Ondernemen eenzaam?

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik ben nu een half jaar bezig mijn bedrijf op te zetten. Ik heb geen personeel en werk vanuit een kantoor aan huis.

Al die jaren hiervoor heb ik voor een werkgever gewerkt. Ik vond mijn collega's altijd erg belangrijk. De sfeer bij een bedrijf telt voor mij meer dan het salaris. Ik moet nu dus erg wennen aan het "alleen"zijn.

Ben erg benieuwd hoe jullie dit ervaren. Zeker nu in de opstartfase merk ik dat het soms wel moeilijk is om niet even met iemand te overleggen maar ook om gewoon de dagelijkse dingen mee te delen. Je wereld wordt in een bepaald opzicht ook kleiner omdat je toch meer in je eigen huis blijft.

Nu heb ik gelukkig wel nog veel sociaal contact op school als ik de kinderen haal en als ik sport maar had nooit verwacht de omgang met collega's te missen.

 

Gr. Nali

www.interieurinspiratie.nl de website voor inspiratie en praktisch advies voor inrichting van uw babykamer, kinderkamer, woonkamer of tuin.

Link naar reactie

Bedankt voel me al erg welkom en ben blij dat er een forum is waar je met andere ondernemers kan praten. Blijf het ook super leuk vinden om ervaringen van andere te lezen.

 

De seats2meet ga ik zeker een keer doen.

 

Ik ben erg blij om te horen dat het meer speelt onder de zzp-ers. Merk echt dat ik soms wat humeurig van wordt. Zo wie zo is het ondernemerschap een Rollercoaster voor je gevoelens. De ene dag denk je dat alles je lukt en een minuut later baal je weer omdat een opdracht niet doorgaat. En dat kan dan ook zo weer omslaan als je weer een mooi Yes moment hebt.

www.interieurinspiratie.nl de website voor inspiratie en praktisch advies voor inrichting van uw babykamer, kinderkamer, woonkamer of tuin.

Link naar reactie

Heel herkenbaar maar sinds ik een duitse herdershond hebt die regelmatig uitgelaten moet worden is dat een stuk minder. En hele tijd doorwerken in je eentje is saai, door af en toe wat tussendoor te doen zoals even wasje draaien, kopje thee halen of zelfs even 'higher-levelen' ;) onderbreek je het even.

Link naar reactie

Ik heb dat ook wel gehad (had tot 2006 een winkel), en nu een kantoor thuis. Ongeveer anderhalf jaar geleden begon ik omgang te missen. Maar is nu weer voorbij, ik werk toch het liefst snachts, geen telefoon geen gezeur, gewoon doen wat ik leuk vind, werk!

 

Thuis werken is ook niet altijd even mooi, er zijn op een dag meerdere "5" minuutjes even dit of dat (ik heb 3 kleine kinderen)

Link naar reactie

Ik heb gelukkig ook een hond (Rhodesian Ridgeback), speciaal genomen om mij overdag gezelschap te houden. En een goede stok achter de deur om er even uit te gaan. Doe daar ook nog drie kinderen onder de 5 bij en afwisseling heb ik genoeg. ;D

Mijn moeder had het goed ingeschat, ze zei dat ik prima in staat ben om een bedrijf op te bouwen maar al snel tegen de muur zou lopen omdat ik contact mis. Misschien dan toch een ochtendje gaan werken voor een werkgever? Kan ik dat nog wel? Ben nu al wel verslaafd aan de vrije gevoel van eigen baas zijn ;) ;D

 

 

www.interieurinspiratie.nl de website voor inspiratie en praktisch advies voor inrichting van uw babykamer, kinderkamer, woonkamer of tuin.

Link naar reactie

ik werk veel alleen, maar volg mijn impulsiviteit om ineens ergens heen te vliegen. Ik ben bijvoorbeeld nu op zoek naar een speciaal staalprofiel. Heb even gegoogled, maar kan het niet direct vinden. Ik rijd daarom direct naar een staalexpert en leg mijn vraag op zijn bord. Het gevolg is leuke contacten, inspiratie en veel afwisseling. Ik krijg enorm veel kennis en kennissen op deze manier. Ze noemen de manier waarop ik werkt ook wel co-design. ;)

 

In Ypenburg (Den Haag) wordt binnenkort een louncheachtige ontmoetingsplek gestart, waar ondenemers gebruik van kunnen maken. Er zijn rustige werkruimten met voorzieningen en een aantal centrale ontmoetingsplaatsen. Ypenburg (Vinexwijk) zit barstensvol met alleenwerkers, dus dit zal best aanslaan.

