• 0

Digi-profeet De Hond gelooft nog in de nieuwe economie

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Bron: Algemeen Dagblad.

 

"Niets heeft mij kunnen voorbereiden op wat mij in de afgelopen twee jaar met Newconomy is overkomen", zei Maurice de Hond gisteren bij de presentatie van zijn nieuwe boek De vijfde dimensie. De internetgoeroe, trendwatcher, toekomstvoorspeller en opiniepeiler is terug en strijdt verbeten tegen de golf van pessimisme rond de 'nieuwe economie'.

Lees verder>>>

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

aan alle forum leden,

 

Ik heb op persoonlijke titel de heer M. De Hond, uitgenodigd om zijn visie en mening op higherlevel te komen delen,

onderstaand was zijn antwoord!

Hi

 

Ik ben altijd bereid geweest om desgevraagd adviezen te geven. En als dit niet teveel tijd kost dan wil ik best meewerken. Bedenk echter dat ik veel in het buitenland zit en niet altijd binnen 24 uur of zo kan reageren.

 

Maurice

 

Fantastisch he!

 

Greetz,

Tirza

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

Tirza,

 

Ik hoop zeker dat hij zijn mening en adviezen op dit forum wil delen met de Technostarters. En het mooie van dit forum is natuurlijk dat hij ook vanuit het buitenland en op andere tijdstippenzijn reacties kan geven. Ik ben benieuwd naar zijn inbreng (Wellicht een column eens in de zoveel tijd?).

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik heb Topdog inmiddels persoonlijk welkom geheten.

Ik heb hem ook gevraagd of hij een column wil schrijven.

 

Maar ... als jullie willen dat hij hier zijn inbreng geeft, is het natuurlijk wel van belang dat je zijn "samenvatting" bespreekt en hem vragen stelt. Waar moet hij for the time being anders op reageren?

 

Lijkt me ineens een moeilijke opdracht, omdat je, wil je echt reageren, het hele boek moet lezen.

Maareh ... niet geschoten is altijd mis. Bydewee zijn jullie ook jonge honden in de technostarters wereld en kunnen jullie vast wel ergens een mening over vragen?

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

een eerste reactie;

 

Uiteindelijk zal het niet meer uitmaken of een handeling (bijvoorbeeld het bestellen) in de fysieke wereld of de Vijfde dimensie plaatsvond.
Blijft volgens mij staan dat er nog steeds vrachtwagens met goederen langs de wegen moeten rijden om alles wat besteld/ aangekocht is in de 5e dimensie toch fysiek vervoerd moet worden om het aan de koper te leveren.

Als het blijft zoals het nu is dan betekent het gewoon dat de consument daarvoor moet betalen, dus duurder uit is. Als virtuele winkels met elkaar gaan concurreren, waar is die winstmarge dan voor de ondernemer?

 

Ik heb het hier al eens eerder over gehad maar het blijft mij intrigeren, want hoe kun zo je een goed ondernemers klimaat houden die winstgevend is. Worden de leveranciers ook de leveranciers van de consument en word de fysieke winkeleigenaar, die er nu nog tussenzit,

Het voel, ruik, doe en kijk recreacentrum? Met als bijzaak de fysieke winkel?

Moeten ondernemers daar nu niet op gewezen worden? En hoe?

 

Ik ben benieuwd, en zou alvast wel een kijkje willen nemen in het jaar 2020.

 

Greetz,

Tirza

 

 

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

Hi

 

nav de vragen van tirza:

 

1. Natuurlijk zullen fysieke producten vervoerd blijven worden. Op dit moment lijkt het erop dat er een steeds groter 1 op 1 vervoer ontstaat van productent naar eindgebruiker. Bedenk echter wel dat de eerste brieven van de post ook 1 op 1 werden geleverd en pas toen het volume groot genoeg werd kwam er een veel efficientere aanpak met bundelingen via postkantoren en distributiecentra's.

 

2. Ik snap de opmerking over de winst niet zo goed. Zowel binnen de Vijfde dimensie zal er concurrentie zijn alsmede tussen aanbieders in de Vijfde dimensie en aanbieders uit de fysieke wereld. Last but not least: Kopers bepalen hun beslissing om ergens te kopen niet alleen op de laagste prijs. Zodat marges gemaakt kunnen worden als er bepaalde meerwaardes tegenover staan.

