• 0

Op beurs staan, maar standruimte uitverkocht.

Ik doe graag nog even een beroep op jullie creatieve brein.

 

Ik zit met het volgende "probleem". Ik mag tijdens een (voor ons zeer relevante) beurs een lezing geven, mits we daar ook een stand hebben. De standruimte is echter helemaal uitverkocht. De organisatie gaf zelf als optie aan om gebruik te maken van een stand die reeds gereserveerd is, de partijen die ik ken heb ik gevraagd maar hebben de ruimte zelf nodig.

 

Hebben jullie nog een slim idee?

Waar het dus om gaat is dat mensen ons na de lezing ook terug kunnen vinden op de beurs vloer...

 

Groeten,

 

Johannes

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Met bevriende collega afspreken dat je naar de organisatie toe kan melden dat je gebruik mag maken van zijn stand,zodat je dus de lezing kan geven.

 

Dan tijdens de beurs een grote paal, zon ontmoetingspaal die je op het station ziet en hoog uitsteekt met een bord of vlag erop, met je bedrijfsnaam en hem ergens op een druk punt zetten?

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Belachelijk verhaal vanuit de organisator. Creatief: misschien een caravan op de stoep zetten, of een lounge tent? Een horecapunt bezetten na de lezing?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dank in ieder geval voor jullie input!

 

Horecapunt bezetten zat ik ook aan te denken. En dan in ieder geval allemaal een heel opvallend t-shirt aan (bv. knal geel). Eens kijken of we iets kunnen bedenken dat onze doelgroep (met name gemeenten) ook passend vindt... iemand ideeën?

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie
  • 0

Je mag een lezing geven mits je een stand hebt, maar je kan geen stand meer boeken.

 

Wie heeft dat wangedrocht bedacht?

 

Doorgaans kan je een lezing vergezellen van lichtbeelden (ppt). Dat medium wordt door de meeste sprekers ge/misbruikt voor reclame. Alternatief is je toehoorders te attenderen op (draagbare) bluetooth-zenders waarmee ze wat info kunnen downloaden: "zet uw mobieltje aan tijdens de lezing!". Alternatief is give-aways uit te delen met je essentiële contactinfo. Sponsor de tompoezen bij de koffie!

 

Als regelmatige beurs/lezingbezoeker zou ik je echter aanraden om platte reclame tot een minimum te beperken en tenminste een goede inhoudelijke lezing te geven. Anders werkt die reclame averechts.

 

Oh, en zorg voor goede vermeldingen in het beursprogramma. Maak een kopie van je lezing in een persmap voor de perskamer. Attendeer verwante exposanten tijdig dat je een lezing geeft, zodat zij hun relaties daarop kunnen wijzen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Misschien kun je met alu truss een stand op poten in de vorm van een poort of boog (laten) bouwen om een pad, hoek van een beursruimte of kruispunt van beurspaden te benutten met banners op hoogte. Je hebt dan automatisch toeloop en exposure van twee of meer kanten.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

 

Yep, een opblaasbrug. Een hangstand aan een kraan (kooidansers). Een penthousestand.

 

Of spreek af met de koffieventer dat je een tafeltje inneemt in ruil voor twintig koffie's ofzo.

 

Ambush Marketing.

 

Loop de hele dag in een oranje jurk! Huur een promoteam dat een striptease uitvoert. Enz.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik zou het wel een beetje in jouw straatje zoeken, denk eigenlijk dat kooidanseressen e.d. minder goed worden opgevangen op een dergelijke beurs.

Tenzij je ze verkleed als een beschermde diersoort en brengt onder de naam lust ipv last (zoals op je homepage ;-), weet je gelijk wat je op je t shirts moet laten drukken: lust ipv last en een flyer met een leuke uitleg. Vergeten ze je in elk geval niet meer!

 

Misschien kan je sowieso wat doen onder het mom van ruimtelijke ordening en het feit dat jij geen ruimte hebt gekregen op de beurs?

 

Succes in elk geval!

Link naar reactie
  • 0

Ik zou het wel een beetje in jouw straatje zoeken.

 

Doorgaans zie je op een vakbeurs veel verwante bedrijven. Als die allemaal in hun eigen straatje zoeken. komen ze allemaal op hetzelfde pleintje uit. Tussen al die consonanten is het soms goed de dissonant te zijn. Alleen al om niet de zoveelste exposant te zijn met een tafeltje, twee designkrukken en een stel foto's aan de systeemwand. Het kan helemaal geen kwaad compleet buiten dat straatje te denken om vervolgens vanuit een extreme presentatie weer een link te zoeken met je kernactiviteiten.

 

Goh, designers doen dat toch ook? Het hoeft niet altijd illustratief te zijn... ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij stuurde ik ook niet dat je niet creatief mag denken. Iets bedenken wat niet op je product/dienst slaat en ook niet op het event en de doelgroep slaat nergens op, dan sla je behoorlijk de plank mis. Dat moet je toch met me eens zijn. Zorg altijd wel voor een haakje, daarbinnen kan je zo creatief denken als je wilt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Bij het bedenken van een naam, een campagne, een ontwerp of een beursactiviteit hoef je niet perse bij de opdrachtgever te beginnen. Je kan ook vanuit de markt, vanuit de umfeld of het evenement denken. Daarin streven naar revelante of desnoods slechts amusante consonantie, en van daaruit de link terug leggen naar het aanbod. Is een prima tactiek als je een beetje vast zit in het denkproces, in je concepting. Oeps, dat is concepting.

 

Bedenk ook dat beurzen zijn ontstaan uit jaarmarkten, kermissen en andere spektakels. Het kan dus helemaal geen kwaad om wat spektakel terug te brengen in doorgaans wat saaie evenementen.

 

Een (slecht) voorbeeld zijn dames in bikinis in de autosector.

 

Een hangende kooi is in de omgeving van een overvolle beurs is zo gek nog niet. Maar waarschijnlijk wel te duur. ::)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 282 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.