Link naar reactie

Hoewel ik nog maar part-time ondernemer ben, is dit wel herkenbaar. Ik plan immers om full-time ondernemer te worden, maar ga ik dan die contacten niet missen? Bovendien is het zeer inspirerend als je met collega-ondernemers in één ruimte kan werken, denk ik.

 

Kent iemand misschien initiatieven voor een soort flex-plekken voor ZZP'ers?

 

Link naar reactie

Wanneer je een nieuw bedrijf begint , zul je het in het begin erg zwaar krijgen. Vaste kosten die hoog zijn , geen zekerheid of je wel of niet inkomen binnen gaat krijgen. Dat soort dingen maken je eerlijk gezegd gewoon gek. Daarom heb je steun nodig van bijvoorbeeld een ''vrouw'' van wie je veel houd.

 

Ik vind dat een ondernemer die het dus zoals ik hierboven heb geschreven, die het dus zwaar heeft , een vrouw achter zich moet hebben. Een vrouw die altijd voor hem klaar staat. Een persoon waarvan je houd , en dus aan de toekomst denkt. Een vrouw zorgt ervoor dat je gemotiveerd blijft. Dan is de kans ook veel kleiner dat je je eenzaam voelt enz.

 

Ik weet niet of iedereen met mij eens zal zijn , maar in ieder geval , dit is dan mijn mening.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Kent iemand misschien initiatieven voor een soort flex-plekken voor ZZP'ers?

 

Vlak bij je in de buurt, in het centrum van Leiden, zit de co work company . com

Ik weet niet precies wanneer een omschrijving onder spam valt o.i.d. , zet alles aan elkaar en je hebt de website.

Je kan zelfs per dagdeel een flexplek huren, het schijnt goed en leuk te zijn, meer info op de website.

 

Altan, ik neem aan dat je voor vrouw ook man mag lezen, er zijn zeer veel vrouwelijke onderneemsters die dan vaak een man achter zich hebben staan.

Ook andere combinaties zijn mogelijk, maar ik weet wat je wil zeggen en onderschrijf je mening.

 

Link naar reactie

Kent iemand misschien initiatieven voor een soort flex-plekken voor ZZP'ers?

 

Vlak bij je in de buurt, in het centrum van Leiden, zit de co work company . com

Ik weet niet precies wanneer een omschrijving onder spam valt o.i.d. , zet alles aan elkaar en je hebt de website.

Je kan zelfs per dagdeel een flexplek huren, het schijnt goed en leuk te zijn, meer info op de website.

 

Altan, ik neem aan dat je voor vrouw ook man mag lezen, er zijn zeer veel vrouwelijke onderneemsters die dan vaak een man achter zich hebben staan.

Ook andere combinaties zijn mogelijk, maar ik weet wat je wil zeggen en onderschrijf je mening.

 

 

Ik weet niet of vrouwen ook de behoefte hebben aan een man. Bij hun is het toch wat anders. Daarom heb ik daar niets over geschreven. Weet het zelf niet zo goed , vandaar.

Dit account is geband wegens overtreding van de forumregels

Link naar reactie

Je bent minder eenzaam als je regelmatig op HL rondhangt. Daarvoor zijn topics als "Yes!" uitgevonden, dat zijn de onderwerpen die je normaal aan de koffietafel aan je collega's vertelt, maar nu hier aan ons vertelt. Toch?

 

Zelf heb ik nooit veel alleen gezeten, omdat ik altijd wel anderen bij mijn projecten kan betrekken. Met z'n tweeen aan de keukentafel met een berg electronika is nog leuker dan alleen.

Link naar reactie

Voel me nu gelijk minder eenzaam ;) Tijd voor een virtuele lunch, wie schuift er aan?

