• 0

Welk contract?

Hallo,

 

Vanaf 2007 heb ik een eigen onderneming maar ik heb eigenlijk nooit serieuze contracten op te hoeven stellen. Nu hebben we onze eerste echte grote klant en willen we voor een x aantal uur per maand voor dit bedrijf gaan werken. Ik heb alleen geen idee hoe een soortgelijk contract heet en laat dus staan hoe ik deze moet opstellen. Uren contracten zijn meestal gericht op werkgever en werknemer.

 

Kan iemand mij in de goede richting sturen?

 

Bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nou eehh, wat ga je doen?

 

Ik gok dat je een overeenkomst van opdracht bedoelt, maar het is zo wel een beetje gissen!

 

Probeer het anders eens bij de jurist die je ook bij je algemene voorwaarden heeft geholpen? Want die heb je toch wel? :-[

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

We gaan de branding van het bedrijf in handen nemen, hiervoor berekenen we een x aantal uren per maand. Maar dit moet natuurlijk wel juridisch vast gelegd worden. Vandaar mijn vraag welk contract ik hiervoor nodig heb.

 

Probeer het anders eens bij de jurist die je ook bij je algemene voorwaarden heeft geholpen? Want die heb je toch wel?

Aan zulke reacties heb ik natuurlijk niks...

Link naar reactie
  • 0

Natuurlijk heb je aan zulke reacties wel wat Joe-T, immers jij doet branding toch ook niet gratis? Een goede jurist kan je hier zo mee helpen, kost helemaal niet veel en dan heb je alles op jouw maat. Misshcien komt er hier op HL iemand voorbij die zo vriendelijk wil zijn je te helpen, maar HL is geen vraagbaak die op basis van "u vraagt, wij draaien" allerlei klusjes opknapt.

Link naar reactie
  • 2

Oh pardon. Je komt hier binnenvallen met een vraag die overkomt als "ik heb geen idee wat ik doe, maar wie helpt mij aan een overeenkomst". Dat is net zoiets als "ik wil naar huis, hoe kom ik daar?" Dan krijg je als antwoord: "Geradeaus und dan kommen Sie er wel".

 

Je bent al 3 jaar ondernemer, maar je hebt nog geen enkele keer een overeenkomst opgesteld en je bent nog geen enkele klant tegengekomen die een schriftelijke overeenkomst wilde hebben? In een branche waarin conflicten over de opdracht bij mijn weten niet ongebruikelijk zijn, vind ik dat apart.

 

Even opnieuw. Welkom op HL! Als je een goed antwoord wil, zul je een goede (lees: uitgebreide) vraag moeten stellen. Mijn antwoord laat inderdaad wat ruimte voor verschillende interpretaties. "Want die heb je toch wel" slaat op de algemene voorwaarden, niet op de jurist. Daarmee aangevende dat je, als je die niet hebt, toch wel hele grote, zo niet onverantwoorde, risico's neemt.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 134 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.