• 0

Nieuw Geneesmiddel op de markt brengen, in NL te doen??

Goedenavond.

 

Momenteel ben ik wat onderzoek aan het doen om een eventueel plan echt uit te gaan voeren.

Ik wil graag op (inter)nationaal niveau ondernemen. Het zou gaan om een nieuw medicijn.

Tot nog toe heb ik geen conrete antwoorden weten te vinden op de vraag.

Wat zijn je rechten en plichten bij het uitbrengen van een nieuw geneesmiddel?

Wel of geen hormonen ben ik nu achter omdat die alleen op recept kunnen.

Maar wanneer ben je zo ver dat je in eigen beheer een nieuw geneesmiddel op de markt mag brengen??

En hoe gaat dat dan als je eventueel ingredienten moet importeren uit niet EU landen?

 

Ik ga nog wel even door met onderzoeken maar ik zou alle feed-back erg waarderen.

Probeer voor mezelf een checklist te maken....

Hoor graag van jullie. Alvast vriendelij bedankt.

 

Groet,

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Oh kijk eens aan, dat is snel...

Ik twijfelde waar die nou thuis hoorde... Maar ik ben hier ook nieuw dus goed dat je het even aangeeft!

 

Het is eigenlijk puur toeval dat ik tegen een geneesmiddel ben aangelopen omdat ik deze tijdens mijn vakantie zelf nodig had omdat ik in NL al wat dingen had geprobeerd, zonder succes.

 

We zijn nu aan het onderzoeken of er hormonen in verwerkt zijn omdat het dan in NL alleen volgens recept mag.

Als dat het geval is wil ik het alsnog aanbieden omdat het erg veel mensen zal helpen!

Maar stel dat het niet zo is, wanneer mag ik het product dan gebruiken voor commerciele doeleinden? Ik wil er ook achter komen of en wanneer ik ook het product mag laten testen doorandere. Stel dat ik daar mensen voor verzamel,

wat voor voorwaardes moet ik dan aan voldoen vraag ik me want al dan ben je al serieus bezig vind ik. Heb nu al wel wat mensen geholpen ermee maar dat natuurlijk niet genoeg, moet uiteindelijk ook achterkomen hoe groot de behoefte is in NL en hopelijk ook internationaal. Dit product word in de eerste instantie gemaakt bij de apotheek en is dus niet zo al op de markt.

Het is ook een geneesmiddel want ik had hem op recept, maar je kan hem ook zonder recept krijgen.

 

Naja een hoop om uit te zoeken dus....

Link naar reactie
  • 0

Wow!!! Hele goede site! Ga ik meteen op snuffelen. Ben ik inderdaad wel even zoet mee Dank je!

Nog wat sites waar informatie over import van geneesmiddelen of bestanddelen hiervoor?

Word het minder complex als je het product hier laat maken dan af gaat op de goedkoopste productie (die ook goed is)

en dan invoeren?

Link naar reactie
  • 0

 

Dus je wilt internationaal een nieuw medicijn op de markt zetten of een handeltje met geïmporteerde medicijnen.

 

Het eerste plan is al bij voorbaat kansloos. Het ontwikkelen en de clinical trials gaan vele tientallen miljoenen kosten. Zelfs als je een medicijn wilt gaan produceren waarvan het patent verlopen is zijn de kosten al gauw een dikke miljoen euro.

Een handeltje in medicijnen behoort waarschijnlijk wel tot de mogelijkheden maar je bent niet alleen op de markt. De grootste is geloof ik Fisher Farma.

 

Bijna alle medicijnen zijn alleen op recept verkrijgbaar. Je bent denk ik in de war met voedingssupplementen die wel zonder verkrijgbaar zijn. Wel zijn hormonen en Amfetaminen zoals Ritalin aan extra regels gebonden

 

Oh well:), succes. Dit is wel het meest ambitieuze plan dat ik in lange tijd op higherlevel ben tegengekomen.

 

John

 

link1

link2

 

Link naar reactie
  • 0

Nou goed, ik zal je op de hoogte houden van het succes ;-)

Zoals ik al zei, ik hoop er in elk geval mensen mee te helpen.

Ik zelf last van de ziekte en ik weet hoe fijn het is om er vanaf te zijn.

