• 0

Wat vinden jullie van mijn nieuwe webshop? - TijdvoorChampagne.nl

Omschrijving van je concept:

Beste HL-ers,

 

Hij is eindelijk af! De webshop www.TijdvoorChampagne.nl welke www.champalou.nl gaat vervangen.

 

Ik zou het fijn vinden als jullie even de tijd namen om op de website rond te kijken en mij jullie feedback te geven over de winkel. Mochten jullie het bestelproces eens grondig willen testen zijn jullie uiteraard ook van harte welkom! ;)

 

 

Een webshop waar men Champagne, maar ook andere mousserende wijnen en accessoires kan kopen. De webshop is voornamelijk gericht op het geven/versturen van geschenken, echter kan men uiteraard ook de Champagnes e.d. voor eigen gebruik kopen. Hier zijn ook producten voor samengesteld, denk aan "grootverpakkingen".

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De website heb ik samen met een externe partij gemaakt. T.o.v. mijn vorige webshop heb ik het assortiment uitgebreid.

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het aanbieden van een webshop waar het eenvoudig en snel is om een fles Champagne of mousserende wijn cadeau te geven of om zelf te bestellen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ik ga er niet heel spannend over doen. Uiteindelijk is het "gewoon" een webwinkel en we verkopen Champagne. Wat ik wel wil bereiken is dat mensen op mijn website een gevoel krijgen dat Champagne/ andere bubbels vooral leuk is om te drinken... dat het een leuke beleving is en dat je er niet al te "moeilijk" over moet doen. Champagne is zeer zeker niet alleen bedoeld voor Oud & Nieuw!

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop vooral feed-back op de usability/logica van de website te krijgen. Verder ook op het design, dit vond ik toch het lastigste, nuttige tips zijn altijd welkom!

 

Mochten er nog fouten op de website staan of bugs in zitten hoor ik dat natuurlijk ook graag!

 

En als jullie een Champagne of andere mousserende wijn weten die absoluut op deze website moet staan mag dat natuurlijk ook zeker vermeld worden! Met daarbij een gegarandeerde afname... ;)

 

 

www.TijdvoorChampagne.nl/relatiegeschenken | www.TijdvoorAlcoholvrij.nl | www.uglyxmas.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je website ziet er goed uit! Vind het qua uiterlijk netjes en verzorgd. Neem aan dat het zelf ontworpen is?

 

Het enige wat ik mij afvraag: waarom magenta als steunkleur en niet champagne? Is dat vanwege je insteek dat je vindt dat champagne niet alleen bedoeld is voor Oud & Nieuw?

 

Voor de rest heb ik globaal naar de usability gekeken, aangezien dat meer mijn interessegebied is. Een aantal punten die mij opvallen:

 

- Vanaf de homepage kan ik niet naar mijn winkelwagen, ook al heb ik er producten in zitten.

- Indelingen qua menu / informatiestructuur e.d. vind ik goed. Het enige wat ik zou doen, is 'contact' in het linker menu als laatste item neerzetten. M.i. is 'Nieuws' belangrijker dan 'contact'. Eventueel kan je 'contact' daar ook weghalen en bovenin het primaire menu neerzetten.

- Wellicht wat structuur geven aan 'Over ons' door middel van tussenkoppen, het is nu een beetje veel tekst zonder structuur. Tevens zie ik dat aan de rechterkant de tekst verdwijnt onder de rechter sidebar (Safari op een Mac)

- Zo nu en dan kom ik Engelse woorden / tekstgedeelten tegen. Waarschijnlijk de software die je draait, echter staat het netter als alles gewoon in het Nederlands is

- Overzicht van producten vind ik goed en duidelijk. Eventueel zou je de hoofdcategorieën in de secundaire navigatie (linker sidebar) klikbaar kunnen maken, waarna je terecht komt op de overzichtspagina van een categorie (zoals bijvoorbeeld 'Prosecco'). Deze pagina kan je namelijk ook bereiken via de knop 'Prosecco' boven de content (onder het logo).

