Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
joelphil

Iemand ervaring met Directpakket?

Recommended Posts

Ik zal hier het enige ware verhaal vertellen inzake de problemen Directpakket. Directpakket is begonnen als klein vervoerder van pakketten met priveauto. Ik ging naar de garage waar ik altijd onderhoud laat plegen aan mijn auto. Ik vroeg aan de eigenaar R.Stelten of deze een kleine bestelauto voor mij wist. En ja hoor, na een paar dagen had ik mijn eerste kleine bestelauto. Cash betaald. De eigenaar van de garage vroeg wat ik met de bestelauto ging doen. Ik zei Pakket- en Koeriersdienst. Oh, daar ben ik al lang op zoek naar om zoiets te beginnen. Ok, zei ik, je kan meedoen. Na enkele weken zei deze, ik stel je 2 bussen ter beschikking als instap in Directpakket, mooi toch. Ik zei dat er buiten het inbrengen van 2 bussen meer nodig is, toen kwam hij met een meubelbak, ook mooi. Tot 10 september ging alles redelijk goed.

Ik was een bus ophalen welke weer eens defect was. Ik belde R.Stelten onderweg, dat er vandaag (10-09) geld nodig was om de facteuren van de ZZP-ers te betalen, hier had ik al enkele keren om gevraagd.

Toen was er teveel gevraagd, geld, hoe kan dat nou, voor mij hoeft het niet meer, ik stop ermee enz.enz. Het schijnt dat deze ondernemer alleen maar dacht dat er duizende euro's te verdienen waren.

Dan lees ik een bericht van Vagshop, ik zou 23 pakketten afgehaald hebben en nooit bezorgd, nou alle pakketten op misschien 3 of 4 na zijn correct bezorgd. Deze staan of stonden in Geleen alsmede meerdere pakketten, daar kon ik niet meer bij.

De ondernemer!!! R.Stelten liet eenvoudig alle chauffeurs naar Geleen, adres Burgemeester Lemmensstraat 109 komen om alle resterende pakketten en auto's achter slot en grendel te zetten, waar ik niet meer bij kon.

Laat mij duidelijk zijn, alle auto's staan op mijn naam, ook bezit ik alle overschrijvingsbewijzen, er was nooit gesproken over betalen van de auto's, deze had R.Stelten in gebracht. Nu dat er niets te verdienen valt, trekt deze zijn keutel in en loopt rond te bazuinen dat Directpakket failliet is.

Nou ik zal doorvechten, dit is de enige echte waarheid.

Jawel hoor, er wordt nog gewoon dienstverlening uitgevoerd.

Mjah ik hoop voor je dat er nog klanten in je blijven geloven. Ik ben er bang voor. Misschien nieuwe start met nieuwe naam? Ik zou niet zo snel meer met je in zee gaan met deze naam dan. Ook al ben je misschien onschuldig ;)

Jawel hoor, er wordt nog gewoon dienstverlening uitgevoerd.

Vagshop geeft hier aan dat je niet thuis geeft als hij contact met je zoekt mbt. de zoekgeraakte pakketten. Ik vind het vreemd dat je je zaken nog wel voort zou zetten zonder eerst de bestaande problemen op te lossen.

EDIT en Frans was me weer eens voor :)

De waarheid binnen directpakket kan zeker niet door Dhr. Bruls worden verwoord. Daarom deze info van enige insiders.

1. Dhr. F.Bruls is als enige eigenaar van Directpakket, Directpost ( zie marktplaats) en Euro parfum. Hij kan dus niemand anders aansprakelijk stellen.

2. Dhr. F.Bruls is sinds Maandag 13-09-2010 niet meer aan de Burgemeester Lemmenstraat 109 te Geleen verschenen

om zijn ZZP chauffeurs de te bezorgen goederen te vestrekken. Hij is vanaf die dag ook niet meer bereikbaar.

De garage die hij noemt was tevens de plaats waar elke dag de directpakket zendingen werden gesorteerd. Is dus niet zo vreemd dat ze daar staan.

Niemand heeft de chaffeurs daarheen gedirigeerd, dit was hun start en eindpunt.

3. Goederen zijn niet in beslag genomen. Ze staan bereikbaar voor iedere klant in de ruimte waar de goederen dagegelijks

werden gesorteerd. Enkele klanten hebben hun goederen reeds afgehaald of per post laten bezorgen.

Als voorbeeld diewilikhebben.nl

4. Op Woensdag 15-09-2010 is er een defecte bus van direct pakket binnen gekomen op het bovensaande adres. De anwb had instructie van Dhr. Bruls om de bus hier af te zetten. Ook deze goederen staan in de ruimte die gebruikt werd als sorteer ruimte.

Wordt tijd dat iemand Dhr.Bruls stopt, de website is noch steeds actief, hij werft nog steeds zzp"rs via Marktplaats en probeert door te starten.

VAG wil ik het advies geven aangifte te doen en te vragen naar handtekeninglijsten. Chauffeurs van directpakket hebben dagelijks de handtekeninglijsten bijgehouden en die afgegeven bij directpakket.

Laat hem dus bewijzen dat hij echt alles geleverd heeft.

Groetjes,

infodirectpakket

Guest Verwijderd account

Misschien kunnen we Endemol zo gek krijgen er een soap van te maken? Dan overal camera's en kunnen de hl'ers elke week iemand eruit stemmen!!

Geachte

Op de voertuigen van F.Bruls heb ik het recht van retentie toegepast daar deze goede man nog voor veel geld facturen open heeft staan.

Er staan goederen van klanten van Directpakket waar F.Bruls eigenaar van is in mijn bedrijf.

Deze goederen zal ik terug geven an de rechtmatige eigenaar.

MVG

Roger Stelten

Garage-Geva

Zojuist tot 2x toe contact gehad via emaili met fons van Directpakket.

Hij zou mijn geld met Ideal hebben teruggestort. Controle op mijn rekening wees nog nergens naar, maar het is zaterdag en slechts een paar minuten geleden, dus ik hou even een slag om de arm. (voordeel van de twijfel). Zodra het geld binnen is zal ik jullie daarvan op de hoogte stellen.

Zoals belooft even een update.

Het is inmiddels maandag en het geld staat NIET! op mijn rekening.

De heer fons van Directpakket laat wederom een steek liggen of rent pech hem achterna?

Ik heb inmiddels weer het verzoek ingediend om mijn geld retourneren.

Word vervolgd.

Gezien er vandaag nog steeds geen geld op de rekening stond heb ik wederom contact met Directpakket gehad.

Ik ontving van hun een transactie overzicht welke ik bij Multipaysafe heb gecontroleerd. De transactie heeft plaatsgevonden op het tijdstip welke directpakket aangaf. Multipaysafe gaf te kennen dat hun met een vertraging werken van 2-3werkdagen. In deze kan directpakket er dus niets aan doen dat mijn geld nog niet geretourneerd is. Het is onderweg en komt helemaal goed. De vertraging zit bij MultiPaySave

De afgelopen dagen loopt het contact prima! Beter dan bij menig bedrijf. Binnen enkele minuten reactie op emails. Daar dus geen klagen meer aan. Het lijkt erop dat de problemen serieus opgepakt worden.

Zijn er HL'ers die ervaring hebben met Directpakket? (www.directpakket.eu). Ik heb er nog nooit van gehoord en dan is het wel vreemd dat ze zulke extreem lage prijzen kunnen bieden. Het is geen inkooporganisatie o.i.d., ze bezorgen alles zelf zeggen ze.

niet mee samenwerken oplichters heeft ons al geld gekost regeert niet meer

Ga niet met ze in zee het zijn oplichters reageren nergens meer op krijg nog geld van ze

Als je naar www.posttarievenvergelijker.com gaat staat Directpakket er ook niet tussen. Op deze website wordt een handig en schematische weergave gegeven van de aanbieders van (goedkoopste)particuliere en zakelijke post en pakketdiensten, dus o.a. tnt, dhl, dpd, gls, dhl for you, fedex, ups. Leuk en nieuw op deze vergelijkingssite is het overzicht van aanbieders van diensten waarmee je online een echte (ansicht-)kaart kunt versturen.

Alle tarieven zijn van 2010 en zijn voor Nederland (binnenland) en Europa (buitenland). Kunt de website vinden door te zoeken op Posttarievenvergelijker.com

telefoonnummer: 06

adres: een woonwijk (streetview)

doet dit dan niet al belletjes afgaan ?

je mag toch verwachten dat een bulkvervoerder toch een distributie centrum heeft of bedrijfspand of zoiets met echt telefoonnummer ?

prijzen zijn niet interesant. de offerte die we ooit eens kregen bevatten geen namen en miste zelfs een telefoonnummer. op basis van het niveau wat wij in de offerte terugvonden hebben we er verder geen moeite ingestoken.

wij houden het bij DPD en GLS. elke vervoerder heeft wat maar de grote jongens lossen het in de regel wel goed op is onze ervaring. kleine prijsvechters en kleine vervoerders is dit toch lastiger. TNT is een van de duurdere en qua service is het niet de beste maar wel het beste netwerk. wij versturen alles met handtekening ontvangst. dit lost discussies vrij snel op en kost niet veel extras. kijk niet altijd naar prijs maar wat je er voor krijgt. lage verzendkosten samen met een knudde service is het niet waard. paketten die verloren gaan is het ook niet waard.

Let op: het laatste bericht in het topic waar je op wilt reageren is meer dan zes maanden oud. Onnodig oude topics omhoog halen wordt niet altijd gewaardeerd, maar natuurlijk mag je nog wel op oude topics reageren.