genoeg suggesties voor 1 topic.. nog meer goede ideeën?

 

 

Wat eerder Peter al opperde is dat hoe je schrijft anders gelezen kan worden of maar half.

 

Voorbeelden zoals waar ik nu op reageer is dat jezelf zegt dat je ideeën goed zijn. (dat lees ik)

 

Of ik roep eerder "Bv via KVK" De meesten zien "Bv" over het hooft. Het zijn voorbeelden maar doe je een suggestie dan worden die beantwoord op de voorbeelden maar men gaat niet verder in over het onderwerp.

 

Roel gaf aan abboneebords. Dat is ook wat Paul voorstelde. (het onderwerp dus) Maar dan op zoek naar of het haalbaar is. Daar was ik het mee eens.

 

"Openbare boards en Abonneeboards " De splitsing zit hem in simpel de knop "ondernemer" om de Gadget status te voorkomen kun je Bv ook "profiel geverifieerd" gebruiken.

Dan blijft het openbaar maar weet je als je reageert dat het een serieus persoon is. (hij is bekent bij HL en kan als hij zich misdraagt die status verliezen)

 

Screening van berichten vind ik geen goede. Dat laat je over aan degene die daar wel of niet op willen reageren.

 

Floodcontrol. Is een goede.

 

 

Groet Willie

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Allereerst ga ik dit draadje afsplitsen en er een apart topic van maken

 

Laten we even twee dingen onderscheiden: De oplossing en het probleem.

 

Van veel genoemde oplossingen zie ik momenteel het probleem (nog) niet. Wellicht dat iemand kan uitleggen waar voor de leden de problemen met scholieren en werknemers zitten want ik denk namelijk dat die er nauwelijks zijn.

 

De vraag is dus of je niet een hele omslachtige oplossing gaat bedenken voor iets dat in wezen geen probleem is.

Maar misschien zie ik dat verkeerd.

 

Een ander punt is hoe je het niveau nog verder kan verhogen cq. HL aantrekkelijk maken voor andere groepen ondernemers dan de huidige die HL bevolken.

Da's in mijn ogen een veel interessantere vraag.

 

Frans

PS

Spam: 3 slag uit-regel bestaat al. Alleen niet voor een paar dagen een ban maar definitief ;) Soms ook na 2x al definitief, afhankelijk van de inschatting van de betreffende mod

 

 

 

Link naar reactie

 

Een ander punt is hoe je het niveau nog verder kan verhogen cq. HL aantrekkelijk maken voor andere groepen ondernemers dan de huidige die HL bevolken.

Da's in mijn ogen een veel interessantere vraag.

 

 

 

Wat hier gaande is om HL aantrekkelijker te maken voor de ondernemers die al aanwezig zijn. Dit is weer een ander verhaal. :)

 

Dat splitsen zal wel een reden hebben. Maar ik begrijp het niet helemaal. Nu is Paul in een keer TS (Wil hij dat?)

Link naar reactie

Het topic waar het in zat is een topic voor meldingen. niet voor uitgebreide discussies aangezien er dan nogal wat onderwerplijnen door elkaar lopen.

 

Of Paul TS wil zijn? Geen idee, maar lijkt me nog niet zo'n drama toch?

Zal nog even een toelichting in zijn OP (=Openingspost) zetten.

 

En ja, aantrekkelijker voor huidige leden is ook een optie, maar dan nog snap ik niet voor welk probleem genoemde oplossingen zijn. (waarmee ik niet wil zeggen dat de oplossing niet goed is, of de denkrichting niet, ik zie alleen even het probleem niet dat anderen wel zien schijnbaar.)

 

Frans

Link naar reactie

Ik ben het met frans eens, dat ik het probleem niet zo zie.

 

Ik ben nu een tijdje lid van dit forum, maar kijk meerdere keren per dag. Slechts een enkele keer zie ik een duidelijke studie opdracht. Als ik zin heb meld ik het en als ik er geen zin in heb doet een ander (vaak een moderator) dat.

Maar het zijn er zo weinig dat ik alle maatregelen eerder storend vind dan dat het iets toevoegd.

 

We willen meer forum gebruikers, laten we alstjeblieft niet met een tank op een vlieg gaan schieten en nieuwe bezoeker afschikken.

 

Misschien zie ik het fout hoor en komen er wel bijna dagelijks studentenvragen die de moderators niet zien en waar mensen dan onnodig advies in geven. Maar dan heb ik tot nu toe wel heel veel geluk gehad en ben ik ze maar zelden tegen gekomen.

Link naar reactie

Ho ff Willy

 

Natuurlijk komt het voor dat er starters komen met ideeen waarvan je het idee hebt dat het niets kan worden. Natuurlijk komen er mensen met ideeen die je al 10 keer gezien hebt. (' ik zoek een goede leverancier in China voor mijn nieuwe webshop' bijvoorbeeld)

 

Ben ik het helemaal mee eens.