- De gespecificeerde pagina's vind ik ook duidelijk, echter zou ik de afbeeldingen niet in een lege pagina laten tonen, maar dmv een lightbox. Daarnaast is het wellicht verstandig om grote afbeeldingen te verkleinen. Ook verandert mijn cursor in zo'n vierwegspijl, wat suggereert dat ik de afbeelding zou kunnen verplaatsen. Denk dat het een handje moet zijn?

- In het overzicht van je winkelwagen zou ik de verzendkosten meenemen in het eindtotaal (onder subtotaal wellicht: 'verzendkosten €6.75'). Op deze manier komt men niet voor een verrassing te staan als er opeens €6,75 bij het eindtotaal wordt opgeteld.

 

Dit waren de punten die mij het meest opvallen; heb echter niet alles grondig bekeken. Al met al vind ik het een (zeer) ruim(e) voldoende. ;D

 

Succes verder!

 

 

 

 

Fantasma Media | LinkedIn | Twitter

Web & Usability

Link naar reactie
  • 0

De webshop ziet er verzorgd en rustig uit. Wat ik niet helemaal kan plaatsen, is de keuze voor de kleur roze als accent. Daarnaast mis ik een duidelijk logo en weergave van de aangeboden merken op de home.

 

Over de kleur hebben jullie vast langer nagedacht dan ik, en worden bubbelwijnen ook juist niet op merken gekozen? Misschien mag de uitstraling iets chiquer en vertrouwder, ook in het logo. Speel (nog) meer in op beleving. Het TNT logo vind ik aan de grote kant.

 

In de linkerkolom zou ik de soorten bubbelwijn of merken boven de informatiepagina's plaatsen. Hoe kom ik op locatie aan (wegwerp)champagneglazen? Bijverkoop!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Een paar zaken die me opvallen:

 

Het valt me op dat je de btw niet laat zien bij de betalingsgegevens. Krijg je als bedrijf wel een factuur met btw? En hoe ga je om met de btw over de verzendkosten?

 

Als ik in het bestelproces stap 3 heb ingevuld en op "Ga verder" klik lijkt het net of ik op een blanco scherm uitkom. Ik moet dan naar boven scrollen om stap 4 te zien.

 

In je voorwaarden heb je het over "handmatige overschrijving" als betaalwijze, maar die kom ik in het bestelproces niet tegen als keuze.

 

Als ik bestel bij tijdvoorchampagne.nl moet ik reclameren bij champalou.nl (AV en "Over ons" pagina)?

 

Op je "Over ons" pagina valt de tekst rechts buiten het frame.

 

Hier en daar staan wat tikfouten en zinnen die niet goed lopen. Om er een paar te noemen: bij "Offerte aanvragen" staat "aandieding", op "De Magie van Champagne" staat "Jezelf iets bijzonder gunnen" waar je waarschijnlijk "bijzonders" bedoelt, bij "Veelgestelde vragen" staat bij de eerste vraag "besteld", dit moet "bestelt" zijn en in je AV klopt bijvoorbeeld de eerst zin onder "Levering" niet ("ontvangt" moet waarschijnlijk "wilt ontvangen" zijn).

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Ik zie dat je website gebouwd is met Magento.

Site ziet er mooi uit!

 

Ik zag nog wel een paar stukjes tekst die nog niet in de vertaling zijn meegenomen;

 

o.a. als je producten gaat vergelijken ; has been added to comparison list.

** De link om daadwerkelijk te vergelijken is er niet**

 

Toevoegen producten ; was added to your shopping cart.

 

 

 

Link naar reactie
  • 1

Mooie website en een heel goede url. Dat zal zeker een voordeel worden.

 

Puntjes zoals ik ze snel zie. Ik doe grotendeels alleen vanuit design oogpunt. Meeste zijn cosmetische verbeterpunten op de "i".

