Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
joelphil

Iemand ervaring met Directpakket?

Recommended Posts

Zijn er HL'ers die ervaring hebben met Directpakket? (www.directpakket.eu). Ik heb er nog nooit van gehoord en dan is het wel vreemd dat ze zulke extreem lage prijzen kunnen bieden. Het is geen inkooporganisatie o.i.d., ze bezorgen alles zelf zeggen ze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien iets voor die ondernemer die zoveel problemen met TNT heeft..... Geen ervaring mee, dus kan niet zeggen of het een goed alternatief is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet er allemaal eigenlijk wel degelijk uit zo op het eerste gezicht. Wat mij vooral aanspreekt is dat je orders voor 12.00 kunt aanmelden die dan dezelfde dag nog worden opgehaald. Dat is vooral erg handig voor webwinkeliers die nog niet iedere dag met zekerheid pakketten versturen.

 

Ik ga deze week even contact met ze opnemen om wat informatie te vergaren, ik houd jullie op de hoogte.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm.... een pakket van 20 - 25 kg naar België is een stuk goedkoper dan DHL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het zijn echt prijzen dat je denkt hoe is het in godsnaam mogelijk? Waarom zijn TNT, DHL, DPD, GLS, UPS, etc duurder dan zij, terwijl dit soort bekende vervoerders honderden auto's hebben rondrijden (en dus kunnen besparen op de kosten) en ik nog nooit van Directpakket gehoord heb laat staan ooit een busje heb zien rijden....

 

Ik ga het ook zeker eens proberen. Alle pakketzendingen zijn te traceren en zelfs de klant kan automatisch een traceercode ontvangen.

 

Nadeel vind ik wel dat als de klant niet thuis is het na 3 pogingen retour gestuurd wordt, terwijl het bij de anderen naar een afhaalpunt of depot gaat. En wat jammer is, is dat de aflevertijden (met name voor België en Duitsland) kunnen variëren. Ik wil mijn klanten zekerheid bieden dat de zending er bijv. binnen 2 dagen is, maar voor hetzelfde geld is die nu 5 dagen onderweg.

 

Maargoed, voor die prijzen moet je ook niet teveel snelheid verwachten natuurlijk...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiala is niet van deur tot deur, maar van Kiala punt tot Kiala punt. Zelf bied ik het niet aan, maar vind het meer een service om erbij aan te bieden voor klanten die nooit thuis zijn en niet willen dat de buren hun pakje in ontvangst nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De klanten die ze als referenties aangeven zijn een beetje vreemd. Van de vier webshop is er ééntje nog in aanbouw, twee (Conrad en Kijkshop) geven op hun site aan via TNT te werken en enkel de laatste referentie lijkt werkelijk te bezorgen via directpakket. Overigens heb ik bij de Kijkshop en Conrad enkel de bestel-/leverinfo bekeken, misschien dat directpakket als optie in het bestelproces zit.

 

Wanneer ik zoek naar ervaringen met de vierde winkel kan ik alleen het eigen 'gastenboek' (http://bit.ly/bqsOlU) vinden waarop iedereen wel redelijk positief lijkt te zijn over de bezorging. Het kan echter net zo goed zijn dat ze hun eigen gastenboek kunnen modereren en de negatieve reacties eruit vissen.

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

De klanten die ze als referenties aangeven zijn een beetje vreemd. Van de vier webshop is er ééntje nog in aanbouw, twee (Conrad en Kijkshop) geven op hun site aan via TNT te werken en enkel de laatste referentie lijkt werkelijk te bezorgen via directpakket. Overigens heb ik bij de Kijkshop en Conrad enkel de bestel-/leverinfo bekeken, misschien dat directpakket als optie in het bestelproces zit.

 

Wanneer ik zoek naar ervaringen met de vierde winkel kan ik alleen het eigen 'gastenboek' (http://bit.ly/bqsOlU) vinden waarop iedereen wel redelijk positief lijkt te zijn over de bezorging. Het kan echter net zo goed zijn dat ze hun eigen gastenboek kunnen modereren en de negatieve reacties eruit vissen.

 

 

 

 

 

Bel Conrad en Kijkshop en vraag het ? Dan weet je het zeker namelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met Directpakket heb ik tot op heden geen ervaring. Ben wel erg benieuwd, dus zodra mensen hier eens iets hebben vervoerd graag de ervaring.

 

Zelf ben ik vorige week eens begonnen met MyParcel.nl.

Gezien de ervaringen met Parcel International was ik toch nog altijd op zoek naar een andere partij.

 

Vind het zelf makkelijker werken dan Parcel International, omdat je hier een .CSV bestand van je verzend-adressen kan uploaden.

Zo dien je niet alle adressen nogmaals in te voeren.

 

Tarieven zijn ook erg goed: € 5.10 per pakket (Excl. BTW) en ze vervoeren via TNT. Ze bieden dus dezelfde diensten aan als TNT, dus ook met een aantal afleverpogingen.

Het enige nadeel is dat je bij een klacht een tussenschakel hebt. Aangezien de klachtenafhandeling bij TNT toch erg slecht is, maakt het voor mij niet veel uit.

