• 0

Opzoek naar opdrachten voor innovatief ondernemen

Hallo allemaal,

 

Ik ben al enige tijd op kleine schaal bezig met innovatief ondernemen. Dit ondernemerschap (productontwikkeling, het zoeken naar oplossingen voor technische problemen, bestaande producten verbeteren, enz..) zou ik graag willen uitbreiden, het liefst zover dat dit voor het hoofdinkomen gaat zorgen.

 

Een bepaalde hoeveelheid technische kennis en kunde is evenals een uitgebreide werkplaats voor prototypebouw wel aanwezig, dat is niet het probleem. Alleen is mijn vraag op dit moment hoe je aan opdrachten komt. Hoe vind ik de problemen die om een oplossing vragen?

Moet je hier toevallig tegenaan lopen of weet iemand misschien of er bepaalde websites zijn waar bedrijven en innovatieve ondernemers (uitvinders) elkaar kunnen benaderen?

 

Ik heb al veel rondgekeken op internet maar ik kan het nog niet echt vinden. Ik hoop dat iemand me een zetje in de goede richting kan geven.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Welkom. Ik ga altijd naar beurzen en tentoonstellingen. Bij een onderwerp wat mij interesseerd ga ik een beetje luisteren naar wat er voor vragen gesteld worden aan de exposant. Op een bepaald moment hoor je iets waar jij je voor in kunt zetten. Je kunt direct op een diplomatieke manier een kontakt leggen. Zo heb ik al vele malen een opdracht of productidee opgedaan. Het is niet altijd wat geworden, maar je komt wel aan de bak.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties.

 

Ik heb weer veel rondgekeken op internet maar in vind voornamelijk informatie over hoe je een goed idee kunt vermarkten.

Zoals herman van der helm al zegt denk ik dat het bezoeken van beurzen, tentoonstellingen, etc. inderdaad een goede manier is om aan opdrachten te komen. Met andere woorden, zelf actief opzoek gaan, maar daar ben je tenslotte ook ondernemer voor.

Link naar reactie
  • 0

Dit is een enorm herkenbare vraag, destijds werkende voor de technische suppport afdeling van een R&D afdeling kwamen de uitdagende technische klussen zo op je bordje.

Als zelfstandige is het even anders want plotseling verwachten ze bewijs dat je te vertrouwen bent, ze moeten je vinden en dat je kunt wat ze je vragen en dat tegen een scherpe vaste prijs.

Dat lijkt nogal veel op ondernemersschap, maar vaak is het ondernemer spelen niet de reden dat je start.

Vaak past het ook niet zo bij je.

Een methode, de gesprekken met de verkopers op een beurs zijn vaak niet prettig omdat ze alleen wat aan je willen verkopen. Beurzen waar men wel voor de nieuwe contacten open staan zijn er niet zo veel, zo heb ik ervaren.

Verder is de vraagkant van die uitdagende technische klussen markt niet zichtbaar omdat er een enorm taboe rust op het hebben van een probleem, want een sterk en solide imago is vaak heilig voor je klanten.

Toegeven dat een groot bedrijf een zeker expertise niet aankan dus.

Een wereld met meer initiatieven als innocentive zou het voor vraag en aanbod-kant een stuk makkelijker maken; overigens wil de overheid (nouja, zo lijkt het) ook een beetje die kant op met SBIR

 

Mijn opdrachten heb ik gekregen via bedrijven die mij zelf belden (internet), sleutelfiguren die een zekere vertrouwenspositie hebben en het belangrijkste: tevreden klanten die in en buiten het bedrijf ongevraagd je ambassadeur worden.

Het gaat een tijdje duren verwacht ik.

Als je een snelle hack hebt voor dit probleem hoor ik die graag.

 

Patrick

Serenity systems design

www.serenity.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste,

 

Als je wil heb ik nog wel een paar ideeën die je zou kunnen uitwerken, want ik heb heel vaak goede ideeën. Maar heb alleen zelf geen technische vaardigheden om een prototype te maken.

 

Ik sprak een paar weken geleden een meneer die zich bezig houd met innovatieve producten op de markt brengen(heeft verschillende bedrijven op de markt gebracht en ook weer door verkocht), die vertelde me dat het het beste is om, met iemand samen te werken, één iemand weet zich raad met het commerciële en marketing deel en de ander moet technische zijn. door middel van deze twee aan elkaar te koppelen is er grote kans tot het goed op de markt brengen van een product.

 

Ik hoor graag van u,

 

groeten,

 

Daniel

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.