 

[*]Als ik op de plaatjes klik krijg ik een 404 melding, voorpagina sfeerbeelden

[*]logo is prima. kleur roze is prachtig. Alleen ik zou iemand even 30 minuten het logo laten strak trekken

[*]Vormgeving website is prima. Ik persoonlijk vind het een beetje jammer dat het een standaard template is. Maar gebruikersvriendelijk is het zeker en overzichtelijk. Misschien dat je met de sfeerbeelden het een en ander iets meer kan opkrikken.

[*]navigatie: ik verwacht eigenlijk als leek dat als ik op champagne, prosecco of bubbels klik op een pagina kom waarin die catagorie verder wordt toegelicht.

[*]ideal logo. Hier zou ik een strakkere variant voor kiezen. Zijn er veel van te vinden op internet. En de titels klant reacties, veilig betalen en tnt lijken bij het onderdeel erboven te horen. Een lijntje of de gradient omdraaien zou dit verhelpen

[*]roze accenten in tekst. Prachtig. Maar dan wel overal doorvoeren

[*]Bij artikelen zie ik meer afbeeldingen staan met maar een afbeelding. Als er 1 beeld is zou ik deze weglaten

[*]Informatie over jullie zelf is voor mij iets te ver weggestopt. Ik zou dit ook wel in de linker navigatie bijplaatsen, tevens praten jullie bij "over ons" over schappelijke prijs. Ik heb geen alternatief, maar gevoelsmatig vind ik dit niet zo passen. En de pagina kan wel wat sfeerbeelden, eigen foto en lucht in de tekst gebruiken.

[*]in linker navigatie hebben jullie het bij champagne het logo vignet staan. Leuk maar is er ook iets te doen voor de andere 3 categorien?

[*]klantreacties. Ik zou de quote cursief zetten, en de naam in bold. En misschien scheiden met een subtiel grijs lijntje tussen de verschillende artikeltjes.

[*]sfeerbeelden bij artikelen proberen in het zelfde formaat en stijl te houden. Dit geeft de pagina iets meer rust.

[*]accessoires heeft maar een artikel. Ik zou het dan helemaal weglaten.

[*]Zet op verlanglijst heeft wel een hele andere opmaak als de rest?

[*]Rare kartel randjes bij de zoekknop aan de linker en rechterkant. En het woord zoeken een beetje naar beneden

[*]magie van champagne. Slordig sfeerbeeld. En de bij de opsomming en platte tekst mogen bepaalde regels wel in het bold voor wat contrast

 

Maar ziet er goed uit en ik zou er een fles kopen. En dat is het belangrijkste... (niet dat ik zou kopen, maar dat ik denk dat als ik zou kopen, andere mensen dat ook zouden denken en dat dus het gevoel van de website positief is)

 

Met vriendelijke groet,

 

Micha

 

 

 

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Ziet er inderdaad strak uit, ik mis inderdaad nog de Home button.

Ik denk dat je met bovenstaande tips een heel eind komt, al had ik nog een laatste puntje.

 

Het Nederlandse taalpakket van Magento is niet helemaal compleet, wanneer ik iets toevoeg aan mijn winkelmand staat er;

 

* Astoria Lounge Classic was added to your shopping cart.

 

Vertaal dit ook even naar het Nederlands.

 

Succes met de winkel!

 

”De vraag is niet wat kennis kost, maar wat het oplevert”.

Link naar reactie
  • 0

Het ziet er overzichtelijk uit en ook als je klikt bij andere bubbels krijgt men een helder overzicht van het een en ander!

Een USP van de website is naar mijn mening is dat er verschillende soorten betaalwijze worden geaccepteerd. Dat kom je niet vaak tegen.

 

Leveringsvoorwaarden schrikken mij persoonlijk af om te bestellen. Vooral overmacht, maar dat kan aan mij liggen. Heb weinig of geen ervaring met het bestellen via internet. Maar zal absoluut uw website in de gaten houden mocht er iemand jarig zijn of mocht ik een paar goede bubbels nodig hebben!

 

Kortom Heerlijk, helder, duidelijk!