 

 

Ten slotte is het proces natuurlijk al heel lang aan de gang dat er allerlei verschilende vormen bestaan hoe een product uiteindelijk bij de eindgebruiker komt (voor 1800/1850 bestonden er geen winkels, sinds het begin van 1900 zien we de opkomst van postorder en de laatste 50 jaar telefonische verkoop). Dit geldt trouwens niet alleen voor producten, maar ook voor diensten.

 

Topdog

Link naar reactie
  • 0

Hallo Topdog,

 

Bedankt voor je reactie,

 

Persoonlijk denk ik dat een aantal groepen ondernemers zich absoluut niet bewust zijn van de ontwikkelingen op dit gebied.

Heb jij een idee (behalve jouw boek lezen) hoe hen op de toekomst voor te bereiden?

 

(volgens mij ben ik wel blij met je antwoord, het betekend dat ik een missie heb, die verder gaat dan dat ik zelf kon denken.)

 

Greetz,

Tirza

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
  • 0

Kreeg net dit bericht onder ogen. De eerste proeven met breedband internet kunnen dus gestart worden.

 

Zie: http://www.ez.nl/homepages/default.asp?pagina=persbericht&iMessage=90

 

In het kader van de EZ-subsidieregeling Breedbandproeven zijn negen gemeenten geselecteerd voor proefprojecten met breedbandinternet. Het gaat om de volgende gemeenten: Appingedam, Almere, Utrecht, Deventer, Groningen, Leeuwarden, Nijmegen, Den Haag en Wageningen. In principe komen deze projecten in aanmerking voor subsidie. De minister van Economische Zaken zal naar verwachting binnenkort definitief vaststellen welke projecten welk bedrag aan subsidie zullen ontvangen.

 

In januari 2002 heeft de minister van Economische Zaken de subsidieregeling Breedbandproeven bekendgemaakt voor lokale en regionale proeven met breedbandinternet. Het budget voor deze regeling bedroeg € 6 miljoen. Een tweetal van de projecten (Deventer en Utrecht) sluit behalve op de criteria uit de regeling ook goed aan bij de doelstellingen van het Actieprogramma ICT en Sociale Kwaliteit van de ministeries van BZK en VWS. Daarom heeft de minister van Grote Steden-en Integratiebeleid besloten het actieprogramma-budget toe te voegen aan de subsidieregeling Breedbandproeven. Het totaal beschikbare budget komt daarmee op € 6.91 miljoen.

 

Een onafhankelijke adviescommissie heeft 22 ingediende projectvoorstellen beoordeeld. Negen voorstellen voldoen dus het best aan de criteria die in de subsidieregeling zijn vastgelegd. De subsidieregeling Breedbandproeven wordt uitgevoerd door Senter, agentschap van het ministerie van Economische Zaken. De financiële bijdrage van de overheid is bedoeld als ondersteuning in proces- en/of organisatiekosten, kosten van voorlichting en communicatie, of kosten op het gebied van beheer en overdracht van kennis die bij de proefprojecten wordt opgedaan. De regeling is niet bedoeld als tegemoetkoming in de investeringskosten van marktpartijen die breedbandinfrastructuur willen aanleggen. Door middel van lokale en regionale proeven (zogeheten breedbandpilots), die in de voortgangsrapportage "De Digitale Delta; E-Europe voorbij" zijn aangekondigd, wil de overheid nagaan onder welke voorwaarden marktpartijen gestimuleerd kunnen worden om versneld een breedbandnetwerk uit te rollen.

 

Na dit weekend zal ik het boek/uitgebreide samenvatting hebben gelezen en daarover mijn reactie hier plaatsen. Ik ben in ieder geval blij dat er weer iemand is die zijn hoofd boven het maaiveld durft uit te steken en weer een visie over de (technologische mogelijkheden van de) toekomst durft te geven.

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

ah, ik zat al te denken: "is dit niet een breedband discubabbel?" Maar je laatste zin gaf me weer duidelijkheid.

 

Kan je het boek van Maurice niet voor me copy-pasten? ;) ;D

 

Geintje Maurice! ;D Ik denk dat ik em ook maar moet gaan kopen.. Ben nu een boek van/over Jim Clarck (c? k? ck? whatever) aan het lezen, daarna is Maurice aan de beurt...

 

By the way, ik kwam een tijdje terug het boek: "Dankzij de snelheid van het licht" tegen. Ik vond het erg leuk om te lezen, vooral ook om te zien waar Maurice gelijk heeft gehad en waar niet.

Heb je het zelf nog wel eens na gelezen TopDog?

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.