 

Maar jullie hebben wel gelijk, de start is moeilijk maar ik denk wel dat het went. Vind het heerlijk mijn eigen toko te hebben en verantwoordelijk zijn voor mijn eigen inkomsten. Over 6 maanden heb ik het zo druk dat ik blij ben dat er niemand in de buurt is want dan kan ik lekker hard doorwerken. ;D

www.interieurinspiratie.nl de website voor inspiratie en praktisch advies voor inrichting van uw babykamer, kinderkamer, woonkamer of tuin.

Link naar reactie

Je bent minder eenzaam als je regelmatig op HL rondhangt. Daarvoor zijn topics als "Yes!" uitgevonden, dat zijn de onderwerpen die je normaal aan de koffietafel aan je collega's vertelt, maar nu hier aan ons vertelt. Toch?

 

Toch is dat anders dan "echt" contact met mensen.

 

Ben zelf sinds 2002 fultime ondernemer en mis ook regelmatig de matige machinekoffie in een plastic bekertje, met suiker uit een zakje en natuurlijk een schare collega's om je heen.

Link naar reactie

Dan zit er maar één ding op: groeien!

 

Medewerkers aannemen en een leuk team samenstellen, dan heb je weer genoeg mensen om je heen :)

 

Doe mijn best, doe mijn best..........

 

www.interieurinspiratie.nl de website voor inspiratie en praktisch advies voor inrichting van uw babykamer, kinderkamer, woonkamer of tuin.

Link naar reactie

Ik ben nu parttime ondernemer (naja eigenlijk fultime met nog een baan erbij :) )en het isvrij eenzaam. Ik heb het dan niet eens over het gezellige praatje tijdens de lunch oid. Maar wat ik vooral mis is een feedback op de acties die ik onderneem.

 

Ik zou best graag eens ideeen willen uitwisselen en als ik weer eens voor wat keuzes sta, zou het zo leuk zijn als je met iemand anders dan je partner, zou kunnen sparren.

 

Ik woon lekker dicht bij leiden en ik ga de co work comp. daar zeker uit proberen! Een wereld idee!

Andere meetings zijn zeker leuk, zijn er helaas niet altijd op het moment dat je ze nodig hebt, maar gelukkig is er dan altijd het HL nog ;)

Link naar reactie

Leuk topic. Het contact met collega's is inderdaad uniek. Niet te vergelijken met sociale contacten buiten werk of familie en al helemaal niet met klanten of leveranciers. Ik heb er lang over gedaan om er aan te wennen en droom nu nog regelmatig dat ik ze toch heb. Het vreemde is dat als ik dan wakker wordt, ik opgelucht ben dat ik vrij ben om zelf mijn dag in te delen.

Contact met collega ondernemers vind ik wel leuk maar vermoeiend.

Link naar reactie

Ik heb lang alleen gezeten. Maar msn is toch leuk, een beetje "goede morgen" af en toe iets opmerkelijks. Nu zit ik 50% van mijn tijd niet meer alleen. Is ook leuk maar vind het zeker niet erg om weer een dag alleen te zitten.

 

Je went eraan. Ben opzoek naar een nieuw kantoor. Daar wil ik toch een kamer voor mezelf.

Waar ik ook veel aan had is met vrienden op vrijdag de week door te spreken. Biertje erbij en dan kun je ook je ei kwijt.

 

Voor degene die geen msn vrinden hebben stuur me een pm. Al is het maar voor "goede morgen" ;)

Link naar reactie

Ik ben het helemaal eens met @karinvb.

Zelf ben ik startende parttime ondernemer en mis vooral de mogelijkheid om mijn overwegingen te delen bij het maken van belangrijke beslissingen. Met een collega zou je elkaar wat meer feedback kunnen geven en elkaar inspireren om er iets moois van te maken.

 

Wat betreft de sociale contacten tijdens 'werktijk' vind ik Twitter wel een prettige bijeenkomstigheid. Als je geen zin hebt om te 'praten' kun je de berichten een beetje volgen. Ben je zelf in voor wat social talk dan kun je daar ook je ei kwijt.

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 301 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.