 

 

 

 


Voor echte besparing ga naar www.handigbesparen.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik werk nu 11 jaar als ondernemer in de koerier- en expressbranche. Ik ken ze niet, nooit van gehoord. Gezien het uiterlijk van de website en het feit dat er groot een 06-nummer op de site staat verwacht ik dat er een kleine tot zeer kleine organisatie achter zit. Het is dan zeer waaschijnlijk dat deze werkt met en voor een grote integrator als bijvoorbeeld DPD of TNT.

 

Een probeersel kan natuurlijk altijd. Zonder een ander te willen beoordelen die ik niet ken verwacht ik niet al te veel van dit bedrijf.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maandagavond opdracht gegeven om een pakketje te verzenden via DirectPakket.eu . Gisteren kwam hij dit pakket ophalen. Meneer (eigenaar van directpakket) kwam vriendelijk over. Hij wil graag concureren op markt. Op het eerste gezicht zag het er allemaal goed uit. :) De bus is beletterd met DirectPakket. Meneer gaf nog een flyer over zijn diensten wat hij aanbied.

Later meer hierover!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer ik zoek naar ervaringen met de vierde winkel kan ik alleen het eigen 'gastenboek' (http://bit.ly/bqsOlU) vinden waarop iedereen wel redelijk positief lijkt te zijn over de bezorging. Het kan echter net zo goed zijn dat ze hun eigen gastenboek kunnen modereren en de negatieve reacties eruit vissen.

 

Volgens LinkedIn zijn de eigenaren van Directpakket en betreffende referentie één en dezelfde persoon.

 

Frans

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu één pakketje verzonden met DirectPakket.eu. Pakketje is netjes opgehaald en vandaag geleverd bij geadresseerde.

Dit is voor herhaling vatbaar. Alleen track en trace wordt niet goed bijgewerkt. Verzenden met directPakket.eu, dat ga ik vaker doen. Mijn ervaringen zal ik regelmatig hier op deze site vermelden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind ik dan weer leuk om te weten; wat voor business doe je precies verdoold001?

 

 

 

Business is niet relevant. Maar wij hebben een veehouderijbedrijf. Vanuit bedrijf worden er weinig pakketjes verzonden. Het pakketje wat ik verzonden had gister, was 'particulier'.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor iemand die twijfelt om verzendingen via Directpakket.eu te versturen adviseer ik met KLEM! niet doen!!

 

Als je het toch doet, betaal dan op rekening. Eerst leveren dan betalen. Ik zal mijn motivatie uitleggen.

 

Vorige week dinsdag had ik een pakket aangemeld voor verzending. Na enig aandringen werd dit pakket Vrijdag afgehaald. De ontvanger belde me zaterdag dat het pakket op afgeleverd stond, maar hun hadden niets ontvangen. Zowel zaterdag als maandag heb ik diverse telefoontjes en emails gestuurd naar directpakket. Echter niemand gaf thuis. Emails worden niet beantwoord en te telefoon eveneens niet.

 

Vanochtend kreeg ik van Autogarage Geva in Geleen die zaken deed met Directpakket.eu een telefoontje. Ze hadden mijn laatste zending welke door Directpakket.eu als afgeleverd gesorteerd stond in hun bezit. Ze hadden al dagen geen contact meer gehad met de eigenaar van Directpakket.eu en deze weigert om de zendingen te komen halen en te versturen. Ik heb dus betaald voor een dienst die niet gaat gebeuren.

 

Gelukkig kan ik mijn pakket bij de autogarage alsnog terug halen, maar mijn geld ben ik kwijt.

 

Het bedrijf adviseerde me om geen zaken meer te doen met Directpakket.eu gezien hun zelfs geen response meer ontvangen. Afin, Dit is mijn ervaring..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij hebben jammer genoeg gewerkt voor deze meneer en zijn waarschijnlijk ons geld ook kwijt .

Hij belooft heel veel maar er komt niks van terecht.

De telefoonnummers kloppen voor even maar zijn daarna al weer snel weg.

Zelfs als hij achter loopt met betalingen denkt hij dat je nog voor hem wilt werken .

Vele mensen zijn de dupe van deze meneer DOE HET NIET MENSEN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nu één pakketje verzonden met DirectPakket.eu. Pakketje is netjes opgehaald en vandaag geleverd bij geadresseerde.

Dit is voor herhaling vatbaar. Alleen track en trace wordt niet goed bijgewerkt. Verzenden met directPakket.eu, dat ga ik vaker doen. Mijn ervaringen zal ik regelmatig hier op deze site vermelden!

Ik zou het echt niet meer doen deze meneer is een grote oplichter belooft van alles maar er komt echt niks van terecht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet in zee gaan met Direct Pakket.

Ik heb ongeveer 3 maanden met hun verzonden en ben 2 pakketten kwijt.

Werd vandaag gebeld door Garage Geva uit Geleen dat 3 van mijn pakketten die vorige week al geleverd hadden moeten zijn bij hun in Geleen stonden.

Meneer Direct Pakket: Fons, is nergens te bekennen.

Ik had net vorige week alles veranderd in mijn webshop omdat ik niet langer wenste te verzenden via hem. Maar net te laat dus.

Slechte communicatie. Pakketten komen niet op tijd aan of verdwijnen. Track & trace systeem klopt nooit! Ik heb hem te lang de kans gegeven om alles in goede banen te laten verlopen. Iedereen heeft een opstart kans nodig toch?

Ik kan het verhaal nog langer maken, maar eerlijk, niet met hun gaan verzenden, krijg je spijt van.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 4 leden online en 196 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept