• 0

Opvallende alternatieve manieren van marketing

Er zijn al vele topics over hoe je de marketing voor je onderneming kunt doen, wat de voor- en nadelen zijn van verschillende vormen van reclame en wat de kosten zijn.

 

Ik ben echter van mening dat "standaard" reclame vormen in Nederland steeds minder effectief worden. De gemiddelde Nederlanders heeft genoeg van flyers, standaard advertenties, banners etc. Steeds vaker worden deze vormen van reclame genegeert door en potentiele klant.

 

Wat moet je dan wel doen? De consument heeft behoefte aan persoonlijke benadering. Persoonlijke brieven, een praatje maken met potentiele klanten, infosessies allemaal voorbeelden van veel effectievere manieren om je potentiele klant te benaderen. Je moet de klant actief benaderen, jij moet de klant opzoeken niet de klant jou. (dit laatste werkt alleen met zeer grote en sterke ondernemingen)

 

Maar ik kan onmogelijk met heel Nederland een persoonlijke praatje gaan houden? Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in en daarom is er nog een mogelijkheid om veel aandacht te trekken onder potentiele klanten. Wees namelijk uniek in de marketingacties. Dit kan op grote maar ook op kleine schaal. Denk aan geweldige filmjes op youtube waar je "gratis" duizende bezoekers trekt die allemaal jou naam in het filmje zien langskomen.

 

Dit laatste is waar ik het graag over willen hebben in dit topic. Iedereen heeft wel opvallende of alternatieve ideeën over marketing. Laten we deze ideeën uitwisselen onder HL-leden en allemaal profiteren van nieuwe opvallende vormen van marketing

Heerlijk Hulp, omdat hulp heerlijk is!

www.heerlijkhulp.nl voor al uw hulp in en om uw huis/pand

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wees namelijk uniek in de marketingacties.

 

Laten we deze ideeën uitwisselen onder HL-leden ...

Houdt het één het ander niet tegen? Als je echt een uniek idee hebt om je doelgroep te bereiken, zou ik dat hier niet delen. HL wordt goed bezocht (ook door niet-leden) en goed gevonden in Google. Voor je het weet is een ander sneller met de implementatie en ben jij in plaats van de bedenker de kopieerder ... :(

Link naar reactie
  • 0

 

Marketing heeft altijd al bestaan in de vormen die jij beschrijft; wat verandert is de technologie die beschikbaar is om je boodschap over te brengen. Elk nieuw medium heeft zo z'n eigen regels, en elke keer als er weer een nieuw medium bijkomt duurt het even voordat ondernemers ontdekken hoe dat medium ingezet kan worden. Dit forum staat vol suggesties en voorbeelden.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Houdt het één het ander niet tegen? Als je echt een uniek idee hebt om je doelgroep te bereiken, zou ik dat hier niet delen. HL wordt goed bezocht (ook door niet-leden) en goed gevonden in Google. Voor je het weet is een ander sneller met de implementatie en ben jij in plaats van de bedenker de kopieerder ... :(

 

Laten we het dan hebben over ludieke acties die in het verleden hebben plaats gevonden ..

Of voor de ondernemers die nog twijfelen over zijn/haar idee kritiek vragen op de plannen :)

Heerlijk Hulp, omdat hulp heerlijk is!

www.heerlijkhulp.nl voor al uw hulp in en om uw huis/pand

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een online tool ontwikkeld en gratis beschikbaar gesteld, zie linkje hieronder in mijn signature. Dat heeft een aantal leuke effecten. Ik kan daarmee beter duidelijk maken wat ik doe, want het blijft moeilijk uitleggen dat je met wiskundige technieken geld kunt verdienen. Ook wordt ik makkelijker gevonden omdat dat ding goed wordt geindexeerd en doorgelinkt. En ik heb een mooi onderwerp om in de publiciteit te gebruiken. Bijvoorbeeld in een lokaal magazine over innovatie (bijgevoegd). Recent is er zelfs een afstudeerder mee bezig geweest, wat ook weer leuke contacten opleverde.

aug2010-minds.thumb.png.7ce6cc8df672662cb0fde71d314dc85f.png

Link naar reactie
  • 0

Paragin* helpt organisaties in onder meer het MBO-veld met internetsoftware die zij kunnen inzetten in hun dagelijkse scholingspraktijk. Om op een leuke manier op te vallen, onze naam bekend te krijgen en laagdrempelig in contact te komen, hebben we op eigen initiatief de gratis website ROCnieuws.nl ontwikkeld: een website die automatisch (middels spiders) het laatste nieuws van allerlei MBO-instanties bij elkaar brengt.

 

Dit is voor ons een uitstekend en steeds beter bezocht platform om als organisatie onder de aandacht te komen. Op een manier waarbij we ook veel waarde toevoegen - mensen in de doelgroep vinden het erg leuk om te lezen waar anderen mee bezig zijn - waardoor we merken dat men ons sympathiek vindt en waardeert dat we dit gedaan hebben. En daardoor ook snel geïnteresseerd is in wat we nog meer doen.

 

(*Als ontwikkelaar van internetsoftware voor kort gezegd het in kaart brengen en ontwikkelen van competenties, kennis en vaardigheden binnen het onderwijs en op de arbeidsmarkt)

Link naar reactie
  • 0

Ik zelf vind de ludieke marketing actie van hotel Hans Brinker nog altijd geweldig met de vlaggetjes in de hondenpoep.

Hun hele site is eigenlijk op deze ludieke wijze opgezet en krijgt aandacht doordat ze tegen alles wat we geleerd hebben, aan adverteren en jezelf verkopen, aanschoppen.

http://www.hans-brinker.com/

 

Of de Axe actie met de stickers bij de nooduitgangen. Te vinden op onderstaande site met nog meer hilarische guerilla campagnes:

Great Guerilla Advertising

 

De moeite waard om even te kijken! En het grappige is, dat de meeste van deze campagnes juist niet veel hebben gekost, maar gewoon geniaal zijn bedacht.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Je schrijft "jij moet de klant opzoeken niet de klant jou" maar het hele concept van inbound marketing stelt juist dat je dat ook kunt sturen. Als je op de juiste manier je marketing aanpakt is het wel degelijk mogelijk om een switch voor elkaar te krijgen. Nadeel is alleen dat het veel tijd kost, maar dat haal je er prima uit ;-)

Bottom line: zorg dat je gevonden wordt, links- of rechtsom.

 

GJ

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 121 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.