 

Groet,

 

Steven

World on Water

Link naar reactie
  • 0

Zo, nu ga ik eerst eens de mensen bedanken die de tijd hebben genomen om de shop te bekijken en te beoordelen. Ik moet zeggen dat ik dat ik zeer waardeer en meerdere punten uit de eerste reacties heb ik inmiddels opgepakt!

 

Wat mij daarnaast ook blijft verbazen is de toon waarmee op het HL-forum wordt gesproken, vrijwel altijd opbouwend. Ik vind het nog steeds mooi dat er een (online) plek is waar je als (startende) ondernemer teecht kan met je vragen en mensen kan ontmoeten die je echt verder willen helpen.

 

Maar genoeg over de goedheid van de HL-leden..

 

1ste prio: Hard-coded engelse termen!

 

Wanneer je iets toevoegt aan je winkelwagen en dus daar aanbelandt licht de button "over ons" op.

 

Je hebt gelijk, was me nog niet eerder opgevallen! Helaas is dit niet (eenvoudig) op te lossen. Ik maak gebruik van "MageBridge". Dat is een koppeling om Magento te integreren in Joomla, supertool! Alleen hij heeft 1 pagina in Magento waar "de brug als het ware naartoe leidt". Daarom licht 'ie waarschijnlijk op, ik zal eens informeren of dat ook zonderkan.

 

@John: Zoals ik in de reus ook aangeef, topoverzicht! Ik kan niet garanderen dat ik alle punten aanpak. Een deel blijft ook subjectief ;) Maar ik ga er zeker mee aan de slag.

www.TijdvoorChampagne.nl/relatiegeschenken | www.TijdvoorAlcoholvrij.nl | www.uglyxmas.nl

Link naar reactie
  • 0

Eerste indruk: Magento, daar gaat mijn hart altijd sneller van kloppen ;).

 

Ik heb reacties van anderen nog niet doorgelezen, dus wellicht dubbel.

 

- Ik zie nog een aantal engelstalige termen, bijvoorbeeld bij het toevoegen van inhoud aan winkelwagen.

- Tekst en uitleg is een sterk punt van een webshop, zorg alleen voor iets meer beleving. Het komt nu nog een beetje droog over, wellicht met mooi beeldmateriaal aanvullen? Bijvoorbeeld velden met frisse druiven bij productie, bruizende bellen bij magie, etc.

- Kan je onestepcheckout aanraden om de stappen tot bestelling laagdrempeliger te maken.

- Wellicht zoeken wat uitgebreider, kan mooi met de gelaagde navigatie. Zelf zou ik graag willen selecteren op streek, prijsklasse, etc. in plaats van al gelijk een merk te moeten kiezen.

- Waarom het pad "over-ons" in url en kruimelpad van productpagina?

- Wees zuiniger met tekst.

 

Voor de rest, zeker geen slechte shop (daarom ook de kleine puntjes). Nog even de puntjes op de i en hij is al weer stukken beter.

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie
  • 0

Wat een oase van rust! Heerlijk!

Ik vind de look en feel uitstekend.

 

Nu gelijk maar to the point:

 

* De foto's zouden in een hogere resolutie mogen. Dus inzoomen tot op een leesbaar label is absoluut meerwaarde.

* Mijn dorst mag wel een beetje gewekt worden. Waarom niet wat sfeerfoto's met mensen die genieten van champagne, verspreid over de site.

 

Verder weinig aanmerken voelt allemaal logisch aan. Kan snel bestellen, makkelijk navigeren.

Link naar reactie
  • 0

Het design vind ik erg mooi. Toch vind ik het jammer dat je je website niet meer 2.0 heb gemaakt. Het nieuws vind ik niet relevant. Ik zou de mogelijkheid van een reactiesysteem inbouwen. Van andere consumenten horen hoe de champagne smaakt en voor welke gelegenheid de champagne geschikt is zal zeker leiden tot een hogere omzet. Daarnaast zou het leuk zijn als je via social media als you tube en twitter laat zien hoe gepassioneerd je over champagne bent. Zodat mensen jouw je omzet ook zullen gaan gunnen.

 

Ik hoop dat je er wat mee kunt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 145 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.