• 0

Je eerste werknemer aannemen

Hoi,

 

Afgelopen jaren is m'n bedrijf ontzettend hard gegroeid. Af en toe merk je gewoon dat je bepaalde werkzaamheden net niet voor de volle 100% kan uitvoeren i.v.m. tijdgebrek. Óf je kan een klant net niet de aandacht geven die nodig is, waardoor je klant niet helemaal tevreden is of langer moet wachten op antwoord.

 

Nu ben ik aan het zoeken geweest hier op het forum of er ondernemers die kunnen vertellen over hun ervaringen met hun eerste werknemer. Kan deze echter nergens vinden?

 

Mij lijkt het dat je eerste werknemer aannemen altijd een groot risico is, maar dit hoort bij het ondernemen. Mij lijkt het interessant om van ondernemers te weten wat hun ervaring / mening is over de volgende zaken:

(Zelf ben ik van plan om iemand er bij te nemen voor verkoop / marketing)

 

- Hoe lang zat je bijv. in het twijfel-proces, d.w.z. hoe lang duurde het voordat je werkelijk besloot iemand in dienst te nemen?

- Had je op dat moment al genoeg inkomsten om ook bij het niet functioneren van de werknemer dit op te kunnen vangen. Of heb je gegokt en heeft dit goed uitgepakt?

- Vanaf hoeveel maanden ( jaar? begon het meer geld op te brengen dan het heeft gekost?

 

Misschien zijn er andere ondernemers hier op het forum die vergelijkbare vragen hebben? Die mogen uiteraard bovenstaand lijstje aanvullen.

Voor echte besparing ga naar www.handigbesparen.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Weet niet of je er wat aan hebt maar hier kort mijn ervaring.

 

 

 

- Hoe lang zat je bijv. in het twijfel-proces, d.w.z. hoe lang duurde het voordat je werkelijk besloot iemand in dienst te nemen?

 

Wij hebben ongeveer een jaar gepraat over het wel of niet aannemen van onze eerste medewerker. meerdere malen op het punt gestaan om iemand aan te nemen,meerdere malen weer uitgesteld..

 

- Had je op dat moment al genoeg inkomsten om ook bij het niet functioneren van de werknemer dit op te kunnen vangen. Of heb je gegokt en heeft dit goed uitgepakt?

 

Qua omzet en winstmarge konden we het prima betalen. Maar dat vind ik maar 1 van de redenen. Konden we wel 'baas '' zijn en zitten we te wachten op elke dag iemand erbij op kantoor waren voor ons ook belangrijke punten. Wij hebben eerst de keus gemaakt om een stagiaire aan te nemen. Met de stagiaire , die een HBO afstudeerstage moest lopen van 6 maanden, hadden we de perfecte kans om dit te ondergaan.

 

Nadat de stagiaire was afgestudeerd(en geslaagd!) hebben we via het UWV een kandidaat gezocht die in de WW zat. Daardoor konden we 'kosteloos'een proefperiode aangaan van 3 maanden. Het UWV betaalde de WW door. Daarna hebben we besloten deze kandidaat aan te nemen.

 

 

- Vanaf hoeveel maanden ( jaar? begon het meer geld op te brengen dan het heeft gekost?

 

Onze medewerker was er niet voor het zorgen voor omzet maar ondersteunen van onze administratieve werkzaamheden dus hier kan ik geen antwoord op geven.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het is inderdaad een grote stap waar veel vragen bij komt kijken. Ik heb sinds kort aantal werknemers maar het is bij mij wel makkelijker aangezien het om deeltijds bestellingen inpakken gaat, dus eenvoudig werk wat je door jongeren kunt laten doen. Iemand fulltime in dienst nemen lijkt me stuk lastiger. Weet je overigens ook zeker dat je het wel zou willen? Je hebt dan wel een collega erbij, is dan toch minder vrijheid.

 

Paar tips die ik iig kan geven:

- KvK geeft ook een cursus over eigen personeel (zelf niet gevolgd dus weet niet of het moeite waard is)

- zoek naar boeken die oa over personeel gaan. Ik heb 1tje tot dusver gevonden (Ondernemen doe je! : met tips, inspiratie en ervaringen van Franken, Job) die gaat over allerlei zaken zoals marketing maar ook personeel, en dan dus interviews/ervaringen van bedrijven. Het maakt niet alles meteen helder maar de ervaringen die je leest kunnen wel leerzaam zijn.

 

Voor de rest ben ik ook nog maar zoekende dus ben benieuwd naar de overige reacties. ;)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zie dat niet zo dat het moeilijk is en een grote stap.

 

Kan aan mij liggen. Ik heb nu 3 partimers 2 op payroll en 1 op de lijst. Ik heb een solicitatie. Bel de boekhouder wat is de kostprijs bij een netto loon. Payroll of op de lijst. Ik zeg regel het en klaar :)

 

Vond het dus niet moeilijk.

 

Sommige moet je inwerken en gaan pas na een periode verdienen. Ligt een beetje aan de werkzaamheden en de ervaring die ze hebben.

Link naar reactie
  • 0

Ik zie dat niet zo dat het moeilijk is en een grote stap.

 

Kan aan mij liggen. Ik heb nu 3 partimers 2 op payroll en 1 op de lijst. Ik heb een solicitatie. Bel de boekhouder wat is de kostprijs bij een netto loon. Payroll of op de lijst. Ik zeg regel het en klaar :)

 

Vond het dus niet moeilijk.

 

Wacht maar tot je er van eentje af wil, vooral die 1 op de loonlijst.. :) de tijdelijke contracten houden eens op..

 

en er is niet voor niets een (joods) gezegde, ik wens u veel personeel toe..

Link naar reactie
  • 0

Het hangt er allemaal een beetje van af wat je doet, waarvoor je een medewerker aanneemt, en wat je ambitie is. Je kunt besluiten dat je niet meer werk aanneemt dan je aan kan, dan heb je nooit personeel nodig. Als je personeel aanneemt, dan kan dat zijn voor hetzelfde werk als wat jij doet, het kan ook b.v. een administratieve kracht zijn. Als je diensten per uur levert, dan kun je zonder personeel, maar maak je een product op grotere schaal, dan kun je niet zonder personeel. Ik heb twee keer een software bedrijf opgericht, beide keren met personeel vanaf dag 1, omdat het anders niet kon. Dan is de keus makkelijk.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zie dat niet zo dat het moeilijk is en een grote stap.

 

Kan aan mij liggen. Ik heb nu 3 partimers 2 op payroll en 1 op de lijst. Ik heb een solicitatie. Bel de boekhouder wat is de kostprijs bij een netto loon. Payroll of op de lijst. Ik zeg regel het en klaar :)

 

Vond het dus niet moeilijk.

 

Wacht maar tot je er van eentje af wil, vooral die 1 op de loonlijst.. :) de tijdelijke contracten houden eens op..

 

en er is niet voor niets een (joods) gezegde, ik wens u veel personeel toe..

:) Die had ik verwacht. Maar dat duurt nog even. Als het zover is zal ik het daar zeker nog met mijn boekhouder over hebben. Maar mijn eerste werknemer vond ik niet moeilijk. Daar heb je mensen voor die dat voor je regelen. Dat is een vakgebied. Dat wil ik zeggen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.