Of ik nou 10 of 10000 mensen help ik heb nog even geen doel.....

Misschien kan het helemaal niets worden, ook dat weet ik niet ik wil kijken

wat de kansen zijn en heb ik in elk gedaan wat ik kon.

 

En voedingsupp. is toch echt wel wat anders. Je koopt toch ook in de winkel een antiroos shampoo, een haar masker, haargroeimiddel, borstvergroter voor vrouwen (misschien wel een voeding supp.....)...

Roos is toch ook zwaar vervelend en wekt veel onzekerheid op bij mensen? En daar hoef je echt geen recept voor te hebben maar kan wel voor een medi shampoo bijv, Daarom noemde ik het

al medicijn of geneesmiddel, product wel naampje je het ook wil geven.....

Link naar reactie
  • 0

Misschien een idee om eerst eens te onderzoeken of wat jij op de markt brengt echt een medicijn is.

Begin eens bij de Voedsel en Waren Autoriteit VWA en vraag hun eens om advies.

 

Om een medicijn op de markt te mogen brengen heb je een hel lange en kostbare weg te gaan.

Toelating van een medicijn is aan jarenlang proces waarbij er onder andere clinical trails plaats zullen moeten vinden. De kosten hiervan lopen als snelle in de miljoenen.

Link naar reactie
  • 0

Helaas kan ik maar al te goed mee praten over dit onderwerp. Heb tot voor kort voor een pharma-bedrijf gewerkt die soortgelijk te werk gaan als jouw plan. Medicijnen en supplementen buiten de EU inkopen en laten produceren en dan in EU registreren en vermarkten. Ik zal de merken/ productnamen achterwege laten.

 

Voor het op de markt brengen van supplementen, wat vergeleken met medicijnen een peuleschil is, heb je een behoorlijk portie informatie en kennis nodig. Alleen het laten goedkeuren vande claims op je product kan zo al 1 tot 1,5 jaar in beslag nemen en enkele euro's kosten. Dan komt nog de etiketteringswet, voedingswarenwet en ga zo maar door. Daarnaast is het distributiekanaal naar drogisterijen een vrij gesloten circuit en moet je je nagenoeg altijd een plekje op de plank in hun magazijn kopen. Om over deelname aan reclame nog maar niet te spreken.

 

Dan medicijnen, de instanties waar je moet zijn zijn in eerdere posts al genoemd,dit zal ik je besparen. Hou wel rekening dat je clinical trials, met dubbelblind etc. moet uitvoeren binnen de EU. HACCP certificaten moet verkrijgen. Registratie duurt pakweg 2 jaar (als je alles perfect voor elkaar hebt) en kost afhankelijk van je product minimaal 10.000 euros. De kosten van clinical trials kan wel oplopen tot enkele miljoenen euros.

Denk trouwens niet dat mocht je een plek in een apotheek kunnen veroveren, hetgeen zonder veel investeringsbudget haast aandoenlijk is, je ook maar 1 product zult verkopen zonder dat je de artsengroep inzake je product hebt weten te overtuigen. (dit zal de moeilijkste opdracht zijn!!).

 

Check dus eerst in welke categorie je product valt NB alternatieve geneesmiddelen vallen ook onder geneesmiddelen/medicijnen en kennen dezelfde regels.

 

Succes! ;D

Link naar reactie
  • 0

Hallo, ik ben op zoek naar een manier om een natuurlijk medicijn uit Bulgarije legaal hier in Nederland te gaan verkopen. Ben al heel veel aan het bellen geweest maar krijg het idee dat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurd. We zijn nu op zoek naar een consultant die ons daar meer over kan vertellen. Op het internet zie ik door de bomen het bos niet als ik zoek op consultant.

Misschien kan iemand op dit forum me verder helpen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo, ik ben op zoek naar een manier om een natuurlijk medicijn uit Bulgarije legaal hier in Nederland te gaan verkopen.

Dat kan heel misschien door het als voedingssupplement te gaan verkopen en niet als medicijn. Dat wordt overigens wel een kostbare zaak omdat de wetgeving hieromtrent zeer streng is.

 

Neem contact op met de NPN, de branchevereniging voor gezondheidsproducten.

 

Met de vriendelijke groeten van Nedzhibe

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 114 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.