 

Dat was alleen niet wat ik in de voorgaande posten las, aangezien die met name over scholieren, werknemers etc. gingen.

 

Als je het zo stelt vraag ik me het volgende af:

 

Heeft iemand met een niet-origineel idee in een kansloze markt niet net zo goed recht op een recht-voor-zijn-raap-mening als iemand met een geweldig uniek idee? En waar kan hij/zij die beter krijgen dan hier? Zijn familie zal het ws geweldig vinden wat hij/zij bedenkt, evenals zijn vrienden.

 

Bekijk het anders: Wees blij als je iemand beargumenteerd kunt duidelijk maken dat hij iets niet moet doen en hem op die manier behoedt voor een valkuil van jewelste :)

 

Aardappelmoeheid zie je bij alle leden die langere tijd op HL zitten. Herhaling komt voor en je ontwikkelt jezelf als lid terwijl het instapniveau gelijk blijft.

 

Welke mogelijkheden zou je willen hebben om HL voor jou interessant te houden?

 

Frans

Link naar reactie

 

Welke mogelijkheden zou je willen hebben om HL voor jou interessant te houden?

 

Frans

 

 

Wat hier in dit Topic besproken wordt vindt ik een goed begin om erover door te denken.

 

Maar ben net weer aan de slag. Moet de geiten weer voeren. En er is een nieuwe Geit aan komen lopen die veel aandacht vraagd ;)

 

Dus hierover nadenken gaat even op een laag pitje.

 

Groet Willie

 

Link naar reactie
Welke mogelijkheden zou je willen hebben om HL voor jou interessant te houden?

 

Misschien zijn er mogelijkheden om aan 'cherry picking' te doen. Dus de interessante draadjes op een of andere manier extra onder de aandacht te brengen. Ben zelf zes jaar lid van HL en blijf de homepage en de ICT subfora een beetje volgen omdat er af en toe wel eens wat leuks voorbij komt. Maar dat kost relatief (te)veel tijd.

 

Paar ideeen voor de 'cherries':

 

- activiteit op het onderwerp

- gemiddele lengte van de reacties

- content mods die kunnen raten van 'RTFM' (read the fucking manual) tot briljante openingspost

- idem voor expert mods

- filter op door bezoeker in te stellen buzz-words

- suggestieknop door bezoeker te gebruiken

 

Risico is natuurlijk dat de niet cherries buiten de boot vallen.

Link naar reactie
- filter op door bezoeker in te stellen buzz-words

 

Er zijn inderdaad fora waar aan berichten tags gehangen kunnen worden. Ik weet niet wat er nu al mogelijk is in de richting van HL Alerts op basis van RSS.

 

Wat ik in sommige 'algemene' draadjes nog steeds mis is een goede, beschrijvende titel of misschien toekenning van een branche zoals in de wiewatwaar. Dat moet interessante draadjes voor ondernemers uit verschillende branches kunnen uitlichten. Screening, bah, zolang maar met een doordachte vraag geopend wordt.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Ik denk dat er aan te ingewikkelde/tijdrovende maatregelen gedacht wordt.

 

Een hele simpele manier die naar mijn mening de kwaliteit al sterk verhoogt is om nieuw leden te verplichten hun profiel in te vullen, en zichzelf voor te stellen in het "even voorstellen" draadje. Iedereen kan dan aan de kwaliteit van die invulling zelf afmeten hoe serieus een post moet worden opgevat.

 

Link naar reactie

Toch nog even een reactie.

 

Misschien ben ik wat scherp, maar ik kom niet op HL om de verhalen en vragen van niet-ondernemers te lezen en hierin te participeren. Hoe goed bedoeld ook, voor niet-ondernemers zijn denk ik andere plaatsen op het internet te vinden of zijn 99% van hun vragen in de zoekfunktie te vinden.

 

Ik lees dat een aantal leden zich zorgen maakt over terugloop in activiteit op HL bij invoering van een drempel.

 

Misschien is de oplossing hiervoor: betere marketing naar ondernemers over het bestaan van HL en toegevoegde waarde dat het zeker heeft.

 

Ik denk absoluut niet dat een drempel voor deelname negatief hoeft te zijn. Voor de leden zie ik enkel voordelen! Betekend echter wel dat dan management van HL beter haar best moet doen de juiste groep aan te spreken om deel te nemen en lid te worden.

 

Waarom niet een automatisch lidmaatschap voor elke (nieuwe) ondernemer ? Die zit dan bij zijn starters pakket wanneer iemand een bedrijf begint. Lijkt mij niet onmogelijk.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.